• Ruso

Gekås vol 14

Zessan84 skrev 2010-07-26 09:07:07 följande:
    Frågar igen; Har det kommit in höst- och vinterkläder till barn ännu? Framförallt ytterkläder är jag ute efter.. Skaloverall och fleecefodrat regnställ...
    Hm.. har du inte redan fått flera svar?

Det har kommit in overaller och lite fleecfodrat såg jag. Dock inga skaloveraller. Annars fanns softshell och fleccejackor, och bra softshellvintervantar.
  • Ruso
    lindalake skrev 2010-07-26 19:00:09 följande:
    hihi, glöm min fråga. de hade ju fortfarande öppet (till 19) så jag ringde de hade precis fått in outletskor! men, jag ska ju inte ner än så, men de har undanställning i tre dagar så jag ska ringa innan och ställa undan, perfekt ju! wihoo. bara det kommer isf göra att Ullaredsbesöket blir lyckat
    Kavat outletskor? I vilka storlekar och till vilka priser?
  • Ruso
    Enensammamma skrev 2010-07-27 07:27:18 följande:

Ellos har svetsade sömmar vad det nu betyder. Jag har en helt ny pop hemma i strl 92 men den får nog säljas
    Svetsade och tejpade sömmar betyder att sömmarna är behandlade så de inte drar in vatten. Annars kan ett plagg i sig vara vattentät, men inte sömmarna...   Men det är ju inga funktionskläder som andas, om man vill ha det... så som pops och skalkläderna på Gekås (nu MÅSTE de komma in!!!
  • Ruso
    2 ska bli 3 är nu 4 skrev 2010-07-27 22:39:33 följande:
    Hemma efter en härlig dag på Gekås!! Nöjd förutom att det va VÄLDIGT urplockat på bla baby avd & babyleksaker... Fanns inte ens amningsinlägg..  :-S
      Kolla in bilder på dagens fynd här!!  linaheltenkelt.blogspot.com/2010/07/en-harlig...
    Vilken fin bebbe du fick tag i, vad fick du ge för den?
  • Ruso
    2 ska bli 3 är nu 4 skrev 2010-07-28 15:02:56 följande:
    Beror på... kl 02:30 & hungrig.... Då är hon billig!      Annars ovärderlig!  <3   Ha ha!!
    Ah... någon hade redan frågat! Sånna där tar nog slut snabbt ändå, lär inte finnas kvar när jag skall dit
  • Ruso
    cec skrev 2010-07-29 10:36:20 följande:
    Kul att vissa av er har lagt ut bilder på det ni köpte. Såg en massa söta strumpor som jag måste köpa ! =) Insåg samtidigt att det är dags att rensa i allas strumplådor inför besöket.

Vad kostar de?

Samt alla ni med POP använd och slit. Jag har haft massor med POP och de håller! Oroa er inte. Ska i år testa för första gången att handla på Ullared och hoppas på att jag kommer vara lika nöjd med deras overaller etc.
    Tja... i alla fall har jag ett par skalbyxor från Pop med reva på knät och som därmed _inte_ är vattentät längre... det ÄR surt... vore inte lika surt om byxan kostade 100 spänn liksom... Skalsetet från Ullared som minsten har är fortfarande helt och fint. Man kan ha tur och otur, det går nog att riva upp vilken byxa som helst om man fastnar/leker på "fel" ställen...

Jag har även skaljacka från Pop, den är hel, men det är ju även den jag köpt på Gekås för en sådär 700 kr mindre eller vad det nu var...
  • Ruso
    wildlife skrev 2010-07-29 10:51:15 följande:
    Någon som vet om det finns Simpsons / Star Wars samlarfigurer (storpack) och vad de i så fall kostar? Samt vad Barbapappa bodyn (pusselbitar) kostar?
    De hade i alla fall Simpsons när jag var där förra onsdagen, har jag inte helt fel kostade det 249 eller runt där.... i alla fall över 200 har jag för mig...
  • Ruso
    Krabbolina skrev 2010-07-29 19:55:21 följande:
    är du duktig på skalkläder?

Vad är bäst att ha under?

Windstopperfleece? Annat?

Min grabb ska börja på dagis och jag vill ha funktionskläder och det ska inte bli för byltigt!
    Det bästa är att ha vanlig mjuk fleece under när det blir kallar, och kanske ett par fleecebyxor. Windstopper blir kaka på kaka, overallen är ju windstopper i sig och dessutom är de oftast lite "hårdare", men visst går det om man inet vill ha två olika.

Jag gillar dock gummibyxor med fleecefoder på senhösten innan overalldax, inte funktion så att de andas, men perfekt ändå tycker jag... smidigt att bara behöva ta på ett plagg.  Min son har ett sådant set också, som jag brukar ha när det är kallt men barmark. Han är en rätt så varm pojk men har ingen gång svettas i kläderna...
  • Ruso
    Enensammamma skrev 2010-07-29 19:57:54 följande:
    2000 är helt vattentätt. Galon har 3000

5000 i andningsförmåga bör dom ha har jag hört för att det ska andas och inte bli svettigt

Är detta Gekås? www.tradera.com/Ny-skaloverall-storlek-92--au...
    Galon har väl 5000? Och jag tycker inte 2000 räcker... 3000 är Ok till lite större barn eller barn som inte badar i vattenpölar. Jag tror Gekås var 4000, eller så var det det andra settet jag köpte (byxa/jacka därifrån).
    Mina barn har kunnat ha gekås 4000 utan problem, det är dock viktigt att sömmarna är tejpade, alla skalkläder har inte det och då kan det läcka in vid sömmarna även om tyget i sig håller...
  • Ruso
    Krabbolina skrev 2010-07-30 06:15:05 följande:
    jag var inne på kappahl igår och hittade en del skalkläder och de hade vettiga priser!
    Men vad ska man ha när det kanske blir en kall vinter i skåne igen? Räcker skalkläder med fleece då med eller ska man ha en riktig vinteroverall då?
    Med tanke på vintern som var så skulle jag satsa på en riktig vinteroverall också, en i funktionsmaterial så att den även är vattentät.

Kappahl har bra priser... om man jämför med typ Pop Men jag tycker Gekås är outstanding, och då både jag och barnen har haft dessa och varit både torra och varma så tänker jag försöka inte lägga mera på ytterkläder i år... om jag hittar något snyggt jag gillar då!
Svar på tråden Gekås vol 14