Inlägg från: Flisan79 |Visa alla inlägg
  • Flisan79

Saker ingen berättar för dig (om barnafödande)

Kan tillägga en annan sak som kan hända med skiteriet. Magen kan säga tvärstopp, spelar ingen roll hur bra man krystar. 3 VECKOR utan att skiten kom ut, trotts allt laxerverkande i världen. När det väl blev av kändes det som en andra förlossning. Jag fick sprickor och hemorojder som heter duga. Jag grät av smärta.

En anledning till detta var nog att min blygläpp gått rakt av (ytterligare en sak jag kanske inte riktigt räknat med då man trodde att man mest sprack bakot isf)och efter att stygnen gått upp en andra gång och såret var så "sargat" att stygnen lixom bara åkte genom köttet fick det själv läka....jo, tack, det var ju skönt. Kunde inte kissa alls för det sved så mycket att även det låste sig. Jag fick ha kateter en vecka. Första veckan av min dotters liv åkte jag fram och tillbaka till SÖS gynakut VARJE dag med bebis och allt. Sy, sy om, inte sy, sätta kateter, ta bort kateter, sätta ny kateter osv....inga rosa moln direkt.

• Flisan79

Har skrivit tidigare men kom på en sak. Jag bet sönder en tuggtand under första FL. Märktes inte direkt men ett par månader senare ramlade halva tanden ut i små tunna skärvor....inte kul för någon som har tanläkarFOBI!!

• Flisan79
    knopprosa skrev 2011-02-16 11:00:12 följande:
    Om du använde lustgas så var det nog därför, man biter tydligen ihop tänderna väldigt mycket då. Jag fattade inte varför jag hade så ont i tänderna efter förlossningen men fick reda på detta flera år efter ;)
    Kanske men tror själv det var under utdrivningen och då fick jag inte ha lustgasen. Man biter ju ihop när man trycker
  • Flisan79
    Sally09 skrev 2011-05-16 14:48:33 följande:
    Avslaget var inte jag heller riktigt beredd på, att det dessutom kom tillbaka igen några dagar efter det äntligen verkade borta var en riktig downer! trodde det aldrig skulle bli normalt igen, där fick man tillbaka ggr 100 efter att ha varit helt mensfri 9-10 månader...

resterande överaskningar hade nog mest med amningen att göra. när bm sa att lilla bebisen skulle få komma till bröstet strax efter förlossningen förklarade jag att det inte fanns någon mjölk hos mig. brösten hade varken växt, läckt eller ens ömmat under graviditeten så där kunde omöjligt finnas nåt för bebisen att hämta. kändes bara dumt när bm ändå propsade på, jodå prooova nu! och minsann, det kom visst ut mat från mina små pluttar ändåGlad

att sen brösten kunde svälla till 25 ggr sin naturliga storlek och läcka som såll tre dagar senare var också för mig en överraskning. och vad det rann även från bröstet hon inte sög på! trodde hon kissat på mig där jag satt och ammade mitt i natten men insåg till slut att det var mjölk som runnitObestämd
    Hehe, så där ser jag med på avslaget. Som all mens man missat kommer i rad typ.
  • Flisan79
    eywa skrev 2011-05-17 07:29:53 följande:
    Ja man blir ju lite skraj när man läser detta o tänkte skaffa barn snart....men det
    är ju sant att alla man frågar säger- jaa visst gjorde det ont men det glömmer man så fort barnet är ute.
    Ja eller hur har jag tänkt tror jag inte ett dugg på jag misstänkte det var en hel del dom aldrig avslöjar.
    Tur att ni gör det så man vet lite mer även om lusten just nu att skaffa barn inte är på topp.

Men hur lång tid ska man stå ut med blödningar,magproblem o sprutande mjölk mm??????
    Det där är så individuellt men avslaget brukar väl vara någonstans mellan 4-8 v i snitt. Överproduktion av mjölk si så där en månad. och jag var förstoppad 3 veckor med första men inte alls med andra
Svar på tråden Saker ingen berättar för dig (om barnafödande)