mina tips till förlossningsrädda (långt)
Tycker du beskriver väldigt bra din upplevelse.
Men de är ju väldigt olika för mig fick jag eda och efter det började
så kallat ett h..*
De höjde droppet som stimulerar värkarna så mycket att jag kände värkar som din egen puls ikroppen. De gjorde så ont att jag förlorade all kontrol och bara skrek och gråt ända tills min lillkille var ute. Önskade så att någon försökte ta tag imig tillbaka
till värkligheten och försökte få mig på rätt spår.
Jag fick ingen paus alls imellan som alla pratar om;) Smärttan ordagrant pulserade ihela kroppen.. O jag spydde och de ena med de andra..
Nu är man såklart gravid igen och ska föda den 25april mår så fruktansvärt dåligt över hur de ska gå denna gången vill så gärna känna mina egna värkar och kunna krysta naturligt men vill inte vara utan smärttlindring med tanke på den smärttan jag upplevede sisst.
Varje kväll kryper rädlsan på och man känner sig så maktlös för de som komma skall.
Men har bestämt mig för att försöka se de posetiva i det hela för att på något sätt må bättre för de är ju så underbart att få möta de lilla som kommer sedan
Jag intalar mig nu att de inte kommer bli en lika dan förlossning utan att de kommer gå lättare då det är andra barnet så vi får vell se nu är de iaf. ingen otervändo utan man får försöka göra de bästa av situationen..