Inlägg från: Stealth |Visa alla inlägg
  • Stealth

Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2

Maia skrev 2010-05-15 11:37:37 följande:
    Det kan nog kännas bättre bara du kommit dit. För mig brukar det vara just steget ut som ger mig ångest och då vill jag inte göra nåt, bara stanna hemma.
    Tack, där sa du något sant! tog en tavegyl {#lang_emotions_innocent} den gör mig lite trött och lugnar ner mig pga tröttheten {#lang_emotions_innocent}
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    TigerLily skrev 2010-05-15 12:45:09 följande:
    hej alla har varit lite frånvarande här ett tag.. inte mått så bra, mycket som händer i mitt liv nu bara. serequel? nån som testat det? har fått det utskrivet men det verkar läskigt tycker jag!! hon sa jag skulel börja med dem då det var lugnare omkring mig, (rättegång å begravning denna vecka) så efter det ... men sen ska man ju tillbaka dag 4 efter insättningen och sen ska dosen höjas osv... känns jätteläskigt, jag e ju själv med 3 barn, hur fixar man sånt då?
    Jag fick hallucinationer av serequel... jättehemskt var det vet inte så mkt om dom hann bara använda dom i 4 dagar.
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth

För i helvete
    förlåt men jag är så arg, min nya läkare pratar så kass svenska och fattar fan inte vad jag säger. Han har skrivit ut stesolid med två veckors mellanrum, jag behöver en burk i veckan i 2 veckor, sen är troligen min ångestperiod över och jag behöver 0 stesolid.

Jag hade stesolid senast i januari, i 3 veckor. Nu skrev han ut enligt samtalet 7 stesolidburkar (!!!!!!!!!) och bad mig försöka att trappa ner, för att bryta mitt beroende (!!!!!) men att han resdpekterade mig om jag nu sa att jag behövde mer ... FATTA NOLL BADBOLL!!!!!!!

mitt problem är ju bara att det råkade bli två veckor mellan burkarna, jag hade behövt 2 burkar, en i veckan, i 2 veckor.
    sen hade det vart bra i värsta fall tre burkar för 3 veckor. inte något jävla uppehåll så jag får lindrat ångesten en vecka, sen kommer ångesten tillbaks så får jag fan börja om efter en vecka. 

Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    Doldis skrev 2010-05-17 10:46:49 följande:
    Har precis kommit från psykologen+psykiater. Dom tror Bipolär II 2.5. Nån mer här som har det?
    jag,. Mixed rapid cycling,,,,
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth

jag har vart hemma sen igår med feber. vaknade feberfri nu...

Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    Maia skrev 2010-05-19 07:11:02 följande:
    Hur tusan har det här gått till! Sonens schema ändrades och han har varit på dagis ca 2h mer/vecka denna månad. Nu fick vi räkning från kommunen på dubbla (!) beloppet mot vad vi betalat förut!? Måste ringa dem men de är ju inte där nu. Jag tror jag ska sprängas! Håller jag på att jobba upp en hysteri? Ska jag ta stesolid? Ska jag åka till gemet redan nu och sätta igång? Vart ska jag ta vägen och vad ska jag göra? 
    Ta stesolid! Du låter som att du håller på att gå upp totalt i spinn, ring någon som du litar på, åk till gemet men var inte ensam! *kram*
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    Maia skrev 2010-05-19 14:17:59 följande:
    Klarade mig tills jag skulle åka till gemet. Kämpade där för jag ville inte ta stesolid. Efter ett par timmar var jag dock tvungen för jag hade sån jäkla ångest. Pratade med sambon på tel, han hade ringt mig fast han vet att jag inte har telefonen på mig när jag jobbar så jag trodde det hade nåt med lillen att göra och ringde upp. Han ville inget särskilt?! Varför ringa då? Han tyckte jag lät otrevlig och la på luren. Jäkla idiot! Tack för svar.
    Fan du skulle bo nära götet så hade vi kunnat mötas upp när det är som värst. Ibland (läs ofta) saknar jag någon som fattar mig att umgås med...
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    Stealth skrev 2010-05-19 14:19:28 följande:
    Fan du skulle bo nära götet så hade vi kunnat mötas upp när det är som värst. Ibland (läs ofta) saknar jag någon som fattar mig att umgås med...
    Jag har klarat mig med bara 6 stesolid idag. Bra {#lang_emotions_dreamer} ....
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth

hahahaha jag mitt bipolära fanskap
    jag mailade in till radion nyss så läser de upp mitt mail och ringde mig hahaha men jag svarade inte... jag är störd.

Skaffa EGEN gillaknapp!
Svar på tråden Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2