Inlägg från: FruHellström |Visa alla inlägg
  • FruHellström

Saker ingen berättar för dig (om barnafödande)

hahah, gumman, vilken härlig (om än ångestfylld) ts, skratade så jag grät, o kommer tänka på dig när jag själv ligger där o vrålar o bajsar på mig :P

• FruHellström

Kunde inte heller kissa efter FL, men bara allra första dygnet, de tömde mig på närmare en liter, 950ml, undra hur det blir denna gång... 

Jag hade bara en extrem klåda av ryggbedövningen, va sönderriven på benen o skinkorna efteråt. Gick med gåstolen o va tvungen o stanna o riva titt o tätt, kanske vanligt... 

• FruHellström
    VildVittra skrev 2011-05-24 09:40:01 följande:
    andra barnet: 1 timme 40 minuter på BB = Bebis född (jisses vad snabbt...va fan hände liksom)
    sprack lite bara....två stygn utvändigt, två invändigt....ett av stygnen i KLITORIS UTAN bedövning!!!

Väntar nu tredje barnet och om de kommer i närheten av mig med en nålför att sy UTAN bedövning igen så springer jag därifrån. SÅ ÄR DET BARA!!!!!
    Mitt minne från Isabellas förlossning ska inte behöva vara när de sydde mig, FATTAR inte varför jag inte sa nått DÅ utan bara skrek och andades förmycket lustgas!!!

Kommer stå i mitt förlossningsbrev denna gång.
    AJ SOM FAN!!!! Jag ska oxå ha i mitt förlossningsbrev att de får inte sy ett stygn utan massiv bedövning!! De försökte sist, men jag sa nej, då sa de att, -Ja, men nä, det är ju bara en liten bristning...
  • FruHellström

Uhh, levrat blod som i inlägg 932, Jag stog dock i kön på ica, vi skulle på middag o visa upp bebis för svärföräldrarna... I kön känner jag bara hur ngt är på väg ut, slemmigt, glidande STORT!! SÄger till karln att jag måste kila ut i bilen, tar fram en blöja o lägger i trosorna, åker till hans päron, väl på toa ser jag hur en stor klump ligger fast o fin i blöjan, jag kunde knappt äta middag sen kan jag säga...fyfabian!! ska norpa stora bindor på bb!!

• FruHellström
    Momalicious skrev 2011-06-27 10:04:25 följande:
    Det enda jag blev förvånad över var att jag inte upplevde krystvärkarna som smärtsamma. Kände inte heller som många beskriver att det är jättejobbigt att sluta krysta när BM ber en. Jag kände inte heller det som att bebisen var längre ner än han var, jag kände egentligen inget alls där nere förrän huvudet stod och tänjde ut det där nere, det sved lite, och jag kände kroppsdelarna när han kom ut, men annars så var det bara som att kroppen bajsade av sig självt haha. Väldigt trevligt att det inte gjorde ont!

Annars var jag nog såpass informerad att inget kom som en överraskning. Tyckte dock att det var obehagligt när mjölken rann till och jag inte visste om det skulle kännas så eller om det var mjölkstockning på g.
    kroppen bajsade av sig självt...hahaha!!!
Svar på tråden Saker ingen berättar för dig (om barnafödande)