• Krabbolina

Gekås vol 14

Zodic skrev 2010-03-08 11:04:01 följande:
    det gör det, utanför kassorna! (om jag inte minns helt fel?) men tycker jag ser ammande mammor i fiken varje gång jag är där, så fom flesta gördet nog där.. ang vaxduken finns den i grått också! :)
    jo det finns ett amningsrum utanför kassorna, man kan även byta blöja där. Finns en enda fåtölj där inne.

Det tråkiga är när folk låser det rummet eftersom det är svårt att komma åt att byta blöja på en bra arbetshöjd. Vill itne direkt lägga lukas på golvet på ett dass.

När vi var där i torsdags satt det en mamma bland barnjackorna och ammade, lite ivägen. Känns inte så lustigt att rota i kläderna när en mamma sitter och ammar precis framför en.

Ska man amma bland kläder så kan man väl göra det i en hörna eller nått.
  • Krabbolina
    Ruso skrev 2010-03-08 14:19:14 följande:
    Jag har ammat i cafeterian, det har inte stört mig och jag tror inte jag stör någon heller (försöker dölja så gott det går). Blöjorna byter jag med barnet i knät på vilken toa som helst, annars finns det ju skötbord på toaletten närmas kundinfo och borta vid röda fiket är det en toa som har en liten "hylla" som är pefekt till att byta blöjor om man har en liten handduk med att lägga under bordet (nr 2 från vänster) Man måste ju respektera att andra inte vill ha bröst var som helst, så kan man inte dölja sig så kanske man får gå ur affären till amningsrummet ändå... Fast en gång fick jag stå i kön och amma... lite dåligt timing, men det funkade det med Stora filtar döljer bra
    alltså folk får gärna amma var de vill men de behöver kanske inte sitta precis framför kläder som folk vill kika på. Jag hade iaf mest känt mig i vägen. Och man vill ju precis inte säga till en ammande mamma att flytta sig så man kan få titta på kläderna som hon sitter framför.

Och jag hade nog inte lyckats byta blöja på lukas liggandes i mitt knä, han är 15 mån nu. Det går bra att byta den ståendes om det bara är kiss i den, men vi är mest vana vid att byta när han ligger på skötbordet.
  • Krabbolina
    Bubblan2 skrev 2010-03-09 10:14:47 följande:
    Hej, här kommer ytterligare några tjatfrågor kring vagnarna... Ni som har sulkyn, har någon av er erfarenhet av den och Carena Easy och kan ge en liten jämförelse mellan dem? Carena Easy har tre lägen på ryggstödet, hur många har Gekås sulky? Carenans fotstöd går att fälla upp, går det även på Gekås sulky?
    där är ett fast fotstöd och så en liten flik på sitsen som man kan fälla ner eller ha rakt ut.

Lägen är tre stycken tror jag, har inte riktigt provat allt på vagnen ännu.

Premiärkörde den igår och än är jag nöjd, rejäl varukorg och lätt att köra med en hand.

Lätt att fälla ihop och tar inte stor plats i bagaget.

