Inlägg från: Elins mamma 2010 |Visa alla inlägg
  • Elins mamma 2010

Gekås vol 14

Line80 skrev 2010-06-16 20:49:29 följande:
    Ställer min fråga igen eftersom den försvann.. vad kostar amningspump? Såg att nån tipsat om en bra å billig i kommentar på bloggen.. men skulle va bra å veta pris
    någon tipsade häromdagen om en amningspump för 100 nånting som den personen tyckte var prisvärd. prova att bläddra tillbaka några sidor :)
    Bebis i magen - BF 4 september
  • Elins mamma 2010
    Line80 skrev 2010-06-16 21:31:04 följande:
    hej Karin tack för tipset.. du köpte ingen själv?
    nä jag visste inte då att det fanns en så billig som ansågs vara bra. Hade jag vetat hade jag nog köpt en att ha om det skulle behövas
  • Elins mamma 2010
    April Mamma skrev 2010-06-18 19:45:33 följande:
    Oj..det var billigt =)

Har aldrig varit i Ullard, men vad kostar tex en body där? Alla säger att det ÄR så billigt och jag tror dem....men hur billigt? =)
    när jag var där fanns det bodys från 34,95-49.95 men jag har hört att andra har hittat bodys för 9,95 kr.
  • Elins mamma 2010
    April Mamma skrev 2010-06-18 20:40:25 följande:
    Oj, det var billigt =)
    35-50 kr är ju också billigt...shopping, shopping. Ska bli himla skoj att få uppleva Ullared snart...haha.
    alla märken de säljer är tydligen inte bra, men många säger att märket med giraffen är jättebra. Min bebis ligger i magen fortfarande så jag vet inte än :)
  • Elins mamma 2010
    Pigelinen skrev 2010-06-18 21:35:24 följande:
    man ser oftast på plaggen om det är något att ha, dra lite i sömmarna och lite försiktigt i ev tryck. Giraffen är bra.

Det man ska tänka på är att storlekarna kan variera väldigt. Tex min dotter är 2 år men har fortfarande 74/80 på sina regnställ, både fodrade o ofodrade, ochmin dotter är lång. Jag mäter alltid innerbenlängd på min dotter och så har jag med mig måttband och mäter så att jag får rätt. Ett exempel, en gång skiljde samma stolek 8 cm i innerbenlängd beroende på modell (detta var på regnbyxor). Köpte en t-shirt i 92 och den är GIGANTISK, den kommer hon inte kunna ha på länge, ett år skulle jag gissa....

Jag var med min kompis idag som köpte massa babysaker till hennes bebis i magen. Det var väldigt dåligt med kläder på barn idag och när det gäller färgneutrala eller enfärgade kläder till nyfödd så fanns de i stortsett inget. Hon ville ha enfärgade byxor men det fanns bara röda, inga bruna, grå, gula osv.
    när jag var där i maj fanns det vita och blå byxor så vi hade kanske tur. Väldigt få vita från början men vi frågade och då gick personalen och hämtade massa mer :)
  • Elins mamma 2010
    malush skrev 2010-06-27 13:50:55 följande:
    Hej på er. Har en fråga.. finns dessa saker på Gekås nu?

Amningskudde
    Mjuklift
    Babywatch
    Babysitter
    Myggnät vagn

Om ni vet ungefärliga priser får ni gärna skriva det också
    jag vet att amningskudde, babywatch och babysitter finns. I pristråden finns det priser, länken finns i trådstarten.
  • Elins mamma 2010

Hoppar in här med en fråga :) funderar på att åka till ullared någon dag v 24 (11-17 juni) nån som vet om det brukar vara mycket folk då veckan innan midsommar? Antar att svaret är ja...

Svar på tråden Gekås vol 14