• Maxbox

Saker ingen berättar för dig (om barnafödande)

Superhero skrev 2010-02-18 17:40:55 följande:
    låter som en bit hinna som blir kvar och kommer ut senare. hört folk beskriva detta som att en vecka senare föda en fläskfilé. fast vid närmare eftertanke tar jag tillbaka det. borde va omöjligt att det blir hinna kvar om man snittas eftersom dom ser vad dom gör och städar rent.
    NellieMonique skrev 2010-02-18 17:11:08 följande:
    Jisses. Så dagarna efter förlossningen kommer man känna sig som en zombie med blöja. Att ens palla sminka sig och få besök dagarna efter är  väll bara att glömma :P Ni har inga bra tips att ge en så att man kanske kommer lindrigare undan med smärtan i rumpan och onta förlossniongar. Nått speciellt ni skulle velat gjort annorlunda???
    Det stämmer inte. Jag akutsnittades, och hade avslag i 17 veckor. När jag till slut insåg att det inte var som det skulle så gjordes ett ultraljud, och det visade sig att jag hade hinnrester kvar fortfarande. Fick medicin som stötte ut det.
  • Maxbox
    tattarunge skrev 2011-02-03 12:41:51 följande:
    Hej! 
    Tack vare er härliga damer känner jag mig välinformerad och inte alls förd bakom ljuset!
    Har två månader kvar till BF och måste bara fråga, 
    har jag som ensamstående en chans överhuvudtaget att överleva själv med bebis den första tiden? 

I och med att jag har svår foglossning redan nu, och ont så där precis överallt, och har haft en helvetisk grav.
    så förväntar jag mig lite nu att tiden efter förlossningen kommer bli samma-värre.

Så, ni ensamstående?

Överlevde  ni?
    Hur?
    Tips mottages med glädje!!!! 
    Jag var ensamstående första tre månaderna med första barnet. Det är tufft, men funkar. Man har ju liksom inte någon annan att förvänta sig saker av. Skulle vara betydligt tuffare att vara ensam med två barn. Men tips, hmm...om du har möjlighet till någon sorts avlastning via släkt eller vänner så fråga! kanske kan de handla åt dig, komma förbi så du får händerna fria till att laga lite mat att frysa in, och få tid att äta själv. Bjud in dig själv på middag hos vänner=) och sov när du kan - dag som natt...
  • Maxbox
    Lindreas skrev 2011-02-15 23:02:34 följande:
    Jag såg verkligen fram emot eda:n! Man ser ju på filmer och dokumentärer att när eda:n väl är lagd så kan kvinnorna gå runt och skratta och le och säga "nämen oj, nu tror jag visst att det kommer en värk, tihi!". I helvete heller. Lustgasen fick jobba hårt trots eda, det enda som hände var att värkarna blev en aning kortare, men inte fan orkade jag gå runt och le!
    Så var det för mig under första förlossningen, men denna gång så tog EDA:n helt perfekt och jag kunde tom sova någon timme. Kände ingenting tills bebisen började trycka på nedåt ordentligt. Då var det någon timme som jag fick för mig att andas lustgas också innan det var dags att krysta.
  • Maxbox
    saruman skrev 2011-03-22 07:25:49 följande:
    För att era män kan tröttna på er grinighet och lämna er. Ni måste sluta gnälla, det är inte sexigt alls.
    ???
Svar på tråden Saker ingen berättar för dig (om barnafödande)