• Kappan

Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3

Hejhej
    Fasen vad det händer grejjer här. Jag hinner inte med att hänga med i turerna.

Grattis FiaLotta - Äntligen.

Fröken Sy, det hade jag missat, så nu att du skrivit om det tidigare. Grattis till dig med.

Hoppas och Ellen: Är vi de enda kvar?

Idag fick jag en kallelse till CLV och KK. Titthål 5/10 om inte mensen börjar strula så den kommer mitti planeringen.
    Fick en massa instruktioner och desificerings-medel som jag ska duscha i kvällen före och samma morgon som OP. Tvätta sängkläder och byt sista natten. Rena kläder på! Sambon ska få plugga in sig på vart enda ord han också... OCH vara med hela dagen!

• Kappan

Loppa8 också!!! ... bra då är vi ett gäng som är kvar ändå. Började känna mig lite lost och ensam i den här djungeln.
    Bra att vi nu är uppdaterade på allas historia. Stoppa in era inlägg ovan i era presentationer. Jag måste alltid uppdatera mig på vem som gjort vad. ;)

Provera, Progesteron, Progynon, en öppnad ampull Puregon (och några kondomer...Hmmm)... det var vad jag hade hemma. Varför börjar alla mediciner med P... som i P-piller?

My story:
    Slutade med Ppiller (T som i Trinovum!?!) i maj -07.
    Kondom fram till aug -08 eftersom jag inte ville riskera missfall pga kvardröjande P-piller (dumt som faan) och för att jag fick ett vikariat som jag ville fullfölja (ännu dummare).
    Började hos Besima sept -09.
    Sambons test visade perfekt resultat!
    Enkel Pergo i nov
    Dubbel Pergo i början av dec
    Uppehåll i dec pga julledigt, i jan pga semester och i feb pga Besima var på kurs.
    Dubbel pergo i mars, gav bra ägg men lyckades inte och satte cykeln ur spel alldeles.
    Puregonsprutor i maj och juni (liten dos 50-75enheter)
    Sista försöker gav inget resultat och jag har haft paus sedan början av juli.

Har alltid fått Ovitrelle men sällan haft ÄL.

Tror på den behandling jag får av Homeopaten just nu. Mot dålig blodcirkulation. Äter receptfri Progesteron!

Både Koksaltspolningen som Besima gjorde i våras samt Homeopatens yttre kontroll visar att det inte ska finnas några förträngningar i Äggledarna.
    Och Homeopaten sa att jag är fullt frisk i övrigt. Spoookey och svindyrt men jag tror på det.

• Kappan

Ellen
    Jag fick Progesteron en gång när det såg väldigt lovande ut. Har för mig att jag fick börja samma dag som jag fått Ovitrelle och fortsätta i tre veckor. För att öka på livmoderslemhinnan och "hålla kvar" det som kunde tänkas fastna.
    Men nu äter jag bland annat Progesteron (receptfritt på order av homeopaten) för att öka min blodcirkulation... eller hjälpa till att få ägglossning, jag minns inte vilken av tabletterna som är bra för vad.
    Så jag antar att jag inte heller kan ge dig ett klart svar.

• Kappan

5 okt ska jag få mina hål... nedsövd. är 99.9 på att det är fri passage så det blir bara till att fortsätta försöka på egen hand. Jag har ju just börjat plugga så det kan få vänta ett tag till.
    OM... det inte är fri passage så blir det väl IVF. Men jag undviker helst fler hormonbehandlingar nu.

Lycka till alla.

• Kappan

Blev moster för en timme sedan. Vet inte vad jag ska svara på alla "hjärtliga gratulationer"...

Fendt: Syrran kände inget för 24 timmar sedan... ;)

• Kappan

Hej tjejer
    Jag är en halv människa idag. Titthål var inget för mig... mår som en hösäck och har jätteont.
    Jag har fått veta att jag har endometrios... något jag aldrig hade trott eftersom jag aldrig haft mensvärk (det största symptomet). Mina äggledare är helt igensatta. De försökte ta bort en del men det gick inte så bra.

Ska besöka Besima på måndag.

Vem av er var det som hade igensatta äggledare... var det du Fialotta?

• Kappan

Loppa8: Besimas spolning är högst tvivelaktig. Inte på något sätt farlig men frågan är hur mkt man kan lita på det.  "inget motstånd" sa hon ju egentligen bara.
     Jag tyckte det gjorde ganska ont, men sa att det var ok. Hade jag sagt att det gjorde skitont (men bara ett kort tag) så kanske hon sagt något annat. Det kanske inte alltid är bra att "bita ihop".

Kladdtabletter? Progesteronvagirorer menar du?

Mitt enda tips ät att ligga på och inte låta det ta för lång tid. Besima är bra men tiden kan ofta dra iväg enligt vad jag förstått på många berättelser.

Därför ringde jag redan i morse och bad om en tid. Besima har kanske fått beskedet idag eller hinner iallafall få det tills jag kommer på måndag... hoppas jag.
    Jag har dock inte sett den medicinska beskrivningen på problemet men faktum kvarstår. IVF är enda utvägen sa läkaren igår.

• Kappan

Du har så rätt Blom... känns bara som att man misslyckats som människa när man inte ens klarar av det enda man är satt på jorden för att utföra...
    Visst är det skönt att få besked och att IVF nu är inom räckhåll. Hur länge fick du vänta nu igen...? Har för mig att det gick ganska snabbt...

Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3