Och priset är 529 kr för den.
  • Krabbolina
    Bubblan2 skrev 2010-03-09 18:01:37 följande:
    Krabbolina och Ekorrfamiljen (Hej, det var ett tag sedan! :) ), tack för svaren! :) Ni tycker inte att den känns plastig? Anledningen till att jag undrar är att jag var in på Barnens Hus och kollade på "likvärdiga" vagnar igår. Tittade på Carena Easy och en Acta som jag inte kommer ihåg namnet på. Actan kändes jätteplastig men Carenan var helt ok. Ingen av er som har "kännt" en Carena Easy och/eller en liknande i märket Acta, som kan jämföra med Gekås i "plastighet" mm? :)
    tyvärr har jag inget att jämföra med. Har en emmaljunga city cross här hemma, gekås vagnen har vi köpt för att ha som shoppingvagn (ligga i bagaget) för att den tar mindre plats. Ska jag gå långa promenader på blandat underlag så blir det emmaljungan.
  • Krabbolina
    pandyb skrev 2010-03-10 09:16:38 följande:
    Jag ska ner till gekås idag och har ändå tänkt spana in den vagnen! Kan lämna en rapport sen, köpte hem en Carena Easy i måndags nämligen så jag kan jämföra med båda. Fick tag på en carena easy för 798:- i beige, om Gekås vagnen verkar mycket bättre är det möjligt att vi lämnar tillbaka den andra och kör på Gekås istället! Men vågade inte chansa för var rädd att Carena vagnen skulle ta slut tilldet billiga priset. Det som jag känner rent spontant är att Gekåsvagnen är svart och eftersom vi mestadels kommer använda den på sommaren så är jag rädd att det blir för varmt. Sen så känner jag att man kan lita på kvaliten på Carena vagene eftersom det är Brios märke! (Nu verkar ju onekligen många nöjda även med Gekås vagn) Men som sagt återkommer med en jämförelse ikväll eller imorgon!
    den är inte helsvart, utan svart suflett och beige sittdel.
  • Krabbolina
    pandyb skrev 2010-03-10 20:58:16 följande:
    Kollade även på vagnen och efter att ha kännt och jämfört den med vår egna nyinköpte Carenavagn så bestämde jag mig snart för att INTE lämna tillbaka Carenavagnen och byta mot denna! Varför? Tyckte inte den kändes lika stabil, handtaget är bekvämare på carenavagnen, den känns inte riktigt lika "plastig". Eftersom vi fick tag på Carenavagnen till ett billigt pris så kändes den mer prisvärd! Men om jag hade betalt fullpris, över 1000:- för den så hade jag nog övervägt att byta till denna. Den är nog en helt okej vagn och är egentligen likvärdig, men känndes som sagt inte riktigt lika stabil! Men absolut mycket bättre än många andra paraplysulkys/vagnar på marknaden!!!! Carena vagnen har ett plus med med sin drickhållare och sin ficka på sufletten! (Den var helsvart)
    min är inte helsvart och jag köpte den för en vecka sen, så färgerna kanske ändras fort. Min är iaf svart och beige {#lang_emotions_wink} Om det nu var sittkärra bmx du tittade på.

Att man inte kan ställa handtaget är lite synd men jag överlever det. Vagnen kommer nog att vara bra till just shoppingturer på köpcentrum osv. Och vagnen upplever jag som stabil, inte emmaljunga stabil men stabil. Den tippar inte omkull så lätt tror jag.
  • Krabbolina

jag älskar förresten varukorgen på ge-kås vagnen! Djup, stor och lätt att komma åt!

• Krabbolina
    pandyb skrev 2010-03-10 21:15:20 följande:
    hmmm... kan jag ha sett så fel??? Jag tror att det är en helt okej vagn med jag upplever att Carenana är lite bättre för vår familj!
    ja, vi har ju ge-kåsvagnen som typ andra vagn. City crossen är vår bästa vagn
    Lukas gillade iaf ge-kås vagnen när han premiär åkte det på köpcentra i måndags.

Min vagn är iaf svart och beige.
  • Krabbolina
    jessica1979 skrev 2010-03-11 11:26:54 följande:
    Finns det fina och bra softshelljackor till pojkar stl 86 el. 92?
    jag köpte två till lukas i förra veckan.
    Den ena är svart med färgade ränder (bild finns på deras blogg ifrån början av mars)

sen köpte jag en svart med gitarrer i mönstret, på ärmen står det Rock 'n' roll, märket är on the peak och jag har för mej att det är ett bra märke.

Tyckte det fanns hur många jackor som helst så det var svårt att välja.
  • Krabbolina
    Smultronhjärta skrev 2010-03-11 11:58:15 följande:
    Jag menar regnoverall men enligt mig mer som skaloverall dvs vind och vattentät med tejpade sömmar i finetex. Fanns knallturkos, grön,lila och rosa för 159:- (fanns även med mönster på)Så jag har köpt flera storlekar och färger till mina barn och lika många till andras barn Ska fixa en bild under dagen
    sån letade jag efter när jag var där förra veckan men hittade ingen!
Svar på tråden Gekås vol 14