Inlägg från: ÄlsklingsAdam |Visa alla inlägg
  • ÄlsklingsAdam

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

PåvägMotSyskon skrev 2010-08-05 19:41:25 följande:

Magen innan Ultraljudet =)  Ultraljudet gick bara bra, å vi fick hon som förlöste min 1.a son som kollade (annars har man en rutinbarnmorska ja haft på mina 2 tidigare Rul. VI fick 4 bilder av henne

Könet kollade vi, o när hon satte ner för o börja se de vitkiga först så sa hon HOPPSAN typ.. å ja haja varför o såg könet direkt =)   HjärtaVi väntar en POJKEHjärta

Det roliga var att när hon kolla när bf blir så sa hon NYÅRSAFTON....!!! SÅ jag är i 18+5 sa hon...

Hennes förklaring är att när ägget o spermierna smälter samman tar de en viss tid. SEN när det implanteras så går det fort.. därav mitt bf.. men äl va ju när ja testa.. å då e mens-bf senare.. MEN de e på nyår filma också såklart. Ska ditt i v,.28 pga koll av moderkakan. (så gör vi tul samtidigt)
    SSSuuuuuupper grattis!!!

Tyckte hon att ngt såg galet ut med moderkakan? Såg ni jättetydligt en snopp mellan bena? Skrattande inge tvivel alls?
  • ÄlsklingsAdam
    na96gen skrev 2010-08-06 13:48:08 följande:
    härligt, men när får man göra det ?
    vi skall göra vårt första om två veckor .. längtar så .. kommer då vara i v. 14 tror jag och antar att man då ej kan se ... eller hur ?
    Om du bokar speciellt könsul så är det som tidigast i v 22 upp till 26 beroende på vart du vänder dej..

På mej ville de inte säga på rul i v 18,de såg inte tillräckligt för att säga..

Är nog olika och berende på erfarenhet hos den som gör ul.. 
  • ÄlsklingsAdam

Jag hade en träslev med ett rosa sidenband knytet runt.. Vad gör man inte   Skrattande

• ÄlsklingsAdam
    Hej!

Tänkte meddela att våra tvillingflickor tittat ut! 
    I v 31+2, det är därför jag inte varit här på ett tag..

Vattenavgång kl 16 förra torsdagen och helikoperfärd till Linköping,allting va jättelugnt och jag trodde de skulle kunna stanna några dagar till. 

Men kl 05 fick jag lite molvärk och 05.45 hade jag aktivt värkarbete. Första flickan kom 07.09 sen stannade det av lite och nästa flicka kom 07.49

Förlossningen gick jättebra och jag är jättenöjd! 
    Flickorna mår bra låg bara i CPAP de första timmarna utan extra syrgas. Nu har de solat och ligger i värmebädd!

Ena flickan har t.o.m ammat lite! 
    Så jag och läkarna är jättenöjda med dem!

De vägde1428 och 1565g och va 40 resp 42 långa. 

Nu är vi hemma i Visby och ligger på Neo där.
    Neo är ju inte jätteroligt men flickorna behöver ju konstant tillsyn och möjlighet att växa på sig. Men hoppas det går fort! 

Kram från mej! 
  • ÄlsklingsAdam
    våranstjärna skrev 2010-09-28 20:50:00 följande:
    hej lite nyfiken
    vänatar en liten knobb till början på januari.
    har läst lite här i tråden om hur man "bakar" flicka resp pojk.

jag tror att vi sexade mitt i ägglossning (om jag nu känner min kropp rätt) & jag inbilalr mej att det är en liten pojk men finns här något som har fått en flicka fast ni bakade på äl?
    Jag hade sex samma fm som jag fick fullt utslag på älstickan( lördag),antaglig äl samma dag el dagen efter(söndag).
    På måndag kl 10 va jag hos läkaren och då hde ett ägg släppt,vi hade sex när jag kom hem.
    Hade även sex på fredagen och innan d, onsdag måndag och söndag...

Så såg det ut för oss och vi fick flickor! Skriver flickor för det blev 2!

Lycka till! 
  • ÄlsklingsAdam
    Love83 skrev 2010-10-05 17:23:15 följande:

hej tjejer hör och häpna  idag var vi ju på ul och det visade sig vara enäggs tvillingar är otroligt chockad fortfarande. försökte oss på pojkbak men misstnker flickor spelar inge roll nu heller är ju så otrligt spännande med en tvilling graviditet.

skrållan hoppsan kanske dag redan :

Grattis!!
    Tvillingar is da shit! Våra flickor är nu 1 1/2 mån,nätterna kan va jobbiga då det tar lite tid men annars är det totalt UNDERBART!

