• Malo

Gekås vol 14

Funderar också på pris och storlekar på skaloverallerna? Har en från det märket från förra våren till lillasyster (grön med bokstäver) som varit superbra. Den funkar ännu i storlek trots att det är en 74 och hon börjar gå på storlek 86 nu, så den var nog stor i storleken då. Men dessa enfärgade var ju bara sååå fina! Hade gärna fått en till mellankillen också, men är 104 största storleken eller? Han är 101 cm och då lär väl den bli liten snabbt till honom.

• Malo
    Smultronhjärta skrev 2010-03-12 09:03:59 följande:
    Skaloverallerna går upp till stl 104 men jag anser att man kan gå upp en stl utan problem. Min son skulle egentligen enligt längd ha en 98 men 104:an satt jättebra. De kostar 159:- och finns i klarturkos,knallgrön,bubbelgumsrosa och härlig lila
    Tusen tack för infon! Då funkar det nog inte med en overall till min kille tyvärr. Men jag får tvinga dit min lilllasyster att inhandla ett par stycken till min dotter iaf
  • Malo

Jag har skal/regnoverallen från ifjol och den användes som regnkläder och "simmades" med i vattenpölar. Har varit superbra!

• Malo
    Smultronhjärta skrev 2010-03-19 06:38:27 följande:
    Mitt tips är att gå till ytterkläderna för barn först om du ska ha det, var rätt urplockat i storlekar igår kväll och tydligen är det rush nu enligt personalen som jag pratade med
    Ajdå... är det dåligt med de omtalade regnoverallerna nu? Jag har precis övertalat lillasyster att ta sig dit i helgen, men det kanske inte ens är någon ide?
  • Malo
    Ruso skrev 2010-03-19 23:18:52 följande:
    Då var man hemma och kökstbordet (3 meter långt) är oversvämmad... jag som bara skulle handla för 3000... (?) Till sonens 2 års dag blev det : stor traktor med kärra att sitta på (580,-), den popoulära gräsklipparen som någon här talade om, blev förvånad när jag kom hem och isåg att den talade (70,-), turkos hink med vita prickar (15), en större lastbil att ha i sandlådan (30), Cars magneter (10), en lite bok med bilder av olika fordon (10), stor spade i "plåt" (30). Kläder till lilla sonen: Skaloverall (169), caprijeans (90), muddjeans (90), alfons piké (50), tunn mössa (25), keps med bilar (40, spiderman solglasögon (30)... Småtjejerna fick bla: Var sin Hello Kitty tunika med korta ärmar, svarta med cerisa hjäran (60), och cerisa Hello Kitty strumpor, Hello Kitty skärp (25) Och ena ville ha Hello Kitty glasögon (40). Köpte även en present till ena tjejen, en förpakning med tallrik, mugg, skål och sked i porslin med Barbie motiv (fass även spiderman) - enbart 50 spänn! Och så prickiga påskägg blev det. Köpte lite roliga saker till mig själv, Svart diskmedelspump (stod det på den), prickiga servetter och muffinsformar, text att hänga upp på väggen (Love och Lycka köpte jag), Fina svarta ramar med texten love, små stenar med text på, söt svart plåtburk med texten KEX. Vi köpte också 20 middagtallrikar, 20 frukosttallrikar och 12 skålar! Vi har stor brist på sådant! 6 åringen köpte Pippis HOppetossa med alla figurer till, som hon har önskat sig länge och använde sina "godisfastapengar" till detta i dag. Köpte även påskkärring förkläden och scares för 30, skön lurvfleece till 9 åringen till 100... och en hel del annat
    Var det många skaloveraller kvar? Ska skicka dit ett bud och det känns lite onödigt om det börjar bli utplockat.
  • Malo
    kobebis skrev 2010-03-30 12:08:35 följande:
    Där ser man min är ju från förra året så de kan ju vara omgjorda så klart. Ja men då ska det ju funka
    Fast jag hade förra årets overall, en grön med bokstäver på, och den la sig lilltjejen raklång i vattnet med några gånger utan att bli blöt alls. Vi använde den istället för andra regnkläder. Superbra!
  • Malo
    Smultronhjärta skrev 2010-04-08 13:35:18 följande:
    Så har jag varit en sväng på Gekås igen! Jag tyckte att det var mycket folk så det gick snabbt idag.. Köpte mig en väska från Ordning&reda i jeanstyg,födelsedagspresenter som jag var ute efter,ytterligare en softshell till sonen,lite fleccelurvar till en FLvän etc etc.. Köpte även nya Marabou passion så nu längtar jag till lördag då jag har min ätardag
    Var det jeansväskorna som de visar på bloggen idag? Vad kostade den fyrkantiga? Kommer du ihåg?
  • Malo
    Vargkvinnan skrev 2010-06-16 13:58:43 följande:
    Tack för ditt svar! Vad är det som är där elektroniken har varit?
    På nedervåningen finns fritidsgrejer typ fiskespön, cykelgrejer, verktyg osv och katt, hund och hästgrejerna.
  • Malo
    Pelex skrev 2010-10-08 08:42:15 följande:

Hemkommen efter en lååååång dag på Gekås igår. Lovade ju att kolla upp några saker till några i tråden..

Micjah, tyvärr hittade jag igen Buzz lightyear så jag kan inte ge er priset på den. Jag såg andra saker med Buzz men inte den stora gubben.

Tuttan80, "Tripp trapp stolen" var slut. Fick ingen info om när det ska komma in.

Är nöjd med mina egna inköp. Dock var det som i all affären jätte dåligt med pojkkläder. Men sonen fick sig en ny overall, fleecefodrat regnställ och lite byxor, tröjor, underställ, pyjamaser m.m. Och leksaker till julklapp.

Köpte ett par fodrade vinterkängor på Skoo Bo också. 299 kr bara :)

Stor Buzz lightyear med ljud och ljus kom fram senare på eftermiddagen meddelade min mamma som var nere igår och fick tag på en åt min son. Kommer inte ihåg priset men tror det låg någonstans mellan 330 och 360 kr. Liten Buzz utan ljud och ljus kostade 149 kr men fanns endast en kvar. Samma pris hade dinousarien och tjejcowboyen. Utomjording, en  enhörning och någon mer karaktär som jag inte minns nu, kostade 109 kr (inte 100% säker på priset).
  • Malo

Är det någon som vet eller kan kolla om de har resväskor av märket Epic just nu? Vet att de haft för något år sen. Storlekar, modell och pris.

Svar på tråden Gekås vol 14