• Krabbolina

Gekås vol 14

MammatillM skrev 2010-05-06 14:08:11 följande:
    Hoppar in här; Ska nog åka till Ullared om någon vecka och nu undrar jag följande: Finns det mkt kläder till pojkar i strl 86-92? Är det billigare att köpa tex schampo osv eller är det ungefär samma pris som på rusta/ÖB?
    det finns kläder men de är inte så roliga på pojksidan tycker jag. De har iaf lite fräcka jeans ifrån strl 86. Men tröjorna var inga roliga, inte enligt min smak iaf. Jag vill gärna ha lite färg på Lukas kläder.

Pris på schampoo är ungefär som på rusta och ö&b. Men jag köpte torrschampoo på ge-kås, av märket professional. Hittar inte det någon annanstans och tycker det är bra schampoo.
  • Krabbolina
    252 skrev 2010-05-07 10:46:11 följande:
    hejsan!!! ska snart ner till ullared å handla lite,dottern fyller år snart. är det någon som vet om de har little people fischer price saker Typ. hus och gubbar,bilar mm. ha det så bra i vårvädret!!
    de har iaf en skolbuss och ett flygplan.

I tisdags köpte jag en brandbil från fisherprice och tror den ingår i little people.
  • Krabbolina
    Tvåbarnsmamma79 skrev 2010-05-08 16:14:04 följande:
    Digitalkamera till barn (minns ej vad de heter?) finns det? Kostar? Vad ligger annars de vanliga, enklaste digitalkamerorna på för pris? Undrar även om det finns nån sittkärra (ej sulky) och vad den isf kostar? Tack på förhand!
    vad menar du med ej sulky, menar du paraplysulky?

För jag har köpt en sittvagn där som heter sittkärra bmx, två fasta bakhjul och 2 rörliga framhjul. Bra varukorg, bra liggläge och en suflett (dock inte så stor som jag hade önskat).
    Den kostar iaf 529 kr har jag för mej.

Bild finns i bildtråden.
  • Krabbolina
    Krabbolina skrev 2010-05-08 16:18:24 följande:
    vad menar du med ej sulky, menar du paraplysulky? För jag har köpt en sittvagn där som heter sittkärra bmx, två fasta bakhjul och 2 rörliga framhjul. Bra varukorg, bra liggläge och en suflett (dock inte så stor som jag hade önskat). Den kostar iaf 529 kr har jag för mej. Bild finns i bildtråden.
    bild inlagd 12:april

www.familjeliv.se/Forum-5-88/m50894492-6.html
  • Krabbolina
    Tvåbarnsmamma79 skrev 2010-05-08 16:32:35 följande:
    Krabbolina: Sorry för den luddiga beskrivningen=) Menar mer "kärra", alltså som sittdelen man byter till från en liggvagn om du förstår? (så svårt att förklara)
    då har de nog inte en sån vagn du vill ha tror jag. Jag såg bara den sittkärra vi köpte och paraplyvagn.
  • Krabbolina
    Bli pappa 2009 skrev 2010-05-12 17:51:19 följande:
    Hej. Är de någon som vet om dom har mycket fina sommarkläder till pojkar och flickor i storlek 92? Om de är nån som har bilder så vill jag gärna se... ska ev åka till ullared i helgen men vet om de är värt. Hur har dom de med regnkläder till pojkar i storlek 86/92?
    Jag var där förra veckan och tycker faktiskt inte att de har så mycket roliga kläder till pojkar, det enda jag köpte i strl 92 var en sk pippitröja.

Det enda som jag hade kunnat tänka mej köpa annars var jeans, för det hade de rätt fräcka. Men strl 86 i byxor är alldeles för stort till Lukas.

Regnkläder fanns det gott om! I olika modeller och prisklasser.
  • Krabbolina
    Moonlight83 skrev 2010-05-14 02:53:18 följande:
    Någon som har pris på Lära gå stol och lära gå vagn? Vet inte riktigt vad denna grej heter men den ska tydligen ångkoka och göra pure av egengjord barnmat typ 3 i 1 från phillips.Någon som vet vad jag menar och vad den kostar? Såg den på ullared för ett år sedan men minns inte vad den kostade.
    Philips avent har en kombinerad ångkokare och mixer om det är den du menar, men jag har ingen aning om den finns på Ge-kås eller vad den kostar.

En onödig pryl enligt mej då man lika gärna kan köpa en ångkoksinsats på ikea för typ 30 spänn tror jag, sen mosar man med mixer eller med gaffel. Stoppar purén i iskubslådor, när den fryst stoppar man maten i burkar.
  • Krabbolina
    winters skrev 2010-05-27 09:34:21 följande:
    Hittade bara pris på gummihjulen i pristråden, vad kostar Bobby car nu, och släp och vilka färger finns det?
    släp finns i blått och rött och kostar 299 kr.

bobby caren finns i blått och rött om jag inte såg fel, minns inte priset då vi inte köpte någon car.
  • Krabbolina
    Bambusa skrev 2010-06-01 08:56:07 följande:
    hur länge brukar vinterkläderna finnas kvar, tänkte åka i slutet på oktober,är de för sent??
    det är i oktober som typ 80% åker dit för att köpa vinterkläder. Känns som det iaf när själv är där och trängs!
  • Krabbolina
    GossarnasMor skrev 2010-06-12 09:40:11 följande:
    Någon som vet om de har mycket kläder i större vuxen storlek?
    jag tycker inte det. En liiiiiten avdelning, kanske en tiondel av vad det finns i vanliga storlekar. Oftast har kläderna konstiga mönster eller konstig passform. Men ibland har man tur att hitta något trevligt.

Byxor har de sällan som är snygga.
Svar på tråden Gekås vol 14