• theek

Saker ingen berättar för dig (om barnafödande)

Efter att ha läst den här tråden åkte vi in till förlossningen med någon form av skräckblandad glädje :P

Dock gick allting över förväntan bra och trots att jag själv är mycket liten (154) så fick det plats en tjej på 4536gram och 53cm i mig...
    Dock kändes det varken som om inälvorna skulle trilla ut dagen efter, inte heller hade jag problem med att kissa... Jag var pigg och uppe på benen väldigt snabbt...
    Två veckor efter var sexlivet igång igen utan problem...
    Jag måste erkänna att jag är imponerad över vad en kvinnas kropp kan klara av...

Dock var jag inte beredd på att amningen skulle vara ett sånt helvete, inte heller var jag beredd på att man kunde tappa så mycket i vikt så snabbt (18 dagar efter förlossningen väger jag 14kg mindre än innan graviditeten)
    Amningen gav jag dock upp då lilltjejen fick för litet tag och inte heller verkade bli nöjd utan bara skrek... Dessutom fick jag sånna sår på bröstvårtorna att det inte gick att amma, jag skrek rakt ut...

• theek
    LNE skrev 2010-06-16 22:16:02 följande:
    Dem gav mig en spruta för att få moderkakan att lossna.. tror jag det var hon prata om.. jag såg bara sprutan och hörde knappt vad hon sa hehe
    Men är det någon som vet så berätta gärna!!
    Tösen tror jag fick K-vitamin spruta
    Fick också en sån, fast jag hade dropp så jag fick ingen i låret utan dom sprutade in i handen där nålen satt...
    Dom sa till mig också att det var för att moderkakan skulle lossna och komma ut...
Svar på tråden Saker ingen berättar för dig (om barnafödande)