Jennypenny83 skrev 2010-08-12 11:34:37 följande:
Jag var coll lugn innan förlossningen, här skulle användas alla former för smärtlindring som bara finns. Min BM sa till mig att vi vägleder undertiden, och kan utefter förloppet välja vad som är bäst.
Tji fick jag... Värkarna tilltog och kom allt tätare, finns ingen lustgas på mitt BB. 2 olika BM var inne, trampade runt, tittade ut genom fönstret, undersökte... Nålrädd som jag var ville jag vänta med EDA tills det var outhärdligt. Väl där, så sa hon bara att nej, det är försent... WTF!!?? Det kunde du väl påpekat lite innan då, när det fanns möjlighet... Alla fina hjälpmedel som akupunktur, kvaddlar etc. var det heller ingen som erbjöd. Så det blev en förlossning helt utan smärtstillande.
Att bli sydd ska vi ju inte ens prata om... Bedövningssprayen sved som om satan själv var i den, bedövningssprutan stack hon så det kändes som hon tryckte upp den i ändtarmen. Ändå kände jag varenda stygn...
Och ändå vill jag göra om alltihopa minst en gång till haha!! Men nästa gång ska jag be om EDA direkt :P
vilket sjukhus var du på? ingen lustgas????!!! bara hört att det är borttaget i usa men trodde alla sjukhus i sverige har kvar det