Saker ingen berättar för dig (om barnafödande)
Nintendo skrev 2010-02-18 11:17:10 följande:
1. Så gott som smärtfritt! Jag blev överraskad över att en förlossning inte behöver uppfattas som smärtsam när man föder helt utan smärtlindring. Jag har haft mycket mer ont av att bajsa när jag varit hård i magen än jag hade när jag skulle föda, alla faser inräknade. Visst var det väldans arbetssamt men väldigt väldigt lite smärta!2. Öppnat sig helt utan att känna det! Jag blev också väldigt förvånad över att man faktiskt kan öppna sig helt utan att ha känt av några krafiga värkar och plötsligt bara vara redo för att krysta.
3. Mycket snabb förlossning! Helt oväntat var det också att allt bara tog 2,5 timme från första känning (vattenavgång) och inte 13 timmar som alla hade sagt att det MINST skulle ta eftersom jag var förstföderska.
4. Magen efter förlossningen! Även om jag hade hört att magen skulle kännas degig efteråt blev jag ändå ganska chockad över hur den kändes. Efter att ha varit van vid en stor och spänd mage kändes den läskigt tom och sladdrig. Usch!
5. Underlivet efter förlossningen! Jag förväntade mig att jag skulle känna smärta jättelänge, men jag var faktiskt bara lite halvöm i tre dagar, typ som när man haft väldigt mycket sex en dag (haha, ursäkta jämförelsen men det var så det kändes!).
Jag blev också väldigt förvånad över att jag kändes jättetrång när vi hade sex 14 dagar efter förlossningen. Det var knappt så att han kunde komma in! Det hade jag aldrig hört talas om förr (har faktiskt inte hört en enda människa säga att hon upplevt samma sak nu efteråt heller).