MariaKsk88 skrev 2010-03-25 11:20:02 följande:
Har fått tillbaka mina ätstörningar också.. Har inte sagt det till nån. Eller jo, jag nämnde det för min sambo. Det är helt knäppt.. jag bara väntar på att det ska gå över.. Måste hämta mina mediciner idag (2 ggr i veckan) men orkar verkligen inte, för då måste jag göra mig i ordning och ta bussen och träffa min sjuksköterska och ljuga för honom :(
Varför måste du ljuga för din ssk?
Jag vet hur påfrestande det är med mix-perioder. Har haft dom själv av och till ganska länge nu men oftast så går det från dag till dag men det kan även svänga från morgon till em eller timme till timme. Rutiner är JÄTTE viktigt för mig. Jag tar hand om sonen tidigt när han vaknar. Ger honom välling och myser med honom (även om jag sitter en hel del framför datorn också). Ger honom frukost efter ett par timmar. Fruktstund. Hans lunch. Sambon försöker erbjuda sig att laga middag ibland men han får inte för det för även om jag är jätte trött eller deppig så är det min rutin och sambon har sagt att han märker skillnad på när jag lagar middag, jag blir oftast mer uppåt och glad igen.
Jag lever i min bubbla med mina enkla rutiner och sköter om min familj så gått det går och här trivs jag, det funkar iaf. Det som känns jobbigt är när jag tänker på framtiden.. Det klarar jag inte, då får jag panik.
Att byta humör när man träffar sin/en läkare är jag nog mästare på. När jag väl sitter där så får jag för mig att jag ska visa att jag är stark och har vilja att må bra, sluta med mediciner, skaffa jobb osv. Eller så sätter jag på mig masken som jag är så van att ha. Jag trixar och manipulerar och får allt att låta rätt. Jag är ganska bra på att manipulera. En av ggr som jag blev utskriven från öppna avd. så började jag så fort jag klev ut från avdelningen att planera mitt nästa su-försök. Vad jag visade för läkaren var en sprudlande tjej som ville hem och påbörja livet igen. Efter en vecka var jag på låst avd. igen.
Det låter som att du har en väldigt kärleksfull och stöttande man. Men mår man dåligt så blir det nästan som en börda istället. Att lägga extra energi på att öht tänka på att man sårar nån annan. Det tar ork som man inte har. Det enda, om ens det, man orkar tänka på är sig själv och den snedvridna värld man lever i.
Jag förstår att det känns lönlöst att orka berätta om hur man mår efter så mycket kämpande och att man inte ser resultat. "Vi" har dock inget val. Vi måste kämpa om inte annat så för barnens skull. Jag vet att när man väl hamnat i sin egen bubbla så är det svårt att tänka så. Tanken på min underbara son hjälpte inte ett skit, jag tyckte han skulle ha det bättre utan mig.
Jag tycker det börjar kännas väldigt jobbigt nu att mina dåliga tankar börjar komma tillbaka emellanåt. Vill inte! Vägrar ännu en inläggning! Att jag har fått kontakt med min son nu efter förra året ger lite motstånd mot tankarna. Jag har dock lovat min ssk att alltid vara ärlig om hur jag mår osv så de kan vara beredda och har koll på mig. Har berättat att mina dumma tankar har börjat komma tillbaka.
Ok, detta skulle vara ett svar till dig också svamlar jag bara om mig. Förlåt men det är ända sättet för mig att relatera till andra. Att utgå från mig själv.
Kämpa vidare, berätta ärligt hur du mår och ta hand om Dig!
Säg gärna till mig om jag skriver något opassande eller så, gäller alla i denna tråd, då jag har en tendens att dra iväg lite och har ofta svårt att förklara vad jag menar. Är rädd att jag kanske trampar dig/er på tårna. :(
MariaKsk; massa med varma kramar och jag tänker på dig.