• telgebo

Saker ingen berättar för dig (om barnafödande)

Jag har aldrig haft problem att kissa efter däremot har jag blivit sydd utan bedövning med orden att har du fött utan bedövning så fixar du 2 stygn också, men det gjorde ju för helvete mer ont än att föda så nästan gång ska jag minsann ha bedövning om de ska sy mig i underlivet efteråt.

Gravid v.18+1 BF 23/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo

Jag har aldrig brytit min svanskota vid nån av mina förlossningar så det där verkar ju inte stämma för alla.

• telgebo
    niagara skrev 2011-05-24 19:47:54 följande:
    1. panikkänslan när man verkligen inser att du har inget val, ungen ska ut nu.
    2. Hormonavtändningen i veckor efteråt. jävla klimakteriekossa med frossa o svettningar. Blev 200m frisim i sängen nattetid.
    3. Vilka jävla ömma bomber till bröst. Ok om man har a-b-kupa från början, då förstår jag att det kan kännas spännande med c-d ett tag. Men har man d-e från början och får z-å-ä-ö, då är det lätt att hålla sig för garv!
    ha ha ha
  • telgebo

straw: Men du hade inte så smärtfritt efter snittet va när vi andra som födde vaginalt i stort sett var smärtfria?

Gravid v.18+3 BF 23/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo

i jämförelse med hur det måste kännas att få magen uppskuren så ja så var eftervärkarna i magen ingenting och inte stygnen i hönan och rejält ömma bröst nej.

• telgebo

Cuteswegirl: Schysst sidfot såhär 2 år senare

• telgebo
    Gravid2010 skrev 2011-05-31 11:21:40 följande:
    Eftervärkarna efter första är ingenting...Kom igen när du har eftervärkar efter andra el tredje barnet.. (som är fan så mycket värre än efter första.)
    Jo du jag har fött 3 barn vaginalt och vet att eftervärkarna efter barn 3 är för djävliga i jämförelse och det slrev jag ju också.
    Gravid v.21+0 BF 23/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    AlltidTillsammans skrev 2011-06-12 21:33:32 följande:
    haha, jag skrek hela förlossningen att de blir inga fler barn, jag ska inte ha fler, o barnmorskorna försökt få mig att tänka på barnet som skulle komma o inte på att mannen ville få fler, men jag var vettskrämd, men redan dagen efter ville jag göra om det, för vilken upplevelse det var! (Väntade dock 1 år innan vi börja försöka, eftersom de e lite annat o göra när barnet kommit också) o nu sitter man här i 9månaden o hoppas bebis vill komma snart o ser faktiskt FRAM emot förlosningen!
    Samma här, aldrig mer. Dagen efter så ville jag uppleva det igen och igen och igen.
  • telgebo

Att man har svårt att sitta efter första i 1 månad hade jag ingen aning om innan.
    Att man skulle ha svårt att skita i flera veckor och få hemojjder visste jag inte heller och inte att att det skulle känna som man skulle bajsa på sig och få ungen genom baken när krystvärkarna satte igång, fy vad obehagligt det var.

Sedan blev jag så stramt sydd efter första barnet att jag fick gå till gyn som klippte upp några stygn och sydde om.

Att jag skulle ha ont i underlivet och inte kunna ta en promenad på länge visste jag inte heller eller att det skulle asont i brösten när mölkjen rann till och de blir som bomber hade ingen upplyst mig om och stod inget om i böcker jag läste. Gick med varma haddukar på brösten för att lindra. Alltså krama ur en handduk i hett vatten, lägg i platspåse och lägga på brösten, så gick jag omkring i 2-3 dagar på BB, snyggt.

• telgebo
    bevingad skrev 2011-06-13 19:45:35 följande:
    favorit tråd så jag kan läsa om vad jag har att se fram emot när det väl är dax....
    Vågar du det?
  • telgebo
    TigerLily skrev 2011-06-13 23:06:47 följande:

Uttrycket " Att föda barn är som att skita ut en melon"

är ruggigt pricksäkert.  Låter som en klyscha, men med facit i hand, är det en klockren och träffande beskrivning!

Håller med till fullo
  • telgebo

Att jag inte fick veta detta om sen avnavling .

Mitt fjärde underverk är beräknat att födas om 31 dagar den 23/10. Äntligen gravid efter nästan 2 års kämpande
  • telgebo
    Sannaslim skrev 2011-10-03 18:41:11 följande:
    Favoritar ska föda om 3 månader och efter att bara ha läst några sidor känns det som om jag har massa överaskningar som väntar

He he, jag ska nog inte läsa denna innan jag fött, skrämmer nog bara upp mig.
    Mitt fjärde underverk är beräknad att födas om 20 dagar den 23/10. Äntligen gravid (i vecka 37+1) efter nästan 2 års kämpande
  • telgebo
    Bustrollen skrev 2011-10-06 23:42:12 följande:
    Så fick jag med sonen med. Jag fick trycka på i 3-4 timmar men enligt journalen och bm så hade jag bara krystvärkar i typ 1 timme. Men att jag kände trycket och inte kunde låta bli att krysta räknas inte som krystfas tydligen. Skumt är det, och trött blev man.
    Det är krystkänsla man har, hade också så med första barnet då det inte stod mot bäckenbotten som bebis ska och det varade i 3 timmar innan den riktiga utdrivningsskedet drog igång och det varade i nästan 1 timme.
    Mitt fjärde underverk är beräknad att födas om 14 dagar den 23/10. Äntligen gravid (i vecka 38+0) efter nästan 2 års kämpande
  • telgebo
    Lillafia skrev 2011-10-09 20:11:05 följande:
    Att man råmar som en ko när man krystar. Bad min man ursäkt flera gånger för jag lät helt galen.

Ingen hade heller berättat att bajsa kändes som en andra förlossning.

Att man kunde ha problem att amma. Att det är inte helt onormalt att få mjölkstockning vilket innebär 40 graders feber. Att amning är en kamp där man har mer användning av profylaxandningen än under hela förlossningen.

Fast efteråt kom alla dessa historier till mig. Kanske hade jag inte lyssnat före...
    Jo att man låter fruktansvärt när man krystar minns jag, fick en chock över hur jädra illa man lät.
    Mitt fjärde underverk är beräknad att födas om 14 dagar den 23/10. Äntligen gravid (i vecka 38+0) efter nästan 2 års kämpande
Svar på tråden Saker ingen berättar för dig (om barnafödande)