• Jen08

Saker ingen berättar för dig (om barnafödande)

Underbart inlägg, jag skrattade massor och känner igen ALLT, en sak som kan läggas till på listan av saker ingen berättar är hur kladdigt och slibbigt det är att föda barn, glöm att du ska ligga med en gullig rosenblommig sjukhusdress med din lilla bebis vid bröstet, neeeeejdå, du har en frisyr som i det närmaste kan liknas med svinto, ögonen ser väl ut som att man genomgått en 5-dagars fylleresa till Grekland, du är nersölad med fostervatten snor blod svett och all världens konstigheter, har du otur har du dessutom spytt en massa och har därmed liten sånt här och där (tack å lov klarade jag mig från just den biten). Tack å lov så bryr man sig inte ett dugg efter ett tag :)

• Jen08

Ninjatrix, ingen panik, allt är i princip exakt som det står i den här posten, men du kommer vara en av dom liksom alla som skrivit här som ser på det hela med humor trots att det är kladdigt äckligt gör ont osv osv så är det värt det, och det riktigt knasiga mitt i allt är att man trots allt ser tillbaka på sin förlossning som en positiv upplevelse, annars skulle jag nog inte sitta här gravid med tredje barnet :) förlossningen är helt enkelt en jäkligt häftig upplevelse

• Jen08

En annan sak som slog mig...., jag fick min första tjej var när jag själv bara var barnet (18 år) och min kropp återhämtade sig med lätthet, men så var det dags för bebis nummer två sådär 16 år senare inklusive lite viktuppgång osv, jag kände mig hur som helst supersmal typ 2 -3 månader efter födseln eller så (vilket jag inte var, det har jag sorgliga foto bevis på såhär i efterhand) . Om man jämför från höggravid och samlat massa vatten till 2 månader efter så kom man ju i byxor utan resår i midjan åtminstone och det var ju lyxigt, fram till dess att vår rubbade grann-kärring utropar med glädje så hela kvarteret hör " nej men oooooooh vad roligt ska ni ha en till, ni ligger minsann inte på latsidan" jag hade svårt att inte starta ett våldsamt slagsmål med tanten den gången :p men som sagt, det tar tid och en himlans massa träning för att få tillbaka en något sånär platt mage, i allafall innan är lite äldre:)

Svar på tråden Saker ingen berättar för dig (om barnafödande)