Inlägg från: Stealth |Visa alla inlägg
  • Stealth

Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2

Maia skrev 2010-05-31 22:07:35 följande:
    Jag är som tur är mest inne på mat och bak nu. letar recept hysteriskt och visst, det blir dyrt i början då jag inte har de flesta ingredienserna hemma. Är också extremt shopping sugen men det gäller mest kläder. Har konto på hm men fösöker med att vänta hela tiden med att beställa och hoppas på att det går över. :/ Har nyss tagit mig en lugn cykeltur för att försöka varva ner. Hoppas på en hypo dag imorgon då det är mycket jag vill ha gjort.
    505.JPG

klicka upp bilden!
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    Maia skrev 2010-06-01 05:07:12 följande:
    Stealth, Snyggt! Vad är det du lagt pengarna på då? För det syns ju inte på bilden.
    oj haha nej det syns ju inte :p

nya fälgar, nya däck, vaxat den, bytt alla lampor, haft den på service och bytt bromsgrejjor, färgat om alla mattor inne i bilen, försökt tona en ruta... bytt skylthållare till nummerplåtarna till slvriga, satt på klistermärken ... satt på vingen.

allt skedde ju typ på en dag förutom vingen. Hyper? Vaaaaaaa
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    Stealth skrev 2010-06-01 09:18:20 följande:
    oj haha nej det syns ju inte :pnya fälgar, nya däck, vaxat den, bytt alla lampor, haft den på service och bytt bromsgrejjor, färgat om alla mattor inne i bilen, försökt tona en ruta... bytt skylthållare till nummerplåtarna till slvriga, satt på klistermärken ... satt på vingen.allt skedde ju typ på en dag förutom vingen. Hyper? Vaaaaaaa
    och just det sen har man ju lagt 9000:- på kameran med. Braaaa för vi behöver ju kanske inte pengar till annat viktigare {#lang_emotions_embarassed}
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    Maia skrev 2010-06-01 10:06:36 följande:
    Stealth, Bra jobbat! Tur att du tänker på ekonomin. Nu har jag bröd på jäsning men hade visst bara "plåtpapper" till en plåt. Får prova med aluminium till den andra. Så fort jag är klar med bakningen tänkte jag dra med sonen till blomsterlandet. Vill fylla lght med blommor men har egentligen inte råd. Fick en till köksbordet av mamma iaf. Tänkte se om de har några billiga snygga plastblommor för jag tar ju alltid död på riktiga. Förbertt inför kalopsen jag ska göra. Vi ska inte äta den idag, har planer på kyckling men en gryta smakar u alltid bäst om den får stå en dag. Då blir köttet mörare och smakerna tydligare. Plus att jag kanske inte känner för att laga mat imorgon då jag ska till gemet. Som tur är så kan jag inte släppa lös mitt shoppingsug (som är starkt), vi har knappt till mat och jag måste ju tänka å sonen. Vore det bara jag och sambon så skulle jag nog inte bry mig, vi kan äta pasta men sonen behöver ju lite mer variation och nyttigare mat än så. Plus mina jäkla cig.
    höhö ja verkligen, vårt förråd är rivet och behöver byggas upp, jag tyckte detta var viktigare att lägga pengar på

Jag kan inte laga mat tyvärr eller baka
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    Maia skrev 2010-06-01 10:25:42 följande:
    Gäller att ha rätt prioriteringar. Jag kan inte heller laga mat och baka men jag gör det ändå nu, lite smått manisk. En del blir bra en del mindre bra. Åh, jag har så mycket planer för dagen så jag vet inte vad jag ska börja md (förutom det jag håller på med) ... *pust* Jag har problem med e-tangenten, den håller på att lossna. Vilka problem jag har! Undrar om jag inte kan ha i potatisen direkt i kalopsen.. hmm. kan ju se hur den blir först, man kan ju spä ut med vattn och matgrädde kanske..
    jag jobbar med datorer, är det en bärbar?
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth

Någon mer som tycker huyndaireklamen stämemr väl in på hur man känner sig vissa dagar?

Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    Maia skrev 2010-06-08 07:10:25 följande:
    Hej på er!

Igår var jag så deppig, ledsen, ångestfylld och arg. Var hätsk mot ssk och sa till mina handledare på gemet att jag nu inte tycker om dom. Det var de tydligen beredda på och bara väntade på den dag det skulle komma. Vi samtalade och efter det blev jag hypoman istället (?) och hade svårt att ta mig därifrån, att sluta arbeta. Jag är ju helt vrickad..

Jag förstår inte mig själv. På morgonen är det jätte jobbigt när jag ska dit för jag får sån ångest över vilka uppgifter jag ska få och vill bara springa därifrån. Säger det och jag får inte så mycket fasta uppgifter i nuläget utan springer mest runt som en allt iallo. I matsalsköket och caféköket och kassan. Det tycker jag är kul för jag ser oftast saker som ska göras och frågar alla om de vill ha hjälp med nåt. Tydligen anser d att jag har öga för vad som behöver göras och det gör ingenting att jag delegerar arbete åt andra. *lol* Jag kan inte hjälpa det. Ser jag at nån står och hänger lite förvirrat så ger jag dem alltid arbetsuppgifter. Är så van från mina jobb jag haft. På gemet säger de att det är en possitiv egenskap och helt ok så länge jag förstår att det inte är jag som har huvudansvaret och att folk inte alltid måste göra nåt.
    Tjat tjat. :)

Hoppas ni har det bra! Kramar 
    haha jamen som jag då *behöver du hjälp* jag jobbar ju bara med att hjälpa folk, men jag har så svårt att bäörja uppgiften sen börjar jag fnatta ur....

jag är glad och lite stissig just nu, min chef sa "vilken tur vi hade som fick anställa just dig"
    fattar ni hur glad man blir?
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    Maia skrev 2010-06-08 09:57:42 följande:
    Sånt är jätte kul att höra! De sa till mig igår på gemet att jag är väldigt omtyckt av alla.

Bara du tar det lugnt och inte blir hypo för att fortsätta visa att du är en bra anställd. (lätt att säga till andra men svårt att ta till sig själv)
    Du känner mig bättre än migsjälv vad lika alla bipolära är, hemskt omtyckta verkar vi vara iallafall, fast jag kan ju knappt ta till mig det, nu sitter jag nästan med lite ångest, jamen hon kanske inte menade det?
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    Wicke skrev 2010-06-08 14:36:45 följande:
    Hej..igen!
    Ser att det är som det "brukar" vara här: Upp & Ned och allt. Hyundaireklamen är fan bäst.
    Jag hatar relationer. Skulle bli en förträfflig eremit faktiskt. Får rå-ångest och gräver ned mig så fort någon råkar komma liiite för nära. Jävla skit till att vara besvärlig. Idag är jag under vattnet, hatar att vara mig och tycker att alla bara borde dra sig ur mitt liv. Tänker att det är synd som fan om mina barn som har mig som morsa och att jag inte fixar något alls.  Har en vän som tycker att jag är så bra och som vill förstå och som vill vara lite mer och jag hatar mig själv för att jag är en feg och dum jävel som inte klarar av att tro att jag inte kommer att avsky honom eller göra honom så illa. Yäck. Det har varit en pissvår. Jag vill inte ha en piss-sommar också. Jag vill vara vanlig.

Sköt om er!
    En verkligare verklighet tack! www.kackerlacka.wordpress.com
    Jag tokfastnade i din blogg, vad bra du skriver! Jag som har svårt för att läsa men du skriver verkligen bra
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth

suuuck blev påkörd bakifrån för en stund sen, slog i huvet, tror ni jag någonsin blir normal igen

lol

ne men jag har ont i huvudet så jag ska sova, spände mig nog massor. Jag stog still så körde en bil in i en annan, som körde in i mig. Puckon! Jag höll avståndet till de framför, hade hon bakom gjort detsamma så hade jag sluppit ha ont i huvet nu...

Skaffa EGEN gillaknapp!
Svar på tråden Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2