Inlägg från: littlepixiegrl |Visa alla inlägg
  • littlepixiegrl

Saker ingen berättar för dig (om barnafödande)

Linni skrev 2010-02-17 23:29:31 följande:
    Precis!!
    För mig var det nästan tvärtom! Mina värkar startade med 5 minuter mellan men kändes inte mkt alls. Så höll de på i 1 dygn innan det kändes riktigt störande mkt. Och hela tiden var det MINST 5 minuter mellan!! Det momentet i sig var ju lite störande, för man hann ju inte sova eller något sånt.
    Jag trodde jag inbillade mig när min värkar började med bara 1,5-2 minuters mellanrum direkt från början! Så här "skulle" det ju inte vara, värkarna skulle minsann vara vääääääldigt oregelbundna och komma med åtmiiiinstone 15-20 min emellan i början. Inte förrän det var max 3 minuter mellan värkarna skulle man ringa förlossningen eller åka in.
    Jo, tjena! Hade 0,5-2 minuter mellan värkarna hela tiden... i 18 timmar!
    @-`-,-- Isobel Róisín, mitt busfrö, f. 22 maj -09 --,-´-@
  • littlepixiegrl
    darknightgirl skrev 2011-05-23 13:50:05 följande:
    har aldrig hört talas om det el läst det innan men dom sa att det va vandligt.,. fast det vet man ju inte... men att inte kunna kissa va nog det värsta jag varit me om.. =/
    Jag håller med! 2 dygn på BB med tappning var 4e timme     Valde att åka hem och tappa själv sen istället för ytterligare 2 dygn på BB. Tappade i 3-4 dygn själv hemma, sen var det OK igen, men fick, såklart, en rejäl uvi på köpet!
    @-`-,-- Isobel Róisín, mitt busfrö, f. 22 maj -09 --,-´-@
Svar på tråden Saker ingen berättar för dig (om barnafödande)