Inlägg från: ellen05 |Visa alla inlägg
  • ellen05

Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3

Hej alla! har oxå börjat gå på Linneamott. Men jag skiljer mej lite från er då jag närmar mej 40 och har ingen man. Har funderat länge på barn och då "mannen i mitt liv" lyser med sin frånvaro så tänker jag ta saken i egna händer så att säga. hoppas det är ok att jag "hänger" med er och lycka till alla.

• ellen05

Hej igen och Tack för att jag får "hänga"

Jag har gjort ett försök på klinik i Danmark. Fick pos. ÄL-sticka på dag 8 men började tråkigt nog blöda på dag 18. Jag blödde i 3 dar ganska rikligt sen tvärstopp - nada. ringde till kliniken som sa att det kunde vara ett jättetidigt
    missfall och att jag kunde räkna det som mens. Så första blödningsdagen = första mensdagen.
    Så där är jag nu... väntar på ÄL... som nu är 5 dagar senare än förra gången.  SÅÅÅÅÅÅ FRUSTRERANDE!!
    Ska till Besima i veckan o kolla om allt är ok...funderar även på hormoner då om jag har förstått det rätt det är lättare att veta när man har ägglossning.

Fendt87: Om jag läser rätt så har du något underbart i magen.. GRATTIS!!

Hoppas82: När jag läser om din situation så förstår jag att det är jobbigt med hormoner oxå!

• ellen05

Hej tjejer! Hoppas ni har det gott i solskenet.... Såååå... blev inget besök hos Besima i veckan.. Istället fick jag pos. ÄL sticka kvällen innan så jag tog en tripp till Köpenhamn Och nu är det bara att väääääänta igen. En fråga : Barnmoskan som gjorde inserminationen tyckte att jag skulle be om att få ta om progesteron provet då det tydligen är bäst att ta dag 22-23 i menscyklen.. Någon som vet vad progesteron är bra för?? några mer tips som optimerar befruktningen?

När jag läser tillbaka lite så ser jag att det är många som är gravida.. Stort grattis till er alla!!!

Om denna inserminationen misslyckas så tyckte Barnmoskan att jag ska gå på hormoner.. någon som orkar förklara hur det funkar?

Kappan: YES!!! nu händer det nåt! skönt att få veta vad problemet är!
    Hoppas82,Loppan8: Vi får stötta varann..

Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3