• Mariaaa

Några som vill ha barn som är mellan 16-19??

Jimmyh skrev 2010-02-18 00:31:20 följande:
    Jag är 16 och och ska bli pappa. jag kan säga att man som ung blivande pappa blev mycket trevligare bemöt här på familjeliv. varför ska man bemötas olika och man är man eller kvinna? det har jag aldrig fattat. det är många som tjatar om gymnasiet och vägrar förstå att man kan plugga det senare. jag är säker på att allt kommer gå bra för dig och din pojkvän. kämpa på och ta bara  åt dig av det du tycker låter vettigt. andras åsikter man inte tycker om behöver man inte ta åt sig av. det är ditt liv och ditt beslut det är bara för omgivningen att acceptera det för ingen av dom kan ändra på ditt liv och dina beslut. lycka till :)
    grattis! :) ja men precis. studierna kan man ta senare. lycka till själv :)
  • Mariaaa
    shalse skrev 2010-02-18 00:34:57 följande:
    Men det är stor skillnad att försöka bli gravid vid 16 som att man ÄR gravid i den åldern.
    ja men jag har varit gravid men först fick jag göra abort pga att en människa som inte är klok i huvudet och blev tvungen att ta bort min son. Hann gå in i veka 16. Sen i våras blev jag gravid igen men fick missfall. Klart jag vill ha barn när jag redan fått känna ett barn som levt i min mage ett tag!
  • Mariaaa
    Jimmyh skrev 2010-02-18 00:36:12 följande:
    tack så mycket :) skriv gärna i min inbox om du lyckas bli gravi. kan ju va skönt att prata med nån som är i samma situation :)
    ja absolut. har redan varit gravid fast då var jag 15. snacka om att ens liv vänds upp och ner, men det är en stor glädje också. men shit vad alla äldre ska lägga sig i och tracka på en.
  • Mariaaa
    Hannah76 skrev 2010-02-18 00:41:43 följande:
    Fast jag hoppas att du inte känner dig illa bemött här i tråden?Jag ställer ofta frågor av nyfikenhet.Jag tycker du verkar mogen för din ålder, dock önskar jag att du skulle vänta liiite med att skaffa barn =)
    nej det är lugnt.
    jo jag vet, men tänker såhär. jag låter det hända när det händer. och händer det inget fören i höst så börjar vi försöka istället.
  • Mariaaa
    Jimmyh skrev 2010-02-18 00:53:06 följande:
    ja det är ju en sak med dom som vill diskutera saken och en sak med dom som säger. du ska vänta. hur många är det som säger. varför väljer du inte att vänta istället ? dom kanske inte menar att vara otrevliga men det låter verkligen så. men det är fortfarande du som bestämmer :)
    ja men eller hur. man ska lyssna på sitt hjärta och ingenting annat.  :)
  • Mariaaa
    Linni skrev 2010-02-18 01:01:13 följande:
    Å lite sådär kände jag nog oxå. Jag började festa tidigt och hade rest mkt, både med mamma och lite själv. Och jag såg aldrig barn som ett hinder för att göra allt det där i fortsättningen om man ville heller. Ja inte råfesta förstås, men gå ut nångång ibland förstås. Och att resa med barn är roligare, för att man får uppleva det genom dem oxå! Men såklart är ungdomsresorna en helt annan upplevelse, som är kul att vara med om oxå förstås ;)

ja men precis. barn är inget hinder. men om man nu vill festa hela tiden så ska man inte skaffa barn.
  • Mariaaa
    Hannah76 skrev 2010-02-18 01:02:51 följande:
    Det ska man absolut göra! Man kan lyssna på alla råd i världen, men beslutet ligger hos en själv. Det gäller ju alla saker i livet. När det andlar om större saker (som något så livsavgörande som att skaffa barn) kan man ha nytta av råd från andra - fast det betyder ju inte att man lyder råden. Råd är råd - inte bestämelser och lagar.Är man äldre, ser man ju på tonåren på ett helt annat sätt än när man var där själv.
    ja råd är alltid bra. speciellt från folk som har mer livserfarenhet. Men jag ser såhär, mamma är ingen ålder, det är hur man är som person som spelar roll. Så man ska lyssna på sitt hjärta i slutet, men råd är aldrig fel.
  • Mariaaa
    Linni skrev 2010-02-18 01:06:14 följande:
    Vore kul att veta vad du anser att man MÅSTE uppleva innan man skaffar barn??
    man måste åtminstone sett lite av världen utanför sverige. Man borde festat av sig så man inte känner att man står där och ångrar att man inte hade värsta fyllorna. man ska helt enkelt leva livet lite. men sen spelar det ju ingen roll om man gör det tidigt i livet. som jag exempel har gjort det där när jag va mellan 12 till 15. nu vill jag hellre sitta hemma och ta det lugnt.
  • Mariaaa
    Jimmyh skrev 2010-02-18 01:09:10 följande:
    Det jag tycker är väldigt intressant är att många "äldre" personer verkar ta för givet att man vill festa och resa. det finns faktiskt ungdomar som inte finner nått intresse i att festa och resa
    ja det har du rätt i. Jag festar knappt ingenting. Sitter hellre hemma och tar det lugnt med god mat och en bra film.
  • Mariaaa
    Linni skrev 2010-02-18 01:10:15 följande:
    ja men precis. barn är inget hinder. men om man nu vill festa hela tiden så ska man inte skaffa barn.Nä, precis... helt rätt! Det lustiga är ju oxå att när man väl får barn, så VILL MAN INTE på samma sätt! Man ställer alla saker emot att vara ifrån barnen en kväll! Ibland är det värt det, ibland inte! Men jag tror att det är bra att ha gått igenom festar-fasen och börjat tröttna iaf lite på den innan man skaffar barn. Har man inte det, så är det risk för att man känner sig väldigt ensam och övergiven när alla andra går ut... och att festandet gärna vill ta överhanden och man ränner ute mer än vad som är brukligt när man har barn. Men det känns som att du är mogen och vet vad du pratar om ändå! Hur känner din sambo? Vill han ha barn? Hur gammal är han? Har han pluggat klart gymnasiet?
    exakt :)

han vill ha barn men vi pratar fortfarande lite om det är för tidigt. men skulle jag bli det så ställer han upp 100%. han är 18. han är snart klar och sen när han gott ut så kan han börja direkt som elektriker.
Svar på tråden Några som vill ha barn som är mellan 16-19??