• ideloga

Hacka mail

Hej!
    Är det lätt att hacka någons mail? Tror någon hackat min.. och bytt lösen. så jag undrar hur jag gör för att hacka mig in i den igen? hehe.. någon som vet hur man gör?

• Svar på tråden Hacka mail
  • ddum

Om du har ett lösenord som går att finna i någon av världens ordlistor så är det relativt enkelt. Men det är ju inte att "hacka" mailen om man skall vara petig.

Likaså kan det ju röra sig om att någon lyckats få ombord en keylogger eller liknande på din dator och snappat upp lösenordet.

Nej, jag tvivlar på att du kan "hacka tillbaka" din mail. Kontakta kundtjänsten hos din mailleverantör.

• ideloga

Okej, ja jag kommer inte in på min mail för att det står att lösenordet är felaktigt, mina bekanta har även sett 'mig' inloggad på msn osv. när jag inte varit i närheten av en dator.Jag har mailat kundtjänst utan att fått svar, gått 2 dygn nu. Jag börjar bli lite nervös då jag har viktiga mail och koder på mitt konto.

• ddum
    ideloga skrev 2010-02-16 10:03:39 följande:
    Okej, ja jag kommer inte in på min mail för att det står att lösenordet är felaktigt, mina bekanta har även sett 'mig' inloggad på msn osv. när jag inte varit i närheten av en dator.Jag har mailat kundtjänst utan att fått svar, gått 2 dygn nu. Jag börjar bli lite nervös då jag har viktiga mail och koder på mitt konto.
    Eller så tillhör du den lättlurade skaran som någon gång använt någon "se vem som blockerar dig" "se vilka som är dolda för dig" eller nån annan sån löjlig blufftjänst och därmed lurats att "logga in" till din mail via en annan websida. Isåfall så är ditt konto definitivt kapat.

Är det Hotmail vi talar om? Räkna med en svarstid på några veckor.
  • ideloga
    ddum skrev 2010-02-16 10:06:11 följande:
    Eller så tillhör du den lättlurade skaran som någon gång använt någon "se vem som blockerar dig" "se vilka som är dolda för dig" eller nån annan sån löjlig blufftjänst och därmed lurats att "logga in" till din mail via en annan websida. Isåfall så är ditt konto definitivt kapat. Är det Hotmail vi talar om? Räkna med en svarstid på några veckor.
    Uuh, några veckor? Lär bli av med jobbet då :)
  • ddum

Bli av med jobbet? Ursäka, men vem i _h-vete_ (på ren svenska) använder en fri nättjänst för kritiska handlingar?

Det är lite "you get what you pay for" så att säga.

• ideloga

att jag har en mail och vi skickar viktiga dokument däremellan är väl inget brott.

• ddum
    ideloga skrev 2010-02-16 09:36:39 följande:
    Hej! Är det lätt att hacka någons mail? Tror någon hackat min.. och bytt lösen. så jag undrar hur jag gör för att hacka mig in i den igen? hehe.. någon som vet hur man gör?
    Låt mig gissa att du inte heller innan strulet har satt upp vare sig "secret question" eller "alternativ emailadress" på ditt hotmailkonto?

Nu vet du ju vad du skall göra _nästa_ gång ;)
  • ideloga
    ddum skrev 2010-02-16 10:13:35 följande:
    Låt mig gissa att du inte heller innan strulet har satt upp vare sig "secret question" eller "alternativ emailadress" på ditt hotmailkonto? Nu vet du ju vad du skall göra _nästa_ gång ;)
    jo det har jag serru
  • ddum
    ideloga skrev 2010-02-16 10:16:51 följande:
    jo det har jag serru
    Dåså, då kan du ju återta kontrollen över ditt konto utan några problem.
  • ddum
    ideloga skrev 2010-02-16 10:12:34 följande:
    att jag har en mail och vi skickar viktiga dokument däremellan är väl inget brott.
    Nej, men att använda en mailleverantör för arbetsrelaterat material där man inte själv har den yttersta möjligheten att styra kontot är (enlig mig) riktigt korkat.
Svar på tråden Hacka mail