Inlägg från: Stealth |Visa alla inlägg
  • Stealth

Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2

Stealth skrev 2010-05-08 14:34:59 följande:
    Du, min mans styvpappa är här om en stund igen, han jobbar på psyk, ska jag fråga honom??
    Fast inte mitt psyk såklart {#lang_emotions_dreamer}
  • Stealth
    Maia skrev 2010-05-08 18:15:42 följande:
    Tack så mycket för omtanken Det värmer. Idag har faktiskt gått bra hittills. Har inte tagit nån stesolid och vi har haft en ganska hektisk em. Det är bra, då slipper man sitta och grubbla. Så nu har jag stesoliden kvar om jag skulle behöva den ikväll. Har tyvärr inte råd med godis men jag har popcorn, skorpor, ett par kakor och digestivekex. En hel del ändå. Jag är så jäkla trött nu så helst skulle jag vilja gå och lägga mig men det är ju bättre att hålla mig vaken till ikväll så kanske jag sover bättre sen. Hoppas, hoppas , hoppas att jag slipper nattångesten. Men som det känns nu så skulle jag få krypa till sängen ikväll.
    Ja såklart kom han ju inte tillbaka, min man pch han + ett par andra var och slängde sopor idag... jag SOMNADE vid 12, jag får inte sova dagtid för min andra sjukdom... får verkligen inte det. Sen somnade jag igen och vaknade nu. Thank god för zolpidem....
  • Stealth
    Doldis skrev 2010-05-08 20:53:52 följande:
    Vad har du för annan sjukdom...? Om man får fråga...?
    Narkolepsi ( jag har omreggat mig med nytt namn )
  • Stealth
    Maia skrev 2010-05-09 06:05:20 följande:
    Godmorgon!! Idag sov jag ända till 05.40! Lite lustigt för jag fick lite panik att jag sovit så länge(?) Hör lillen börjar vakna nu, hoppas jag, så ska ta och värma vällingen.
    Du med jag blir deprimerad bara för att jag gick upp 8 idag {#lang_emotions_cry} känner mig som att jag missat hela dagen...

idag ska jag köpa två mattor. Min man hatar mattor....
  • Stealth
    MariaKsk88 skrev 2010-05-09 08:25:26 följande:
    Hörrni läs min tråd "min sambo är deprimerad och aggessiv" :( Orkar inte skriva allt här igen,,,
    kan du klänka? hittar inte
  • Stealth

nä igår så skulle jag ta ut skilsmässa för att jag inte fick köpa den där mattan och gardiner till vårt hem. Tog bilen och körde 15 mil och åkte hem och tyckte detv ar världens bästa idé-....

nu är allt löst iallafall, tacka fan för att man har världens bästa man. Ibland. Förutom när jag får för mig att hata honom.

(Jag sa alltså på riktigt att jag ville ta ut skilsmässa...)

• Stealth
    Maia skrev 2010-05-10 15:32:42 följande:
    Vet hur det är.. :/ Min sambo är också väldigt bra men jag är rädd att det en dag ska ta slut på ork även för honom. När han blir arg eller besviken på mig för att jag gått över gränsen en ggn för mycket på kort tid och går från rummet så följer jag efter och fjäskar som fan. Kan man inte bara hålla käften från början!?
    typ .... suuuck. Hata migsjälv!!!!
  • Stealth
    Maia skrev 2010-05-10 18:54:44 följande:
    Hej! För mig kan det skifta under en dag eller som jag haft det nu, längre perioder av det ena och sen längre prioder (några veckor) med depp, ilska,hat osv. Vääldigt frustrerande! Inget är för personligt här inne.
    Haha ja, sen jag kom hem har jag varit manisk. tusenmiljonertriljoner tankar och tvättat, städat, organiserat, putsat, sorterat tvätt, vikt, dammsugit, handlat nya saker.  jag är fan sjuk igår ville jag skiljas idag älskar jag honom mer än någonsin, hur fan är jag funtad????

Undrar om detta bara gäller idag, vissa manier kan j hålla i sig för mig med, vissa varar bara en halv dag. Tog en stesolid för att lugna ner mig, den verkar fungera lite.
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    Maia skrev 2010-05-10 19:16:44 följande:
    Nej, du ska inte hata dig själv. Du är , tror jag iaf ;), en jätte gullig tjej och det du gör är att sätta lite krydda på vardagen.
    Jag är gullig, ibland {#lang_emotions_djavulsk} du vet hur det är tror jag.... {#lang_emotions_innocent}
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    Doldis skrev 2010-05-10 21:57:39 följande:
    Usch jag märker när jag är mellan hög och låg så får jag en massa rastlös ångest i hela kroppen och expldosioner! Är ni såna med?
    Jag är helt kokko just nu. Nu har jag sorterat upp mina mediciner i bokstavsordning i en låda. Så nödvändigt. Tvättat två maskiner till, dammsugit samma rum två gånger för säkerhets skull, vikt in mer tvätt, samtidigt som jag känne rmig helt nollad i skallen fast ändå finns där halva tankar, och EN MILJON JÖÄVLA TANKAR!
    Jag är i en sån mixedperiod tror jag, den värsta sorten kanske fast jag vet inte.

blahblahblah jag orkar inte ens lyssna på mig själv. Jag kan inte sitta still, kan inte slutföra en sak, rycker med huvudet och är helt bäng.

Jag vill inte sova! Jag vill inte missa att vara vaken men jag måste ju för att orka gå upp 6 imorgon,,,,, jag vill inte ....
    Skaffa EGEN gillaknapp!
Svar på tråden Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2