Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3
Kappan, Hoppas82, loppan8 och Ellen: Jag håller tummarna för er!
Vi historia ser ut såhär. Har inte riktigt koll på datumen.
Sep-08 slutade jag med p-piller. Vi provade ägglossningstest som visade positivt och jag fick snabbt regelbunden mens. Plusset uteblev dock. I aug-09 började vi vår utredning. Jag fick göra gynkontroll som var okej. Mannen lämnade spermieprov som var bra och jag fick lämna ägglossnings blodprov. Dock visade ägglossningsblodproverna inte på någon ägglossning =( Mina cykler blev längre uppåt 30-35 dagar istället för 28. Man beslutade att jag skulle prova pergotime fick 1 tab i 5 dagar, detta visade sig sedan men VUL blivit 5 ! äggblåsor och så blev det sexförbud. Fick som resultat (troligen) en cysta och en av men cyklel var på 35 dagar. Vi konstaterade att jag förmodligen hade ägglosning då jag fått positivt på ägglossningsstickor och pga denna reaktion av pergotime. Man gjorde en äggledarspolning som var bra med fint flöde. Så provade istället att jag följde ägglossningen med ägglossningsstickor och när jag fick positivt nästa gång åkte vi in för makeinsemination. VUL visade 2 äggblåsor spontant och jag var hoppfull. Tyvärr slutade det i mens 10 dagar senare.Sedan var det paus över julhelgen och efter försökte vi med en insemination till men med tillägg av otrivette (stavning?) spruta. Slutade också i mens 10 dagar senare. Sedan åkte jag in och ut och konstaterade äggblåsor stora och fina och bra i förhållanden till menscykeln som vi försökte passa in utan insemination. Efter detta hände det mycket i privatlivet. Så i maj-juni-10 bestämde vi oss för att pausa och fundera på vad vi skulle göra om vi skulle gå vidare med IVF osv. Jag fortsatte använda ägglossningsstickor men glömde bort det efteråt och kollade inte med gravtest. I juni hade jag en perfekt 28 dagars cykel och i Juli -10 mådde jag jättedåligt. Orolig i kroppen och visste inte vad som var pga trodde jag skulle bli sjuk. 1 vecka senare i slutet på Juli konstaterade jag att mensen var 1 vecka sen om man skulle anta att jag haft en 28 dagarscykel till. Jag trodde det berodde på någon cysta igen. Men det var ett pluss och darrande gick jag in till maken och berättade nyheten. Nu är jag i v 12 (11+1).
Jag plussade alltså emellan behandlingar precis som en del andra gjort.
(ursäkta den långa romanen)