• Krabbolina

Gekås vol 14

Ruso skrev 2010-07-26 22:38:56 följande:
    Kavat outletskor? I vilka storlekar och till vilka priser?
    Jag köpte vinterskor i hösta kavat defender och de kostade 450 har jag för mej i strl 19.

Sen i våras köpte jag höstskor som jag har använt till Lukas som vårskor och de kostade typ 350 kr på rea tror jag.
  • Krabbolina
    lindalake skrev 2010-07-26 23:19:59 följande:
    ja, Kavat outlet. frågade tyvärr inte om pris, ville bara veta om det fanns i storlek 20 och det skulle det göra... skulle frågat pris med,attans. men jag tänkte inte så bra när jag ringde några minuter innan stängningsdags. bad till och med om ursäkt för att jag ringde så sent, hehe
    Krabbolina skrev 2010-07-26 23:00:23 följande:
    Jag köpte vinterskor i hösta kavat defender och de kostade 450 har jag för mej i strl 19.

Sen i våras köpte jag höstskor som jag har använt till Lukas som vårskor och de kostade typ 350 kr på rea tror jag.
    låter som bra pris! 
    japp!

Jag köpte sandaler till honom i våras med kom jag på och de kostade något på 400, så de är ju några hundralappar billigare tror jag. Vågar knappt kolla på priset inne på tex sko-rönne!
  • Krabbolina
    Enensammamma skrev 2010-07-29 09:48:59 följande:
    Jag har en pop men för det priset vågar jag inte ens använda den :S Ska sälja den som sagt
    vågar du inte använda den för att den var dyr?

Pop har bra ytterkläder vad jag har hört och hade jag haft en hemma så hade den använts flitigt. Ju dyrare kläderna är desto mer ska de användas känner jag!

har dock vunnit en traderaauktion på en pop skaljacka och jag hoppas den kommer i min brevlåda snart!
  • Krabbolina
    lindalake skrev 2010-07-29 11:21:45 följande:

men nu blev jag ju sugen på skaloveraller/regnoverall (kikade i bildgalleriet). Hur stora är de i storleken? tösen är bara 70 cm lång än, finns det i typ strl 74? Man kan ju dra åt osv, lite bökigt är det allt att dra på skalbyxorna med hängslen och jacka på det. och gör ju inget om hon lerar ner sig totalt i en billig variant från Gekås

kläder kan man väl inte få för mycket av

tyvärr har jag bara köpt en overall till Lukas i strl 74/80 alltså ingen regnoverall. I vintras var den så stor så jag kunde inte dra dragkedjan hela vägen upp för då hade han inte sett något.  Jag hade tagit med måttband och mätt overallen så man vet att den inte blir alldeles för stor.

Jag är lite "orolig" att pop-jackan jag buda hem från tradera kommer att bli alldeles för stor. Han har typ strl86 i tröjor nu och tog en 92:a.

Blir allt lite sugen på ge-kås!
  • Krabbolina
    Krabbolina skrev 2010-07-29 11:27:47 följande:
    tyvärr har jag bara köpt en overall till Lukas i strl 74/80 alltså ingen regnoverall. I vintras var den så stor så jag kunde inte dra dragkedjan hela vägen upp för då hade han inte sett något.  Jag hade tagit med måttband och mätt overallen så man vet att den inte blir alldeles för stor.

Jag är lite "orolig" att pop-jackan jag buda hem från tradera kommer att bli alldeles för stor. Han har typ strl86 i tröjor nu och tog en 92:a.

Blir allt lite sugen på ge-kås!
    kanske ska tillägga att Lukas blev ett förra året och i vintras var han typ 77 lång.
  • Krabbolina
    Smultronhjärta skrev 2010-07-29 19:47:10 följande:
    Och även mönstrade mot samma bakgrundsfärger...
    pris?
  • Krabbolina
    Smultronhjärta skrev 2010-07-29 19:50:55 följande:
    159 för enfärgade och 169 för mönstrade tror jag att det var..

Jag har idag rensatt ut våra som ska få säljas vidare
    bra pris!

Men jag får vänta till hösten för att köra dit känns det som.
  • Krabbolina
    Smultronhjärta skrev 2010-07-29 19:52:40 följande:
    Det tycker jag att du ska göra, just nu finns det inga inne(vad jag vet) och jag eller någon annan lär hojta i tråden om jag ser några
    är du duktig på skalkläder?

Vad är bäst att ha under?

Windstopperfleece? Annat?

Min grabb ska börja på dagis och jag vill ha funktionskläder och det ska inte bli för byltigt!
  • Krabbolina
    Smultronhjärta skrev 2010-07-29 20:00:56 följande:
    Vi har alltid haft ullfrottè från Pop under även om flecce säkerligen går bra det också.
    Windstopper hade jag inte haft då det känns som att det blir lite "kaka på kaka"

Vi har haft flera skalkläder och sonen går på Ur och skur förskola- absolut bäst har Pops varit,Gekåsoverallen klarade inte av min son utan den läckte eller om det var att han rullade i pölarna och fick in vätan från ben/ärmslut
    Nu till hösten blir det nya snygga pop skaloverall med avtagbart foder Eller Nanooks dyyra men bra funktionskläder
    Pigelinen skrev 2010-07-29 19:55:37 följande:
    hur är det nu med angivelsen om vattenpelare.. hur hög siffra ska det vara för att vara riktigt vavttentät och inte läcka in?

Hur hög siffra har skaloverallen?
    Galon har ju 5000 i pelare men bra funktionskläder ska ju ha runt 10 000 vad jag har fattat det som. 2000 sägs ju vara vattentätt men det fixar inte att ett barn sitter i vattenpölar oavsett vad som sägs. Vad Gekåsoverallen har vet jag inte
    Lukas kommer att gå på ett dagis där de är rätt mycket ute men det är inget ur och skur (tyvärr). Fick iaf hem Pop skaljacka jag vann på tradera. Den är i strl 92 och ganska stor. Men jag tror den kommer att fungera bra iaf för man kan spänna in den lite överallt. Trodde inte den skulle bli så stor eftersom han har en t-shirt från pops i strl 86 som är på gränsen till för liten!

Jag får leta vidare efter skalkläder!

Ullfrotté ska jag lägga på minnet!
  • Krabbolina
    lindalake skrev 2010-07-29 23:22:47 följande:

Ååh, här hittade jag ju info om Kappahls vinterkläder

www.kappahl.com/corp/Press/Pressreleaser-star.../

de kommer in nästa vecka. synd att vinteroverallen bara var från storlek 80 men såg att de har en skal/regnoverall de också.

sen får man ju räkna bort 25% på priset för det brukar ju komma rabattcheckar titt som tätt

Skalbyxorna jag köpte i höst har iaf varit helt kanon

Gäller att ha lite backupplaner för att jag inte ska bli besviken (tror inte riktigt på att jag kommer få tag på vinterkläder på Gekås nästa vecka...)

jag var inne på kappahl igår och hittade en del skalkläder och de hade vettiga priser!
    Men vad ska man ha när det kanske blir en kall vinter i skåne igen? Räcker skalkläder med fleece då med eller ska man ha en riktig vinteroverall då?
Svar på tråden Gekås vol 14