Inlägg från: darknightgirl |Visa alla inlägg
  • darknightgirl

Saker ingen berättar för dig (om barnafödande)

Jag visste inte att man inte skulle kunna kissa efteråt. tydligen vandligt fick jag erfara efter min 3dje förlossning.. bf om 5 dagar bävar för detta igen..
    men mycker rolig tråd=)

• darknightgirl
    Bustrollen skrev 2011-05-23 12:54:10 följande:
    Oj är det vanligt? Min förra bm sa att det var väldigt ovanligt. Jag hoppas jag klarar mig denna gång med då.
    har aldrig hört talas om det el läst det innan men dom sa att det va vandligt.,. fast det vet man ju inte... men att inte kunna kissa va nog det värsta jag varit me om.. =/
  • darknightgirl
    littlepixiegrl skrev 2011-05-23 21:58:25 följande:
    Jag håller med! 2 dygn på BB med tappning var 4e timme     Valde att åka hem och tappa själv sen istället för ytterligare 2 dygn på BB. Tappade i 3-4 dygn själv hemma, sen var det OK igen, men fick, såklart, en rejäl uvi på köpet!
    ja och varför får man inte veta detta för? jag mådde skit efter förloss pga det men det fattade inte BM..=(
  • darknightgirl
    niagara skrev 2011-05-24 19:47:54 följande:
    1. panikkänslan när man verkligen inser att du har inget val, ungen ska ut nu.
    2. Hormonavtändningen i veckor efteråt. jävla klimakteriekossa med frossa o svettningar. Blev 200m frisim i sängen nattetid.
    3. Vilka jävla ömma bomber till bröst. Ok om man har a-b-kupa från början, då förstår jag att det kan kännas spännande med c-d ett tag. Men har man d-e från början och får z-å-ä-ö, då är det lätt att hålla sig för garv!
    ja cementfyllda badbollar!
  • darknightgirl
    coquine skrev 2011-06-13 14:15:36 följande:
    Vantar mitt femte barn och tyckte att eftervarkarna efter 4e var de lattaste jag haft. Haller inte med om att man har ont i underlivet ett ar efter vaginal forlossning och bara en vecka efter kejsarsnitt. Hade sjalv ont som bara den i over en manad efter mitt kejsarsnitt och sist sved det inte ens nar jag kissade direkt efter forlossingen (aven om det sved i ca en vecka efter de andra vaginala forlossningarna). Sa utga inte fran att alla har samma upplevelser som du, det kan se valdigt olika ut.
    ja man kan må olika efter varje förlos. första barnet mådde jag skit (foglossning) efter andra hur bra som helst efter tredje mådde jag skit igen (blödde jätte länge och eftervärkar som bara den)nu efter fjärde mår jag hur bra somhels igen=) blöder knappt och eftervärkarna är lugna dom med=?)
  • darknightgirl
    Oktober84 skrev 2011-06-22 09:22:33 följande:
    Jag hade som tur var läst här inne innan förlossningen att man kunde få kateter efter förlossningen, vilken jävla tur att jag hade gjort det, för jag blev med kateter.
    Den fick jag ha i 8 dagar...

Så inte nog med blödningar, ömma bröst och nog jobbigt att röra sig, nu hade jag även blivit med kisspåse... fy fan, och inte nog med det. Efter katetern, ja då kan man få både det ena och det andra som bieffekt, det talar de inte om för en innan.

Bara en liten fråga, Lady Dahmer, vad använde du för salva för att bli av med odören av död ökenråtta?

Det är en annan rolig parentes, de säger att man ska höra av sig om det luktar konstigt, så när man gör det så säger de efter undersökning att ja men det ska det göra typ, det är normalt. Hur faan ska jag veta det? 
    nä man måste ta reda på saker själv....tyvärr =/
Svar på tråden Saker ingen berättar för dig (om barnafödande)