• Linsis

Tråden för oss äggdonatorer 12

Hej på er!

Har gått och väntat sen i höstas, då jag lämnade mina första prover, på att höra nåt från sjukhuset. Nu så har jag i alla fall fått kallelse till läkare och kurator. Nån som går på Akademiska i Uppsala. Hur fort kan det gå sen om jag får ok. De pratade om att hinna en behandling innan sommaren. Det känns snabbt, men det kanske går så snabbt när man väl är inne?
    Börjar bli lite nervös... Har två egna IVF-barn och det jag minns att plocket inte var att leka med. Nu har jag visserligen fött tre barn sen dess, så jag kanske är lite mer härdad  
  • Linsis
    Alyssa skrev 2010-04-06 00:01:47 följande:
    Jag tillhör akademiska och det gick väldigt fort efter att jag fick "Ok". Fick medicinerna hemskickade sen var det bara att sätta igång. Det där med smärtan kan du säga till om, jag hade ganska ont under mitt plock och talade om det för läkaren efteråt och han sa att de skulle öka dosen morfin nästa gång. Så orora dig inte för smärtan. Men jag hade så ont pga de inte kom åt ena äggstocken och fick sticka och ha sig en massa.Själv så ska jag donera efter hösten då jag ff ammar nu.
    Aha, då kanske jag hinner en behandling innan sommaren. Om jag nu blir godkänd som sagt.

Jag har inte riktigt förstått hur det funkar med ersättning och så. De 4000 kr man får, ska de täcka in förlorad arbetsförtjänst också. Eller är det övriga omkostnader. Inte för att jag är snål, men jag är deltidsföräldraledig och min man pluggar. Så jag vill helst inte gå back bara. Fast är det så, så är det. Jag vill väldigt gärna få donera en gång innan jag blir för gammal
  • Linsis
    jelena2 skrev 2010-04-06 10:54:51 följande:
    Jag vill bara säga att ni alla som är äggdonatorer är fantastiska människor!!! Vilken rikedom ni delar med er av! Om jag hade orkat och hade varit yngre hade jag oxå donerat men med ett gäng ivf i bagaget så får det räcka. För mig har det alltid varit en jobbig procedur och med den vetskapen så beundrar jag er ännu mer!
    Jag har "bara" en ivf i bagaget. Hade sånt flyt när vi väl kom till ivf att jag fick två guldägg, ett i magen och ett i frysen. Och här sitter jag med två pojkar. Sen hade jag sån tur att jag blev gravid väldigt snabbt igen spontant. Så efter många år av barnlöshet sitter jag här med tre underbara ungar. Känner mig så enormt glad och lyckligt lottad. Vill verkligen kunna få ge tillbaka på nåt sätt. Och när jag kom upp till ackis och såg paren i väntrummet så kom den där känslan av hopplöshet tillbaka och jag kände ännu starkare att jag vill donera. 
    Men lite nervös är jag. Vill inte gå upp i vikt. Kämpar järnet med att gå ner en massa övervikt
  • Linsis

Nu har jag fått klartecken på att dra igång min första donation. Ska börja spraya den 3 september. Känns lite pirrigt! Förra gången jag gjorde detta var det inför min egen IVF-behandling. Det var snart 7 år sen. Nån annan som går på akademiska och donerar?

• Linsis

Har sprayat i 12 dagar nu. Fy vad varm jag är och huvudvärk  
    Inte en helt bra kombination med politiskt aktiv och en vecka kvar till valet...

På fredag ska jag börja med sprutorna. Ändras biverkningarna nåt då? Jag har ju gått igenom behandlingen förr, men det var nästan 7 år sen, så jag minns inte helt. 

• Linsis

Nu närmar det sig slutet av behandlingen. Tar ägglossningssprutan ikväll och så är det plock på fredag. Är lite nervös, minns att det gjorde väldigt ont sist. Men det var ju 7 år sen och jag har fött tre barn sen dess. Så jag borde väl vara lite härdad

Hoppas det blir många ägg, för jag kan bara lämna en gång, eftersom jag snart fyller 36 år. 

• Linsis

Så var plocket över, det gjorde mycket mindes ont än vad jag mindes det som! Däremot har jag haft ont hela helgen. Tur att man har haft helg och kunnat ta det lugnt. MKt tv-spel med barnen har det blivit.

De fick ut 25 ägg, så det låter ju lovande i alla fall. Ska bli spännande att höra hur det går för mottagarparen!

• Linsis

Jag har PCO och har inte behövt äta p-piller. Jag har gjort både IVF och donerat. Så det måste vara olika.

Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer 12