Inlägg från: humlan1234 |Visa alla inlägg
  • humlan1234

Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3

Men Fendt, det är ju fantastiska nyheter! Grattis! Hur sjutton har du kunnat hålla dig i nästan en månad med att berätta? Det hade jag aldrig klarat.

• humlan1234

Nu är det min tur! Jag är gravid igen! Är skitnervös bara att det ska bli ett mf denna gången också. Jag menar, vad är oddsen att plusset vill bo kvar denna gången med tanke på hur tunn min slemhinna var vid äl. Men jag håller mina tummar hårt och hoppas.

• humlan1234

Tack allihop för era gratulationer. Jag plussade idag på bim så det är alldels nytt. Förra gången började jag blöda i v 6 ungefär så det var tidigt.

Det blev ju en riktig plusvåg i tråden så nu håller jag tummarna för att det ska smitta av sig på er andra också.

• humlan1234

Jag hade ruskigt ont i brösten när jag åt provera. Kunde knappt sova på nätterna för när jag vände mig om gjorde det så ont. Det släppte inte mellan de två kurerna jag åt heller.

• humlan1234

Jag håller alla tummar jag kan och idag särskilt för Kappan!

Idag ska jag på inskrivning. Är ganska nervös faktiskt. Jag skulle vilja ha ett kvitto på att allt är ok där i magen men det lär jag väl inte få. Det måste vara skönt för dig Fendt att ha gått så pass långt? Det måste vara dags för RUL snart för er?

• humlan1234
    fendt87 skrev 2010-04-13 16:01:26 följande:
    hur gick inskrivningen? har du nåt kul att berätta? fick ni en snäll bm?jupp! på tisdag smäller det. då ska vi på rul. men även om jag sett mini på ett ul innan, vi har hört hjärtljuden, jag har blivit större om magen och INTE  blött en droppe så är jag tveksam till att den lever...ja, jag är dum i huvudet. och orolig. och lycklig. och glad. och orolig. hela tiden om vartannat! det känns lite för bra för att vara sant bara...kram på er alla!
    Inskrivningen gick bra tycker jag. Det var ju inte så där jättemånga nyheter kanske, jag läser flitigt på nätet =) Bm verkar väldigt bra och jag gillar henne så det känns jätteskönt. Jag förstår precis vad du menar med att tro att bebben inte lever. Jag känner precis likadant. Jag har inte varit på vul och sett att den finns från början. Tänk om bara testen visade fel och mensen bara är ruskigt sen? Sen har jag ju läst en del om ma också och är lite nervös för det. Fast jag har inte heller blött en enda droppe och min mage är också svullen och lite lite rundare. Så jag är precis lika knäpp som du, Fendt =) Om en månad ska vi lyssna på hjärtljuden. Jag längtar!

Kappan, håll ut en vecka till och ge inte upp hoppet än!
  • humlan1234

Hm, det låter ju lite konstigt att blöda mycket vid äl. Själv har jag aldrig gjort det ens lite och jag av vad jag har läst har de flesta små blödningar vid äl om de blöder alls. Jag hade nog ringt igen om det inte slutar snart.

• humlan1234

Kappan: Skönt att du får gå till Besima idag och kolla upp. Lite konstigt är det ju att du har blödit så länge nu. Hoppas att det känns bättre när du varit där och att du har fått lite svar då.

Blom: Jag håller tummarna att det funkar denna gången så att ni slipper hela ivf-karusellen.

Själv har jag varit och lyssnat på bebisens hjärtljud idag. Det var så häftigt! Jag som knappt trodde att den levde fick höra en väldigt aktiv bebis som vände sig och sparkade mycket. Det känns superskönt, nu kan jag börja tro på det här och slappna av lite mer!

Fendt: Allt väl?

• humlan1234

Smultron, får du inte ens hjälp med mf-utredning på CLV? Borde inte det göras om du fått 4 mf? Ring Linneamottagningen och boka en tid. Jag håller med Blom om att det är bra att vara påläst men var lite försiktigt i kontakten med Besima. Själv fick jag en rejäl utskällning just för att jag var påläst.

• humlan1234

Åh, vad spännande Blom! Nu håller vi tummarna för att du får ett tillbaka också.

Själv har jag det bra. Var på RUL förra veckan och fick se det lilla livet. Det var full fart i magen och jag blev framflyttad en hel vecka så nu är det v 21 istället för 20.

• humlan1234
    Blom skrev 2010-07-06 21:22:27 följande:
    Hej befinner mig i malmö på hotell efter en dag med shopping. I morgon bär det iväg till Falsterbo. Med mig har jag dotter och ett blivande pyre i magen!!! Testade superplus direkt i morse. Nu hoppas jag att den får stnna kvar och att jag får sällskap av fleta magar!
    Grattis Blom! Vilka härliga nyheter! Nu får du njuta av livet och koppla av.

FiaLotta: Jag håller tummarna för nästa gång.
  • humlan1234

Vad jag har förstått så får man sämre immunförsvar för att inte stöta bort fostret. Jag var också mycket sjuk i början av min graviditet. Blev både dunderförkyld och magsjuk. Jag som aldrig är sjuk annars. Så visst är det säkert graviditeten som påverkar.

• humlan1234

Grattis Fendt!! Jag misstänkte att det hänt något i veckan eftersom vi inte har sett till dig =) Skönt att hör att allt har gått bra.

Jag längtar massor efter vår egen bebis som ska komma om en dryg månad. Nu är det verkligen bara väntan och jag går och kikar på de små, små kläderna vi har köpt.

Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3