• AkoKola

Gekås vol 14

3pågar skrev 2010-06-09 09:25:39 följande:
    Solskyddskläder finns. Verkar hur bra som helst. Finns 2 delad och helt set. Hello Kitty bla till flickor och spiderman till pojkar. De kostar 119 kr.
    De hela dräkterna som finns tycker jag är rätt små i storlekarna, köpte en röd Hello Kitty till min dotter i storlek 86/92, hon har 80 i alla andra kläder så jag tänkte att det skulle funka bra.
    Men när vi provade den så är det precis att den passar.

Hade läst innan (här på familjeliv) att de var stora i storlekarna, men när jag tittade på dem så tyckte jag att 74/80 såg lite litet ut, och det stämde ju.
    Kan vara att de tvådelade är större?
  • AkoKola
    winters skrev 2010-06-09 16:46:05 följande:
    Tyckte oxå att de tvådelade var stora i storleken, dock inte så stor öppning för huvudet, funderar på att sy dit en dragkedja för han kommer att kunna ha sin 74/80 länge om jag bara gör den öppningen större...
    Då skulle jag ha köpt en tvådelad då alltså...
  • AkoKola
    Pernilla75 skrev 2010-06-13 10:34:53 följande:
    Någon som vet hur UV-dräkterna är i storlek? Stora eller små?
    Behöver en först i november när vi ska åka utomlands. Sonen är då 1,5 år och jag beräknar att han kommer behöva strl.86/92 om vi ska få plats med en badblöja i också.

Skulle bli tacksam om någon kan rekommendera en bra baby watcher.
    Breast cancer is a bitch, but so am I. (Diagnosed 2004)
    Jag köpte en hel dräkt till min dotter i storlek 86/92, hon har 80 i vanliga fall, och den passar precis nu, de är alltså små i storlekarna.
    Däremot har jag hört att de tvådelade dräkterna är större i storlekarna, men vet inte om det stämmer
  • AkoKola
    Kimberly88 skrev 2010-07-03 20:24:00 följande:
    vi köpte 1 storlek större än vad vår son är i byxa-tröja, och det passar bra "han är lite mullig o gullig som det heter ", och dem ska ju sitta lite tajt. Har hört att dressarna "helkropp" ska vara extra små i storlekarna, men då vi inte köpte någon dress så vet jag tyvärr inte, men andra här i tråden har skrivit det tidigare.
    Vi köpte en helkropp Hello Kitty till dottern, köpte 86/92 så den skulle räcka över sommaren (dottern har 80 nu).
    Den går precis på henne nu, tveksamt om hon kan ha den hela sommaren.
    Hon är rätt smal så det är på längden den är tajt
  • AkoKola

Leksaker brukar vara mycket billigare. Även barnkläder (särskilt ytterkläder) brukar ha bra priser.

Svar på tråden Gekås vol 14