Pigelinen skrev 2010-06-18 21:35:24 följande:
man ser oftast på plaggen om det är något att ha, dra lite i sömmarna och lite försiktigt i ev tryck. Giraffen är bra.
Det man ska tänka på är att storlekarna kan variera väldigt. Tex min dotter är 2 år men har fortfarande 74/80 på sina regnställ, både fodrade o ofodrade, ochmin dotter är lång. Jag mäter alltid innerbenlängd på min dotter och så har jag med mig måttband och mäter så att jag får rätt. Ett exempel, en gång skiljde samma stolek 8 cm i innerbenlängd beroende på modell (detta var på regnbyxor). Köpte en t-shirt i 92 och den är GIGANTISK, den kommer hon inte kunna ha på länge, ett år skulle jag gissa....
Jag var med min kompis idag som köpte massa babysaker till hennes bebis i magen. Det var väldigt dåligt med kläder på barn idag och när det gäller färgneutrala eller enfärgade kläder till nyfödd så fanns de i stortsett inget. Hon ville ha enfärgade byxor men det fanns bara röda, inga bruna, grå, gula osv.
när jag var där i maj fanns det vita och blå byxor så vi hade kanske tur. Väldigt få vita från början men vi frågade och då gick personalen och hämtade massa mer :)