Laktosfri kost? Innehåller detta laktos?
Oboy (orginalet) och Kellogs coco pops ska vara helt mjölkfria men däremot så kan han inte äta Ostbågar då dom innehåller mjölkpulver och ostpulver.
Oboy (orginalet) och Kellogs coco pops ska vara helt mjölkfria men däremot så kan han inte äta Ostbågar då dom innehåller mjölkpulver och ostpulver.
Olw hemsida är jättebra och kolla på för där ser man direkt vilka produkter som innehåller olika vanliga allergiämnen. Bara klicka på just den produkten man vill veta nåt om så kommer innehåll och även en liten allergiruta upp.
Köpte Oboy igår och den var mjölkfri, däremot så står det på Icas att den kan innehåll spår av tror jag det var men på orginal oboyen kan då jag inte hitta nån mjölk trots lusläsning av förpackning
Den är mjölkfri. Vi använder det och vi kör helt mjölkfri kost till vår lillkille.
COCO POPS .Puffat, rostat ris med kakaosmak
Ris (61%), socker, choklad (6%) (socker, kakaomassa), fettreducerat kakaopulver (3,7%), salt, glukos‐fruktossirap, maltextrakt (korn), arom.
Jag kan inte se någon mjölk där eller är jag blind?
Maränger utan ägg.
Ingredienser (ca 25st portioner) 21/2 dl socker
1dl vatten
4 gelantinblad
Sätt ugnen på 125 grader. Blanda socker och vatten i en kastrull koka ihop till en tjock sockerlag, ca 5min. Lägg under tiden gelantinbladen i kallt vatten.
2.Lyft upp gelantinbladen och smält dem direkt i den varma sockerlagen. Vispa med elvisp ca 6-8 min tills det blir en seg massa.
3.Klä en plåt med bakplåtspapper och klicka med hjälp av 2 skedar ut smeten. Grädda 35-45min. Stäng av ugnen och låt marängerna stå kvar med ugnsluckan på glänt. .