• Camilla D

Gekås vol 14

Lantani skrev 2011-05-03 08:07:28 följande:
    Sonen är 2,5 år och börjar på förskola i augusti, något tips på va man nmåste köpa från ullared?
    Hade iallafall tänkt köpa lite billiga tröjor och mjukisbyxor, som extrakläder till dagis.
    Något annat?
    En extra uppsättning regnkläder att hänga på förskolan! Tunna vantar (måååånga, går åt en hel del), sockeplast eller någon typ av tofflor kan vara skönt att ha inne (golven kan vara lite kalla vintertid)
    Passa på att kolla om de har vinterkläder kvar (kan vara rea på dom nu) så kan du köpe en extra uppsättning som kan hänga på förskolan, slipper du släpa så mycket fram och tillbaka (bra att ha extra om de blir blöta på fm tex och skall ut på em igen)
    Många extra par strumpo, barn är experter på att ta av dom och "Gömma" på dom olika ställen, är ibland hopplöst att hitta dom
    Penna att märka alla kläder med (även vantar)
    Kanske en liten ryggsäck om de skall på utflykt, eller att bära saker i fram och tillbaka (exempelvis vissa kläder)
  • Camilla D

Är det bara jag som inte kommer in på Ullredsbloggen? Kommer till en helt annan blogg, så har det aldrig hänt förut!!!

Grindar till trappor, fanns ju 2 modeller. Är det någon som vet hur de funkar och pris? SKulle letat i bloggen, men det sket sig ju

• Camilla D
    Bubblan2 skrev 2011-05-13 14:00:47 följande:
    Jo, har sett där tidigare iaf.
    Men...jag fick låna en av en vän och efter det ville jag inte ha någon.
    Den tog på tok för lång tid.

Jag köpte 2 små termosar istället (på Gekås...) och hade kokhett vatten i den ena och kallt i den andra och sen var det bara att mixa ihop så vattnet blev ättemp. Jag köpte även en vällingdoserare (den som är Gekås egen) och då behövde man inte mäta och kladda heller utan bara hälla i. :)

Det här gjorde jag på kvällarna och tog upp till sängen, om vi skulle ut på stan och jag hade dem även med mig på resor, funkade toppen!
    Tycker med de tar för lång tid. Körde också termos, men jag släpade bara en. Gjorde vattnet lite varmare än vanligt och hade en liten ståltermos, så höll den värmen jättebra och vällingen var alltid rätt tempurerad.
    Bara ett tips, två termosar tar ju en del plats och man har ju så mycket annat att släpa på
  • Camilla D
    HASP skrev 2011-05-16 11:31:46 följande:
    Va? Betalar man extra för alla galgar som man köper när kläderna hänger där på? Hade jag vetat det så hade jag ju plockat av dem från galgarna...
    Har jag aldrig fått betala för, låter nästan alltid galgarna vara kvar och det har inte kostat någonting!
    Kanske är om man köper dom "löst"?
  • Camilla D
    MimmiL skrev 2011-05-17 15:50:21 följande:
    Det brukar finnas sport-bh, men jag tycker det är knepigt att köpa bh där, eftersom jag inte gillar att stå o köa till provhytterna. Storlekarna är lite hipp som happ är min upplevelse.
    Jag gillar inte att köpa vanlig bh där, tycker storlekarna är konstiga.
    Men jag köpte en skitbra sport-bh där, kostade 99 kr och har varit suverän och helt normal i storleken!
  • Camilla D
    Rocky 79 skrev 2011-05-24 06:38:28 följande:
    Är det nån som vet om det finns leksaksspisar? Brio eller Micki? Pris?
    micki finns, kollade dock aldrig pris
  • Camilla D

Finns det mindre kompisgungor? Letar febrilt efter en sån, Cheapy har haft men de verkar har utgått ur sortimentet.

• Camilla D
    Smultronbaby skrev 2011-07-05 18:36:26 följande:
    Camilla D skrev 2011-07-05 17:22:29 följande:
    Finns det mindre kompisgungor? Letar febrilt efter en sån, Cheapy har haft men de verkar har utgått ur sortimentet.
    Fanns, om det är en sån där i plast du menar och man kan sitta 2 st på ?
    Kostade 99 kr
    Jag menar en så man häger i en gungställning, rund sak som det får plats 2-3 barn på
    Var det en sån?
  • Camilla D
    obelix skrev 2011-07-21 21:02:58 följande:
    Toppen tips!'
    Har inte sett overaller i detta märket, bara jackor. har du bild?   priser?
    Men köp inte ON the peak med avtagbart fleecefoder i! De dragkedjorna håller bara ett par dagar! Har tyvärr testat flera gånger! Men de andra jackorna av det märket är både bra och snygga! Har både höst/vår jackor och vinterjackor (utan avtagbart fleecefoder då såklart ) och de är suveräna!
  • Camilla D
    flumbullen skrev 2011-07-28 08:29:08 följande:

Hejsan alla! Nån som har sett om dom har någon form av kolsyremaskiner där nere, och pris?

Finns flera olika, både vanliga "soda stream" men även andra märken, kostade nog ca mellan 400-800, kollade inte så noga då jag egentligen var ute efter tillbehören. Fanns även de soda stream som är lite snyggare, yare i modellen.
Svar på tråden Gekås vol 14