Pigeon skrev 2010-02-24 20:20:36 följande:
Gör det! Man får lita på att de är kompetenta, jag tror knappast de säger "ja då gör vi bypass" som första alternativ utan de kan säkert hjälpa dig att t.ex göra en matdagbok och se om det finns saker du kan ändra på där i första hand. Men bara att ha deras stöd "i ryggen" kan nog hjälpa väldigt mycket! Plus att de också kan kolla upp så att du inte är i riskzonen för någon sjukdom t.ex diabetes eller något annat. Samt om din övervikt kanske kan ha med någon sjukdom att göra, t.ex sköldkörtelrubbning av något slag.
Jag hoppas att de bryr sig. Men man vet ju aldrig... Men självklart ska jag ta upp det med dom.
maria81 skrev 2010-02-24 20:21:02 följande:
Du skriver ju just att du gått ner 4 kilo på en månad. Det är ju jättebra! Det är ett kilo i månaden, lagom fort!
4 kg på nästan 2 månader blir det... 1 januari till 24 februari
Probably the best in the skrev 2010-02-24 20:55:59 följande:
Tips: Lite inte helt på läkaren när han säger att dina sköldkörtelprover är normala...
Tror de måste vara ganska noga på de, tror inte de vill lägga in mig på operation om det skulle gå att göra något innan för att se om det löser problemet.
Jesspa80 skrev 2010-02-24 20:56:28 följande:
Du är ute och går. Sprang du en timme skulle du rasa i vikt. (klart det är svårt kanske med barn men din gubbe får ju offra sig)
Min sambo gör allt han kan men hans nuvarande jobb ger oss problem, han åker kl 5.30 på morgonen och är inte hemma förrän vid 18.00 pga att han har sådan lång resväg. Sedan vet jag inte hur länge till han kommer vara min gubbe för vi har varit nära på att separera ett antal gånger... Senast var nu i helgen. Så stämmningen är fortfarande inte bra men den fungerar iaf.