Dulcinea skrev 2010-02-25 17:34:45 följande:
Hej Alm!Jag tycker inte att man ska lyssna så mycket på vad andra säger om att det är fel hit och dit. En katt är en katt och de ska inte behöva lida för att vi människor ändrar våra rutiner och våra liv. Om man t.ex. flyttar från ett hem där katten kan vara ute till ett hem där man inte har möjlighet att släppa ut katten så kan man inte begära att katten ska anpassa sig och helt plötsligt bli innekatt. Och att ge bort katten till en främmande person när katten är van vid att vara med sin ägare, vad är det som säger att katten mår bra av det??! Alla här skriver att det alltid finns nån som vill ta hand om ens katt, men vad är det som säger att katten mår bra av att byta ägare hur som helst??? Och att avliva en sjuk katt tycker jag bara är humant, att ha kvar en katt som är sjuk och har ont gör man bara i så fall för sin egen skull och tänker över huvudtaget inte på katten. En katt är en katt och man kan inte förklara för den varför den lider, det är inte en människa och jag tycker att det enda vettiga är att få låta ett sjukt djur somna in. Det är ett otroligt tufft beslut att ta och det kommer att kännas väldigt jobbigt efteråt men det måste ibland göras. Lycka till med vad ni nu väljer.Kram//
Tack för ditt inlägg.
Man får ju inte bättre samvete när folk hoppar på en och säger att man är sjuk.-(
Som sagt jag gör allt för att katten ska få komma till ett nytt hem.
Katten har jag i min tur tagit över efter en person som misskytte den och inte hade tid för den.
Mer kan jag inte göra. Jag är väl ego då för att jag inte släpar upp dottern klockan 5 på morgonen i stället för kl 6 för att köra till ett dagis som ligger längre bort. Och ego för att jag inte köper mig en bil så att jag kan köra tösen.