• LNE

Saker ingen berättar för dig (om barnafödande)

Att dem efter förlossningen sätter en spruta i låret på en!!
    Blev helt chockad när jag såg att dem kom emot mig med en spruta för att sedan sätta i låret på mig! Plus att dem sticken ens bebis också!
    Kan informera att jag är väldigt spruträdd! Bävar för 3 månaders sprutan som tösen ska ta, tror jag kommer gråta mer än hon, usch och fy

• LNE

Dem gav mig en spruta för att få moderkakan att lossna.. tror jag det var hon prata om.. jag såg bara sprutan och hörde knappt vad hon sa hehe
    Men är det någon som vet så berätta gärna!!
    Tösen tror jag fick K-vitamin spruta

• LNE
    theek skrev 2010-06-16 23:45:00 följande:
    Fick också en sån, fast jag hade dropp så jag fick ingen i låret utan dom sprutade in i handen där nålen satt...
    Dom sa till mig också att det var för att moderkakan skulle lossna och komma ut...
     va elakt, jag hade ju nål i handen men fick den ändå i låretRynkar på näsan
  • LNE
    linaenn skrev 2010-06-18 14:42:04 följande:
    Samma här, jag hade också problem med att moderkakan inte lossnade. Så den fick de dra ut med hjälp av navelsträngen och genom att trycka uppe på magen. Det gjorde förbannat ont! Och jag var öm i magen där de tryckt i två månader efter förlossningen. Hade den inte kommit ut då hade de fått operera ut den. :/
    De nämnde inget för mig att de vart problem att få ut den utan dem gav mig sprutan och frågade sedan om jag kunde krysta så dem fick ut den. Kommer bara ihåg att den drog i navelsträngen men inget att de tryckte på magen. Men jaja ut kom den i alla fall och usch vilken äcklig känsla det var när den släppte, det ska plopp och jag såg hela magen sjunka ihop, får rysningar bara att tänka på det!!!
    Och varför måste dem visa den för en? dem frågade "vill du se den?" varav jag nästan skriker ut "Nej!" men då säger dem "Men den är ju jätte fin" och håller upp den framför en.... uuuusch
  • LNE
    Novalina skrev 2010-06-22 01:43:26 följande:
    Men gu'  så söööt dotter du fick fram iaf!!
    tackSkrattande
  • LNE
    Jennypenny83 skrev 2010-08-12 11:34:37 följande:
    Jag var coll lugn innan förlossningen, här skulle användas alla former för smärtlindring som bara finns. Min BM sa till mig att vi vägleder undertiden, och kan utefter förloppet välja vad som är bäst.

Tji fick jag... Värkarna tilltog och kom allt tätare, finns ingen lustgas på mitt BB. 2 olika BM var inne, trampade runt, tittade ut genom fönstret, undersökte... Nålrädd som jag var ville jag vänta med EDA tills det var outhärdligt. Väl där, så sa hon bara att nej, det är försent... WTF!!?? Det kunde du väl påpekat lite innan då, när det fanns möjlighet... Alla fina hjälpmedel som akupunktur, kvaddlar etc. var det heller ingen som erbjöd. Så det blev en förlossning helt utan smärtstillande.
    Att bli sydd ska vi ju inte ens prata om... Bedövningssprayen sved som om satan själv var i den, bedövningssprutan stack hon så det kändes som hon tryckte upp den i ändtarmen. Ändå kände jag varenda stygn...

Och ändå vill jag göra om alltihopa minst en gång till haha!! Men nästa gång ska jag be om EDA direkt :P
    vilket sjukhus var du på? ingen lustgas????!!! bara hört att det är borttaget i usa men trodde alla sjukhus i sverige har kvar det
Svar på tråden Saker ingen berättar för dig (om barnafödande)