Inlägg från: Mamma till Rasmus |Visa alla inlägg
  • Mamma till Rasmus

Gekås vol 14

vad kostar babysittern? Och i vilka färger finns den? Är det så man kan reglera rygg och fotstöd??

• Mamma till Rasmus
    Mamma till Rasmus skrev 2010-02-26 07:07:49 följande:
    vad kostar babysittern? Och i vilka färger finns den? Är det så man kan reglera rygg och fotstöd??
    Tar fram min fråga igen :)
  • Mamma till Rasmus
    FrökenLindström skrev 2010-03-01 12:39:16 följande:
    Jag har en brun o beige, kostade 229 :- tror jag. Man kan inte reglera rygg o fotstöd.Här finns bild: alexandersliv.blogg.se/2008/december/ inlägget längst upp, bild nr 3 tror jag :) 
    Vilka mer färger finns dom i? Verkligen kanonfin till ett kanonpris!!
  • Mamma till Rasmus
    livet från ljusa sidan skrev 2010-03-03 19:07:15 följande:
    Hej hej! Var nere en sväng idag och har lagt in bilder i bildtråden för er som vill kika på vagga och på "tripp trapp stolen" Angående köken så har jag bara sett själva spisen, inte så avancerade med andra ord...
    Tack så jättemycket!! Vaggan var verkligen superfin!! Såg du möjligen vad madrass till vagga kostade?
  • Mamma till Rasmus

Vad är det för strl på täcke och kudde till spjälsäng? kostar? Kan man använda det till nyfödd?

Strl på täcke och kudde till vagn/vagga? Kostar?

• Mamma till Rasmus
    Scaniamamma skrev 2010-03-07 10:54:53 följande:
    Babykudde 25’35cm till vagn/vagga 12.95kr Babykudde 30’50cm till spjälsäng 29.95kr Babytäcke  spjälsäng 100’130cm 79.95krHar inget mått på täcket till vagnet men vet att priset var billigare än till sängen iaf
    Tack så jättemycket!!
  • Mamma till Rasmus
    veh skrev 2010-03-08 09:39:21 följande:
    FEL! (Enligt vad jag har fått höra). Nyfödda ska ha en MJUK, tjock och FLUFFIG kudde, som ska fluffas upp innan man lägger ner barnet. Huvudet ska sjunka ner, så att sidorna får litet stöd av kudden. Detta för att motverka att barnets bakhuvud blir platt. När barnet börjar vända på sig så ska den mjuka kudden tas bort (kvävningsrisk), och ersättas med en platt kudde eller så är man utan kudde. Står även in information som jag fått från BVC, de tog upp det på föräldragruppen, och det står på den kudden jag köpte (med referenser - Anna Öhman Leg. Sjukgymnast och M.Sc Dr Silvias Barn- och Ungdomssjukhus, Lars-Göran Friberg, Öerläkare Kirurgkliniken och Peter Tarnow Craniofaciala Mottagningen på Sahlgrenska)
    Vilken kudde har du köpt? det ovannämnda står även att läsa på socialstyrelsens hemsida
  • Mamma till Rasmus
    Mamma till Rasmus skrev 2010-03-08 08:26:46 följande:
    Vad kostar barbapapa-kuddarna? Finns dom kvar? Vilka färger?
    Puttar fram min fråga lite :)
  • Mamma till Rasmus
    corax skrev 2010-03-08 22:52:04 följande:
    Jag var där idag och då fanns svarta (både Barbamamma och Barbaskön) och blå, och så EN barbapappa. Tror de kostade 49kr.
    Tack!
Svar på tråden Gekås vol 14