• Ruso

Gekås vol 14

Snuttjulla skrev 2010-04-14 21:08:22 följande:
    kan se om han vill vara med på kort imorrn.  Trodde inte heller mina barn hade det, trodde de var ganska normala, men tji fick ja. den var liite lång i armarna, men inget som störde mig, men som sagt, ska be honom prova imorrn. ne, inte var jag såg i den modellen, men såg ganska mycket emaljburkar, för div. ätbart. Det var många som var och ryckte i min kan jag säga, för de verkade som jag fick tag på en av de få den dagen jag var där!
    Typsikt... då är de väl slut när jag kommer där...

Det som är lite synd med detta forum, man blir sugen på en hel del som sedan inte finns när man kommer dit

Sitter nu och klurar på när jag kan åka dit igen... verkar inte kunna blir förrän runt 9 maj då lär det väl inte finnas kvar av dessa skalplagg i alla fall...
  • Ruso
    CA81 skrev 2010-04-16 12:14:41 följande:
    När jag var på GeKås så hade de inte större amningsbh än 100D, men de hade gott om amningslinnen och amningstoppar i alla storlekar. Jag blev väldigt besviken över att de inte hade större bh-storlekar, borde ju rimligtvis vara fler ammande eller gravida som har större än D-kupa.
    Ja, jag hade storlek 95H (!!!) när jag ammade sist, och hittade _en_ på babyaffären här. Inte lätt för oss storbröstade!

Skönt att inte amma längre, och dessutom gått ner i vikt, känner mig nästan som normal när jag kan köpa 85/90 D-E i BH
  • Ruso
    Theina skrev 2010-04-16 13:54:19 följande:
    Wiiiieeee! Imorgon bär det av!!! *GLAD* Nu håller jag på att skriva färdigt mina långa listor
    Kul!!
    Shoppa på nu då!
  • Ruso
    Elins mamma 2010 skrev 2010-04-17 20:47:32 följande:
    märket med giraffen ska tydligen vara jättebra, men märket med en nalle är tydligen dåligt, kläderna tappar formen. Några sidor bakåt i tråden står det mer om detta :)
    Fast, jag vill nog mer säga att det är ojämn kvalite på nallemärket, har även köpt bodysar med nallarna som har hållt både form och färg och inte noppat sig. Hittar man en jättesnygg så skulle jag nog ändå chansa till det priset, om man har i bakhuvudet att de _kan_ tappa form...

Allt om allt är jag väldigt nöjd med babykläderna på Gekås, har köpt massor till de senaste 3 barnen!
  • Ruso
    Miss Maya skrev 2010-04-21 14:13:48 följande:
    Ah. Dotter får fortfarande utan problem på sig overaller i stl 80. Men inte alltför länge till tror jag. Jag tänkte först köpa en i 92, men kanske 98 är bättre, eller kommer hon drunkna i den då? Om inte annat kan hon ju garanterat ha en 98 i höst.
    Tror nog att hon drunknar i 98...
    Min son är 88 cm lång och har 98 i sin, och det finns växtutrymme, kan säkert ha den även i höst (bild finns i BT). Han har 92-98 i sina kläder.
  • Ruso
    Ruso skrev 2010-04-21 15:20:50 följande:
    Tror nog att hon drunknar i 98...Min son är 88 cm lång och har 98 i sin, och det finns växtutrymme, kan säkert ha den även i höst (bild finns i BT). Han har 92-98 i sina kläder.
    Givetvis en smaksak Men då din dotter kan ha 80 så tänkte jag så... min son skulle aldrig kunna ha 80 i overaller, men om man tänker att han skulle kunna ha 92 och tar en storlek större så blir 98 perfekt, på honom.

Om du annars skulle köpa 86 till dottern så ta en storlek större, och det blir 92.

Men, nån gång växer hon ju i 98
  • Ruso
    Wallmo skrev 2010-04-23 19:08:13 följande:
    Hur vansinnigt är det att åka dit imorgon - dagen efter löning?
    en del får lönen den 27 också
    Men förra helgen var ju årets första kö, så räkna med lite folk! Men det brukar gå bra ändå!
  • Ruso

Har jag tur blir det en sväng till Gekås till veckan... någon som vet om de tvådelade skalsetten finns kvar i storlekar som 110 och 122? Mina tjejer har lyckas få hål i de som vi har (andra märken) så det är lite akut.... Lilla tjejen älskar lila, den äldste ville nog ha grön jacka helst...

• Ruso
    Bambusa skrev 2010-05-11 12:17:42 följande:
    måste bara säga att antispill-pipmuggarna dom har är vääldigt svåra att ens få ur nått vatten ur, men som tur är kan man ta bort antispill-ventilen, men då rinner de ju överallt, men den går att använda iaf.. ja köpte 3 för dom va så billiga.. runt 15kr tror ja..
    Min son har dessa billiga muggar och har aldig haft problem att få ut något... men alla antispillmuggar är ju så att de måste suga ut drickan, men barnen brukar ju lära sig rätt snabbt tycker jag.

Däremot är vi mästrar på att tappa bort den där ventilen när vi diskar dem, så nu har jag massor av muggar och bara en ventil...suck... blir väl att köpa ett par till nästa gång
  • Ruso
    Bli pappa 2009 skrev 2010-05-13 14:55:39 följande:
    Oki... vad bra att de finns mycket fint...Vad är de för bra leksaker som man kan handla till en 1,5 år flicka?
    Fischer Price littel people och duplo är ju perfekt!!
    Eller en liten docka, dockvagn... sandleksaker, pekböcker.
    Tycker det finns massor!
Svar på tråden Gekås vol 14