Inlägg från: Ungmamma83 |Visa alla inlägg
  • Ungmamma83

Till er som inte kan gå ner i vikt

Hurley skrev 2010-02-24 11:04:32 följande:
    Men det finns ingeting i mat som är beroendeframkallande. Om man nu är beroende av mat, vad får man för abstinensbesvär om man slutar?
    så du påstår att man inte kan vara matberoende?
  • Ungmamma83
    Hurley skrev 2010-02-24 11:08:52 följande:
    Nej, absolut inte! Jag vet faktiskt ingen människa som drabbats av abstinensbesvär av att äta nyttigt. Vissa kan få ont i huvudet och blir nedstämda ett tag när sockret går ur kroppen men är det verkligen ett skäl att fortsätta äta med risk för liv och hälsa?
    så ont i huvudet och trötthet/nedstämdhet är inget abstinensbesvär...?
  • Ungmamma83
    Hurley skrev 2010-02-24 11:56:45 följande:
    Fast med handen på hjärtat nu. Om man lever ett hälsosamt liv blir man inte fet.
    så du menar att överviktigthet inte har nåt med ämnesomsättningen att göra?
  • Ungmamma83
    Hurley skrev 2010-02-24 15:47:14 följande:
    Ett missbruk är inte ett beroende. Du blir kemiskt beroende av droger och får livsfarliga abstinensbesvär när du slutar. Vilka abstinensbesvär får du om du äter ett äpple istället för en bulle? En skiva grovt bröd utan smör med skinka istället för en rostmacka med smör och ost? En näve osaltade nötter istället för chips? En banan istället för tårta?
    jodå missbruk kan vara beroende. jag är beroende av ciggareter (och jag har försökt sluta - går inte!) vilket innebär att jag missbrukar det!
  • Ungmamma83

En lite fråga TS: Är du tjej eller kille? I pressen står du som kille med du skriver att du "Under graviditeten" vilket kan tolkas som tjej, om du inte är en kille som blivir gravid

• Ungmamma83

vissa har svårt att gå ner i vikt medans andra har svårt att gå upp i vikt.

• Ungmamma83
    Darling1980 skrev 2010-02-24 23:56:58 följande:
    Jag "Överäter" inte och äter inte onyttigt- men jag äter kolhydrater. Tränar och har fin kondition för min ålder. Ändå går jag inte ned mina 20 kilo i övervikt. Kanske jag är sjuk, jag vet inte. För alla tjatar om "det är enkel matematik- lika mycket in- lika mycket ut" Märkligt... för just nu är det mer ut än in och ändå går jag inte ner- jag går int eheller upp- men ned går jag fanimej inte! Sen finns det bevisligen skillnader mellan folk och folk- hur de gör för att gå ned i vikt. Annars skulle det inte finnas så många som lyckats me dLCHF, Atkins, Gi-metoden, Viktväktarna osv Att svälta sig till viktnedgång är knappast en lösning. Även om "de i fattigare lände" klarar sig på mindre.
    skippa kolhydraterna några månader så kommer du nog att lyckas
  • Ungmamma83
    Darling1980 skrev 2010-02-25 00:05:38 följande:
    Varför då? När jag var 23 så åt jag kolhydrater och vägde helt normalt. Jag tror inte på att skippa en viss del av byggstenarna eller genvägar som pulverdieter, Lowcarb sticks och liknande. Kolhydrater behövs också. Sen kna jag tro att vissa rasar i vikt om de skippar det. Men jag kan inte se mig LEVA helt utan kolhydrater och alltså tänker jag inte skippa dem. :)
    för att gå ner i vikt...
  • Ungmamma83
    Darling1980 skrev 2010-02-25 00:22:26 följande:
    Är hjälpen CAMBRIDGEMETODEN eller? :>
    ja det kan de mycket väl göra...
  • Ungmamma83
    Darling1980 skrev 2010-02-25 00:21:30 följande:
    Börjar likna en tråd som gör reklam för pulverdieter bara....oseriöst som fan.
    på vilket sätt är pulver oseriöst? pulver är en väldigt bra kickstart.
  • Ungmamma83
    Darling1980 skrev 2010-02-25 00:32:34 följande:
    Vad exakt stämde inte? De ger dig samma tips på siten som vilken annan dietist skulle ge dig- ät hälosamt. Men de säger även att pulverdieter ökar risken för jojobantning! + att det är dyrt, omotiverat dyrt! www.viktminskning.dk/Cambridge-metoden.php Tänker inte läsa på Camridges egen officiella site och äta varenda ord. Då kan jag ju lika gärna börja köpa Nutrilett eller Herbalife, de är ju bäst, det vet ju alla! ;O Grejen är att pulverdiet är självsvält, och klarar man det så är det säkert jättekul att bli av med flera, flera kilo på väldigt kort tid.
    pulverdiet är inte lika med självsvält. man får i sig precis det man behöver, varken mer eller mindre.
  • Ungmamma83
    MLT skrev 2010-02-25 00:47:13 följande:
    Jag har haft anorexia och det jag såg i spegeln var inte samma som andra människor såg. Jag tror det är samma när man går upp i vikt, man inser inte hur stor man är.
    håller med.
  • Ungmamma83
    onoff skrev 2010-02-25 00:44:20 följande:
    men från början är vi ju alla lika stora! nångång lär man ju ha gått upp i vikt för att komma upp i 100 kg´s klassen!
    ehh...va?? vadå alla lika stora från början??
Svar på tråden Till er som inte kan gå ner i vikt