Inlägg från: ELHU |Visa alla inlägg
  • ELHU

Avliva katt

Hittar ni verkligen ingen som kan ta hand om den? Nån i släkten/familjen som vill/kan ställa upp... Satt ut annonser överallt?

Även om ni flyttar till lgh så bör ni ej utesluta att det inte skulle funka..

Men allergidagis? Aldrig hört talas om det..

Usch skulle aldrig klara av att ta bort en frisk katt!!! Den är värdig mer än så..

• ELHU
    Alm skrev 2010-02-24 10:19:07 följande:
    Allergidagis ska hon börja på för att det är närmare både vår nya lgh och till mitt jobb.Och då får man inte ha djur själv även om vår dotter inte är allergisk.
    Avliva katten för att just detta dagis ligger närmast hemmet?
    Jag personligen skulle aldrig tänka denna hemska tanke!
    Jag skulle ta det dagis som ligger en bit bort, ta hand om katten som vilken familjemedlem som helst o låta katten ha ett värdigt liv..
    Dottern är ju inte allergisk! Då förstår jag isf att du resonera på det viset..
    Filifjona skrev 2010-02-25 14:14:20 följande:
    Innan alla säjer att det är hemsk att avliva en fullt frisk katt, så vill jag höra hur många av er som är veganer. (jag är inte) Är man inte vegan så går man med på att fullt friska djur slaktas dagligen.  Och ja, det är hemskt. Men är kor, tjurar, kalvar och grisar mindre värda än katter?
    Vad är detta för jämförelse??
    Klart som 17 att dessa kor/grisar osv ska ha sitt värdiga liv fram till slaktdagen!
    Men tyvärr är det många djur som fara illa, även i Sverige!!
    Många av dessa djur föds ju upp av dess syfte.. att hamna på tallriken.. för att vi människor har levt så i alla tider.

Katt har man skaffat sig för jag antar att människan älskar den, VILL ha den o sköta om den i alla år.. Annars tar man inte det ansvaret från börjat att man införskaffar sig en sådan krabat!!

MVH Absolut Djurvän o ägare till 6 katter!
Svar på tråden Avliva katt