Till er som inte kan gå ner i vikt
Det är väl inte så konstigt att många har svårt att gå ner i vikt? För det första är vi programmerade att äta så mkt osm möjligt eftersom vår kropp är inställd på att det när som helst kan bli ont om mat och då gäller det att ha ett bra fettlager att ta av. Vi människor har helt enkelt tillgång till för mkt mat, och det är vi inte programmerade för. Så även om det går att gå ner i vikt så är det svårt för de flesta, för det är inte naturligt att försöka gå ner i vikt. Tvärtom är det naturliga att försöka äta så mkt som det går.
Sedan tar det åtta veckor att få kroppen att ändra sig efter en ny diet, varför de flesta "quick-fix" dieter går åt pipan.
Sen är det som nämndes ovan väldigt många som tänker att "en bulle gör ingen skillnad när jag redan är så tjock. Eller "jag börjar på måndag" och så på helgen så "passar man på" att äta en massa gott, sen försöker man börja med sitt nya liv på måndagen, misslyckas katastrofalt, går hem och tröstäter (och när man tröstäter så tänker man inte "jag måste tänka på min hälsa" utan man skiter i allt, inklusive sin vikt).