Ain skrev 2013-05-27 19:19:57 följande:
Hej hopp, har varit lite off internet ett tag jag bor ju i Geneve... Forst, var ska din man praktisera sa att jag vet lite at vilket hall ni borde bo. Kommer ni ha bil? Hur mycket vill du ha affarer nara, restauranger... Eller ar det viktigare med natur, billigt boende? Jag bor sjalv precis over gransen i frankrike och det ar bra mycket billigare, men det ar ju langre in till Geneve saklart. Fran mig tar det kanske en halvtimme. Men vi har ett shoppingcenter naraoch ar precis vid foten pa jura. Annars har ju pistou gett utmarkta rad.
Hej!
Vi har faktiskt kollat på städer i Frankrike vi också. Ferney-Voltaire, Gex mm. Det är ju billigare, och 30 min hit och dit spelar ingen roll. Min man kommer att ha praktik i den norra Geneve, så det är nära till Frankrikes gräns. Nej, vi har ingen bil. Vi behöver inga restauranger och salonger i närheten, men jag vill alltid kunna gå och handla mat, till fots.
Men jag personligen skulle vilja bo på "roligare" ställen än de franska småstäderna. Jag underskattar de kanske, men det känns som att jag och barnet kommer inte ha något att göra där. Om jag skulle välja, skulle jag vilja bo i Lausanne (eller de närliggande städerna) eller Montreux, Ja, det är långt dit på kartan, men med tåget blir det ungefär detsamma till Geneve som från Frankrike. Och bostäderna är ju billigare där.
Ingen som vet någon som vill hyra ut sin bostad i Lausanne/Montreux?!!