• ÄlsklingsAdam
    Love83 skrev 2010-10-10 12:21:18 följande:
    Vix bf den 5 maj men antar att man inte går fullt ut med tvillingar tack så mycket

påvägmotsyskon  vilken härlig bebis mage längtar tills man själv får en rejäl bula
    50 % av alla som väntar tvillingar har fött innan v 36,sen kommer de flesta innan v 38,då en tvillinggraviditet räknas som helt fullgången. Bara ett fåtal kommer runt v 40 och över får man inte gå då moderkakan kan bli ineffektiv.

Våra kom 31+2,då va d redo och har inte ens haft andningshjälp eller något. Bara legat på tillväxt innan vi fick åka hem i v 36. 
  • ÄlsklingsAdam
    Yinsan skrev 2010-10-26 19:44:30 följande:
    Ni som åt tranbärstabletter för att försöka få en tjej, vad blev resultatet??
    tjej..el 2 tjejer!
  • ÄlsklingsAdam
    Love83 skrev 2010-10-29 13:08:17 följande:
    hej alla väntande och planerande mammor vill bara berätta att jag fick superfina siffron på vårt KUB test på tvillingarna 1:20000 vardera risk för kromosomavikelse detta är bara en riskbedömning men känner mig jätte nöjd ändå
    tvillingpar har mkt sälla/i stort sett aldrig kromosomavvikelser typ downs syndrom så det är positivt med tvillingar! Skrattande
  • ÄlsklingsAdam
    PåvägMotSyskon skrev 2010-10-26 20:23:18 följande:
    hur många åt du per dag och när innan äl började du o när sluta du? =)
    sexa ni på nå speciellt sätt?
    Drack juice, hette ngt med .................skafferi, och åt lite mer sporadiskt tbl från hälsokost..
    Tbl åt jag hel cykeln  fast ite mindre mängd efter äl, drack mkt juice v före äl tills äl va över.

Bisolvon 1 v innan,fast d blev lite si och så med dosen. glömde ibland osv....

Åt extra zink och magnesium.

Låg mest missionären när han kom,tror jag.

Hade en träslev med rosa band på under sängen... Själv tror jag det va det som gjorde tricket!!!!Skrattande 
  • ÄlsklingsAdam
    HannaÖrnberg skrev 2011-01-04 15:41:08 följande:
    Hej hej!
    Vi har inte börjat försöka få barn ännu. Men kanske snart. Vi skulle dock gärna få en pojke. Hur gör man då? Ni som hängt med från trådens första start kanske kan svara lite snabbt på vad man ska tänka på?? Vad ska man äta? Vad ska man inte äta. Hur ska man ha sex och när? När jag läste i början verkade det som att man skulle ha sex väldigt ofta och då ökade chansen för pojke, men sen säger vissa att man ska ha sex på ÄL och har man det så har man ju inte sex innan. Jag känner mig lite förvirrad. Hoppas på svar! :)
    Det är förvirrande och det finns 2 olika skolor. Glad
    Den ena säger för pojke;
    Ha sex på äl inte innan,den andra säger ha sex ofta för att flickspermierna klarar sig längre i pungen= sex sällan fler flickor i säckenSkrattande.
    Sen att ta i beaktande är ju att spermiekvaliten blir sämre om man har sex sällan.

Jag skulle ha mkt sex,varannan dag,till 2-4 dagar innan äl sen på äldagen!
    Vad som äe bevisat är ju att pojkar simmar fortare,är mindre och tjejer är större men mer långlivad. Fast om de får ligga ett par dagar och vänta vid ägget blir de oxå slöare. Då kan det komma en snabb pojke o svischa förbi....

Jag tror mer på ph i underlivet,där vet jag bara för flicka då jag bakade flicka.

Hoppas d inte blev för rörigt

• ÄlsklingsAdam
    ÄlsklingsAdam skrev 2011-01-04 16:56:38 följande:
    Det är förvirrande och det finns 2 olika skolor. Glad
    Den ena säger för pojke;
    Ha sex på äl inte innan,den andra säger ha sex ofta för att flickspermierna klarar sig längre i pungen= sex sällan fler flickor i säckenSkrattande.
    Sen att ta i beaktande är ju att spermiekvaliten blir sämre om man har sex sällan.

Jag skulle ha mkt sex,varannan dag,till 2-4 dagar innan äl sen på äldagen!
    Vad som äe bevisat är ju att pojkar simmar fortare,är mindre och tjejer är större men mer långlivad. Fast om de får ligga ett par dagar och vänta vid ägget blir de oxå slöare. Då kan det komma en snabb pojke o svischa förbi....

