Inlägg från: FiaLotta |Visa alla inlägg
  • FiaLotta

Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3

Vi har ett i frysen så vid nästa mens ska jag börja med tabletter inför återförande. Men vet inte om jag har så stort hopp inför det. Endast ett ägg känns lite vanskligt, man vet ju inte om det överlever upptiningen. Men bara vänta och se.

• FiaLotta

Hej tjejer. Tittar bara in och meddelar att frysförsöket i Malmö tog denna gången :). Går in i v 6 på lördag. Känns helt overkligt, men hoppas att det ska hålla :). Ska på ultraljud i Malmö 30 september. Grattis till alla er som lyckats i tråden, känns som det är många sen vi startade tråden :), och lycka till ni som fortfarande kämpar.
    Kram.

• FiaLotta

IVF-kön är ju inte endast för Kronoberg utan hela södra upptagningsområdet som Malmö står för. Men vad jag har förstått nu efter sommaren o även innan så är kötiden runt max 3 månader. Vissa får kallelsen redan efter en månad. Det som tog tid för oss var ju att Besima måste skicka remissen till kvinnokliniken på CLV och överläkaren där ska skriva under innan det går till Malmö och den läkaren var megaseg förra hösten. Tog 2 månader innan hon ens skrivit på. Men verkar inte vara så nu. Verkar som IVF-köerna är ganska långa på andra ställen runt om i landet så tur att vi tillhör Malmö i Kronoberg.

hur är det med er alla? Mysigt att se bebisen på Ul Fröken Sy. har ni blivit flyttade fler gånger vad gäller bf?
    Jag är just nu helt sjukskriven i 4 veckor. Får inte i mig särskilt mkt näring eftersom jag mår illa konstant. Jag är svag och yr och ser dubbelt. Men det är ju klart värt det :). Var inne på kk förra veckan för var orolig för missfall men fick se ett litet hjärta slå :). Ska till Malmö nästa vecka för VUL innan de släpper oss. Är i v 8 nu :). Känns underbart. Tur att det finns ivf.

• FiaLotta

Fröken Sy: Hoppas du blir bättre snart. jag känner precis som dig. jag har varit hemma 3 veckor nu o är sjukskriven till 17 okt till att börja med men hoppas att det ska vända snart. Är i v9 nu. Konstant illamående dygnet runt o klarar inte av att göra något alls. Har du något som funkar för dig med illamåendet? Ibland mår jag bättre när jag äter gröna äpplen men mår ganska snart dåligt igen. Kom på att söta saker nog gör det värre iaf för då spyr jag alltid. Kämpa på!!! Vi får hoppas vi båda blir bättre snart. Imorgon ska jag till Malmö på VUL innan de släpper oss efter denna ivf:en.

• FiaLotta

Fröken Sy: Haha apelsinjuice dricker jag med :). O pannkakor med jordgubbsylt ibland =). Tog ingen lergigan comp idag för tänkte att hjälper de mig inte så är det ju lika bra att sluta. Har mått lika illa idag som med tabletterna. Allt gick bra i Malmö. 2 cm var bebisen :) med paddlar till armar och ben och ett hjärta som slog 140 slag per minut :). Så underbart att se. Började med omeprazol idag så får vi se om illamåendet o magen mår lite bättre av det.

Hoppas läkaren förstår att du behöver vara hemma lite till. Vet precis hur du känner med att köra till jobbet. Jag har 4 mil dit och det går bara inte när man mår såhär. Men förhoppningsvis släpper det som du säger runt v 12.

Maskrosungen: Vad skönt att ditt illamående har försvunnit. Åt vindruvor i massor för några veckor sen men bm sa att det är för sött det får man inte äta. Fast egentligen tycker jag att huvudsaken är att ma får i sig något överhuvudtaget. Så jag fortsatte äta det :). Allt som inte gör att man mår mer illa är ju bra :). Ska försöka gå o sova nu o se om ditt sömntips hjälper :). Har knappt sovit alls denna veckan för att jag mått så illa på nätterna med.

Nina01: Grattis till graviditeten och hoppas att förlossningen går bra.

• FiaLotta

Loppa8 vad skönt att spolningen gick bra. Hoppas du blir gravid nu efter det är rensat lite i rören :)

Fröken Sy: Skönt att du är sjukskriven okt ut. Förstår att det är jobbigt men som sagt du behöver vila. Jag har känt mig bättre några dagar men idag blev det sämre idag. Är sjukskriven till 17 okt o jag hoppas det räcker. Hoppas du får behålla maten. Jag har börjat ha svårt att sova har knappt sovit på 2 nätter nu, helt slut. Vet inte vad det beror på.

• FiaLotta

Kappan: Ja jag har stop o äggledarna eller iaf vad Besima säger. Det gick ju inte att spola alls. Tråkigt för er men det finns ju andra sätt. Antar att det blir ivf för er också nu. Ni kommer också lyckas det vet jag. Men förstår att du mår dåligt just nu. Jag hade jätteont sist de gjorde titthål på mig. Var sjukskriven i 3 veckor tror jag. Krya på dig.

Fröken Sy: Ja kissa får man ju göra stupalöst på nätterna nu. Men kan tänka mig att detta med sömnen är en övergående sak. Hoppas jag :). Vi hoppas på en bra natt för både dig o mig i natt :)

• FiaLotta

Hur är det tjejer? Jag är nog lite bättre men mår fortfarande jätteilla dygnet runt. Kan inte sova riktigt på nätterna ännu men vänder snart hoppas jag. Är 11+1 idag. Nervös för imorgon då jag ska börja jobba igen bara 25 procent men nervös för illamåendet men ska nog gå bra. Skönt att komma tillbaka lite till jobbet med. Hoppas ni andra mår bättre.

• FiaLotta

Här händer inte mycket. Illamåendet är lika illa o vissa dagar spyr jag. Mår illa 24 timmar per dygn o inget hjälper. Känns lite hopplöst just nu. Går in i vecka 15 på lör. Ska på hjärtljud 18 nov. Försöker glädjas men just nu mår jag bara så oerhört dåligt. Men men kommer ju något gott ur det vilket ju är en liten tröst även om det inte tar bort illamåendet.

Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3