Inlägg från: Lindreas |Visa alla inlägg
  • Lindreas

Saker ingen berättar för dig (om barnafödande)

Men fy för helvete! Ursäkta språket, men jag blir ju skraj av det här! Förvånad Tror inte jag vill ha någon bebis i alla fall, kan man ångra sig i vecka 36, tror ni?

Nejdå, men bra att läsa så man har lite aningar åtminstone! :)

• Lindreas

Jag såg verkligen fram emot eda:n! Man ser ju på filmer och dokumentärer att när eda:n väl är lagd så kan kvinnorna gå runt och skratta och le och säga "nämen oj, nu tror jag visst att det kommer en värk, tihi!". I helvete heller. Lustgasen fick jobba hårt trots eda, det enda som hände var att värkarna blev en aning kortare, men inte fan orkade jag gå runt och le!

• Lindreas
    Maxbox skrev 2011-02-16 10:13:27 följande:
    Så var det för mig under första förlossningen, men denna gång så tog EDA:n helt perfekt och jag kunde tom sova någon timme. Kände ingenting tills bebisen började trycka på nedåt ordentligt. Då var det någon timme som jag fick för mig att andas lustgas också innan det var dags att krysta.
    Jag kommer definitivt ta eda nästa gång också, värkarna var ju ändå uthärdliga med lustgasen, så det är okej om den inte tar superperfekt. Det jag tyckte gjorde mest ont, och som jag kan se på filmen från förlossningen, var dels när de ville att jag skulle flytta runt en massa precis när jag kände av krystvärkarna, och själklart utdrivningsskedet, the ring of fire. Fy fan i hela helvetet vad det sved!!!
  • Lindreas
    ToK skrev 2011-03-28 08:48:13 följande:
    Jag förstod inte att det skulle svida så jag nästan grät varje gång jag kissade i 2 veckors tid efter förlossningen.
    Jag var jäkligt glad över tipset jag fick från barnmorskorna, att kissa i duschen. Kanske inte världens fräschaste, men det var ju bara att skura badkaret lite oftare.
  • Lindreas
    Puchahontas skrev 2011-03-28 10:45:59 följande:
    Ont i tänderna? Ont i varenda muskel i HELA kroppen. Anade inte att tex ansiktet bestod av så många muskler. Det var träningsvärk De säger att föda barn är som att springa maraton, det är nog inte helt fel: gör ont, kroppen är totalt urlakad efteråt och ibland går den sönder. Men när man klarat det så är man fantastiskt nöjd och många gör det mer än en gång.

Haha, synd bara att man inte tränar lika mycket som inför ett maraton
    Haha! Ja, vem fan ger sig ut i ett marathonlopp när man i flera månader kanske varit sängliggande, haft svårt att gå och varit otymplig som sjutton? Fan, man borde få medalj eller nåt.
  • Lindreas
    eywa skrev 2011-05-17 07:29:53 följande:
    Ja man blir ju lite skraj när man läser detta o tänkte skaffa barn snart....men det
    är ju sant att alla man frågar säger- jaa visst gjorde det ont men det glömmer man så fort barnet är ute.
    Ja eller hur har jag tänkt tror jag inte ett dugg på jag misstänkte det var en hel del dom aldrig avslöjar.
    Tur att ni gör det så man vet lite mer även om lusten just nu att skaffa barn inte är på topp.

Men hur lång tid ska man stå ut med blödningar,magproblem o sprutande mjölk mm??????
    Man glömmer inte alls hur ont det gör. Det gör man aldrig. Däremot så inser man på en gång att det är värt det.
  • Lindreas

Mabaja, kanske gjorde det inte så ont för dig helt enkelt? Jag tyckte inte att det gjorde så fruktansvärt ont, men jag kommer lätt ihåg hur det kändes.

• Lindreas
    eywa skrev 2011-05-18 18:10:03 följande:
    Hur har era män reagerat o behandlat er under förlossning o efter??Bra/omtänksamt/tagit tag i situationen???
    Maken avskyr nålar, men lyckades stötta mig, se till att lustgasen inte trasslade in sig och höll min spypåse medan narkosläkaren försökte lägga EDA i en timmes tid. Han är också av åsikten att man går på toaletten med stängd dörr, men han sa inte ett pip när han fick följa med mig in i badrummet. På det hela taget gjorde han allt jag inte trodde han skulle göra, men på ett positivt sätt. Jag har dock lite dåligt samvete för att jag fick sonen i famnen och sen somnade och sov i ett nån timme innan det var dags att bli sydd nere på operation, stackars maken fick inte hålla honom alls.
  • Lindreas

Jag önskar att man får veta att det är vanligt att man får uvi efter att man fått kateter och att man inte måste googla efter det själv när man kommer hem med 40 graders feber och ont i njurarna.

Svar på tråden Saker ingen berättar för dig (om barnafödande)