Jag tror mer på ph i underlivet,där vet jag bara för flicka då jag bakade flicka.

Hoppas d inte blev för rörigt
    Vänta på ägget ska det ju vara...bland andra stavfel Skäms
  • ÄlsklingsAdam
    PåvägMotSyskon skrev 2011-01-05 20:56:12 följande:

Hej alla. Nu är jag hemma från bb, Fick vår älskade pojke igår kl 05:40. Åkte in runt midnatt (10mil) med inte så jättemycket värkar/onda, men tillräckligt regelbundet och starkare än innan. Va välkommen in eftersom det är 3.e barnet och att det är en bit att åka.. Och tur va väl det. Han föddes ju som sagt 5.40 =)

Det va inte en liten krabat vi fick (enligt ul för 15 dagar sen innan han föddes uppskatta honom till. 3252g) drygt 1 kg fel i tillväxtul .. Ja jag kände han kändes stor i magen, men men alla sa "normal bebis"

Ut kom han iaf med vikt 4480g och 52cm. huvud 38cm. Förlossningen gick bra. Det va en moderkaksbit kvar så ja fick åka på op och ta ut den, gick smidigt och fort så de känns väl okej.

Det var lite kort om oss.
    Söt! Lite roligt dock för mina tvillingar är ju 4,5 mån och d väger nu 4900 och 5070 och är 56 långa! Så så stor skillnad är det ju inte Skrattande kan tala om att jag ALDRIG skulle kunna bära el klämma utså stora barn Tungan ute

STORT grattis!!!!
  • ÄlsklingsAdam
    EmmaAF skrev 2011-01-18 19:13:48 följande:

Jag tänkte på det, Om man har sex innan och efter äl så måste väl chansen att det blir en tjej/kille vara exakt lika stor? Kan väl inte vara större chans att få pojk om man haft sex innan och efter äl för det måste väl vara en hel drös med tjejspermier uppe som bara väntar på att ägget ska släppa och då spelar det ju ingen roll om killarna är snabbare??! Eller tänker jag helt fell??

Ph:t och slemmet i vaginan ändrar sig under menscykelns gång. Mer eller mindre segt och mer eller mindre lättframkommligt. Vissa kvinnor har alltd lättsimmat sekret och vissa alltid lite trögare. Vissa högre ph,andra lägre.... 

Tjejspermier är uthålligare och ever längre och kan simma igenom det lite trögare slemmet ngr dagar innan äl. Vid äl blir det som kanaler i slemmet och d mer snabbsimmade pojkarna har fördel av det,efer äl ändras ph igen och slemmet blir lite segare....alltså perfekt för flickbak.

Som sagt alla kvinnor är ju olika,men vissa genomgående förändringar följer vi ju genom våra cykler. En kvinna med för segt sekret har ju svårare att bli gravid övht.
    Jag åt bisolvon för att tunna ut sekretet lite och hade sex varannan dag innan,fre morgon sen äl sön morgon (nästan säker) och sen måndag dag. Blev 2 tjejer!

Tranbär,kalcium,zink,sur tvål till underlivet och som sagt GLÖM INTE SLEVEN MED DET ROSA BANDET under sängen!!!! SkrattandeSkrattande 

• ÄlsklingsAdam
    syskonsförsök skrev 2011-01-19 19:25:38 följande:
    Ok.. Ni har ju stenkoll här inne ju! Ska gå till hälsokosten i morgon då =)

Åt ni kalciumtabletter eller bara en himla massa mjölkprodukter?
    Zink? Räcker det med mitt val kvinna eller är det speciell zinktablett?
    Och en sur tvål? Tips på det?

Du hade alltså sex två dagar innan ÄL och sen dagen efter? Svårt å veta exakt när den är numera.. Kände av den mer innan jag fått barn faktiskt även om det gör rätt ont nu med.. Kanske ska man kolla med ÄL-tester och sen köra när det börjar stegras?

Känns ju som jag aldrig kommer bli gravid.. Men det gjorde det förra gången med men det funkade ju fint så vi får väl prova!
    Sur tvål= RFSU:s intimtvål,finns på apoteket. Jag drack bara mkt mjölk och mjölkprodukter (inte överdrivet)
    Vad gäller zink köpte jag tbl,det är bra för fertiliteten hos kvinnor OCH män! Hälsokost...
    Tranbär= juice,skafferiets bästa eller nåt finns på vissa större matvaruaffärer.

Sänk ditt ph och använd sur tvål och ha mkt sex,försök bara undvika just äldagen(ev dagen innan eller ha sex på morgonen den dagen)  och försök ha sex efter äl så får du nog din lilla flicka....
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke