• Bubblan2

Gekås vol 14

t0va skrev 2010-05-17 17:25:21 följande:
    Någon som har tips till en förstagångsullaredare med vän? Jag och svägerskan ska åka ner på torsdag och sist jag var där var jag 10år. Vi ska shoppa bebissaker i första hand men har ni bra tips på vad man ska tänka på så tar jag gärna emot det. Ska man ta med egen dricka för att pausa eller finns det cafe att ta det lungt på? Ingen av oss är egentligen så förtjusta i shopping men vi ska sammla vuxenpoäng och en upplevelse :)
    Följande tips har jag fått ang babykläder:

Det finns 4 olika baby märken på gekås. om man tittar i nacken på strl lappen.

Teddy: Dessa kläder tappar lätt formen dom är EXTREMT breda.

Walking baby: Helt okej (men deras pyjamisar är ganska små i storlekarna/Bubblan2:s egen kommentar)

Finns ett plagg med en giraff på lappen: Detta plagg handlar jag uteslutande av dom håller bra är mjuka o sköna o är bra storlek på. Dom noppar sig inte så mycket heller.

Mörkblå lapp med små figurer på: Tycker dom är så där, känns som dom blir lite sladdriga.

--------------
    Ett annat tips är att om det är mycket folk...välj kassorna som finns längst till vänster, de med låga nummer. Där brukar köerna vara kortare.

Var även observant på att det är dubbla led med kassor så du passerar första ledet i en form av gångfålla. "Nybörjare" brukar missa det och därför kan dessa kassor vara helt köfria medan det är kö i första ledets kassor...

Ta bra skor på fötterna och vila lite då och då!
    Ha så kul!!! :)
  • Bubblan2
    t0va skrev 2010-05-17 22:28:42 följande:
    Åh, tackar för alla tips. Matningskedar hamnade på inköpslistan och ta med dricka. Jag är galen i giraffer så det blir inga problem att hålla mig till giraffkläderna ;) Har redan fått 2 begagnade plagg av vänner från ullared, eller jag misstänker att de kommer därifrån eftersom det är giraffen på lappen. Skor ska jag tipsa svägerskan om, sitter i rullstol själv men jag har en skön och mjuk dyna istället så rumpan håller sig glad hela långa dagen :DFår väl se om vi blir frälsta efter resan, mina släktingar brukar åka ner några gånger/år och bunkra tops och näsdukar, de är helt sålda på ullaredskonceptet.
    Va det du som skulle ner samtidigt som jag, runt 21 juni?
  • Bubblan2
    t0va skrev 2010-05-19 22:29:31 följande:
    och jag åker imorgon, trodde att världen typ gått under förut. Datorn vägrade starta och sambon visste inte vad det var. Jag har inköpslistan på den, tyckte han kunde maila mig mitt utkast som låg på en hårddisk hemma, jag är 35mil bort, men då funkar inte internet hemma... blev rätt ledsen då, men ett sista försök med datorn så startade den, vet inte riktigt vad jag gjorde men nu kom jag åt min lista så jag har mailat den till mig själv och lagt på ipoden. Lugnet är tillbaka. Jag hatar sambons dator, lånade ut min till honom... det gör jag aldrig igen. Har bunkrat upp inför resan och kl7 kommer svägerskan, ska bli spännande att se om  vi överlever. :)
    Ha så kul!!! :)
  • Bubblan2
    maggan75 skrev 2010-05-24 20:30:34 följande:
    Smultron du som är där jämt Har du sett vad den stora runda  gungan kostar ???Är det ngn annan som sett den kan ju  ni med svara naturligtvis
    Såg 599:- i bloggen...
  • Bubblan2

Vilken tur vi hade, det fanns stugor kvar 20-22/6!
    6-bäddars bokad.

Slänger av sambon, äldsta sonen och sönernas ena kusin på DreamHack i Jönköping sen åker jag, yngsta sonen, svärmor, svägerskan och sönernas andra kusin ner till Ullared för lite shopping.

Just ja, svägerskan har en stoooor bil...
    I vanliga fall brukar det vara så fullpackat med vagn, datorer m tillbehör, väskor och allt som shoppats på Gekås så det inte går att få in något mer, inte ens ett frimärke!

• Bubblan2
    Kaerleksbarn skrev 2010-05-28 22:38:01 följande:
    Hade tänkt lägga ut bilder från vår Gekåsresa 30april och idag.. men antingen är jag bra trött eller så har jag glömt, hur sjutton gör man en ny mapp???
    Hmmm, är det inte så att när du trycker på ditt galleri och scrollar ner kan du lägga till bilder och där väljer du om du vill ha i en mapp som du redan har eller göra en ny mapp...
  • Bubblan2
    Nallepuhmamma skrev 2010-05-31 10:59:23 följande:
    När kan man börja köpa vinterkläder på Ullared?
    Ämnet var just uppe i bloggen och där svarar VD-Boris att vinterkläderna och tomtarna kommer fram redan i juli...
    Typisk för mig som alltid åker i juni, när DreamHack är!
  • Bubblan2
    MammaT skrev 2010-05-31 18:10:52 följande:
    å tack försöker övertala gubben att ta en tur dit men han vill inte så sa jag men där finns saker till bilar och då sa han att ja dom har säkert inte vindrutetorkare så nu blir det för honom att snällt följa med
    Det finns ett motormuseum...
  • Bubblan2
    Ekorrfamiljen skrev 2010-06-01 18:08:27 följande:
    www.tradera.com/Pick-a-Boo-Rosa-Regnstall-Reg...

Vad kostar den på Ge-Kås?

Jag VILL ha en skaloverall till minivalpen så jag hoppas de finns inne igen nästa gång vi har möjlighet att ta oss till shoppingparadiset, eller om någon vänlig själ förbarmar sig över oss förstås.
    135: om jag inte minns helt fel...
Svar på tråden Gekås vol 14