• Jomialmi

Hirschsprung del 13

Hej, nu är jag tillbaka med nytt nick. (tidigare j o à n n a. Hade tappat bort den här tråden. Ni med barn runt 2 år hur går det för er? Alexander har varit förstoppad i snart ett halvår fram och tillbaka, vi har fått ge klyx dagligen ca 1mån. Det har varit jättetufft :( känns Inge bra alls när han blir så ledsen och kränkt :( fy jag känner mig så hemsk! Enligt tar terapeuten var det tydligen vanligt att det blev mer förstoppningar kring 2årsåldern (eller dagisstart:stress) Alex var med om båda delarna samtidigt. När avgör ni ifall det behövs tar sköljning eller inte? Hoppas de är bra med era små!

• Jomialmi

Hej överanalysera, min son har en liten 'glad mun " i linje med naveln. Det syns om man tittar efter det men inte annars.

• Jomialmi
    Hannathu skrev 2012-01-03 22:22:39 följande:
    Har era barn snabb mage?

Pratade med släktingen vars son oxå har Hirschsprung och han har alltid varit tvungen att äta väldigt ofta, Vår grabbs mat ligger i pottan efter max tre timmar (om det inte är ris för då blir han förstoppad direkt) med en hel del osmält. Är det så för era med?

Funderar på om det hänger ihop med HS eller om det är något annat

Inte jättesnabbt. Men äter han majs till middag kommer det ut till lunch dagen efter, det är väl snabbare än "normalt" eller har jag fel?

Hur går det med era barn i förskoleåldern? Har de svårt att bajsa på dagis? Hur ofta bajsar de? Svårt att äta? Jag känner mig lite vilsen med våran sons hirschprung just nu, det har varit kämpigt ett tag med mycket lavemang och obalans. Hoppas det finns någon med lite erfarenhet att dela med sig av!  
Svar på tråden Hirschsprung del 13