Inlägg från: lycktan |Visa alla inlägg
  • lycktan

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Hallå alla här!
    Längesen jag skrev något men kikar in desto oftare

Väntar en liten FLICKA enligt UL idag   så bakandet funkade för oss!

Hon var så vitt BM skunde se frisk och välmånde såååååå glad för det

mmc skrev 2010-08-29 21:40:41 följande:

Är det någon som har testat Familjelivs kinesiska kalender för att "få veta" könet på bebisen? Har det stämt?

Båda mina grav har jag kollat i den kinesiskakalendern och båda gångerna visa det pojke men enligt UL så väntar vi en flicka den här gången men förra gången fick den rätt
  • lycktan
    Pilgrimmen skrev 2010-08-30 19:13:21 följande:
    Åh grattis Gud va roligt
    Kan du inte dela med dig hur du gjorde??
    Tack tack!

Hoppade helt ÄL metoden eller så ska jag inte säga för vi starta några dagar innan ÄL och körde på till några dagar efter. Sen åt jag tranbärstabletter inte max dos utan 2 om dagen och sen drack jag ett glas tranbärsdricka om dagen för jag trodde jag hade UVI med + bisolvon morgon + kväll  under ÄL
  • lycktan
    Love83 skrev 2010-08-31 11:29:56 följande:
    Hej allihopa har varit på semester har inte hunnit läsa hela tråden sedan jag kom hem men ser att vissa fått pluss på stickan GRATTIS och även "lyckade" bak.

Vill även berätta att jag själv fick Plus på stickan i lördags fick köpa ett turkist gravtest lite invecklat men det visade klart posetivt, har även testlagrets här hemma som jag får prova sen.

i Maj är det beräknat hoppas bara att allt går vägen.

får skriva mer sedan Kram till er alla Hjärta
    Grattis grattis grattis
  • lycktan
    PåvägMotSyskon skrev 2010-08-30 21:19:37 följande:
    har funderat, borde inte bisolvonet göra det enklare även för pojkspermier o simma upp? Har hört att de som tagit bisolvon ska ta de för o öka tjejchansen (eller är de gravid chansen bara?)

Så ni helt enkelt sexade från innan äl å varje dag till efter äl? tog du 2st tranbärstabl om dagen Bara, somliga skriver 2tabl 3ggr/dag.. ? Vad kostar en ask sånna o hur många är de i asken?

jag har sagt, eller vi då vi sagt att Om vi ska försöka på flicka sen.. (3e pojken i magen nu) så sa ja att ja kan testa varje dag med äl-test o sexa varannan to m man får utslag, då sexar man ingenting. då blir de sex antingen 3 eller 4 dagar (beroende på när testet slår till + och om man sexa dagen innan de eller så.
    SEN tänkte ja testa med tranbärstabl isf (hur många vet jag inte alls, men vill gärna ta de som är lämpligt, som sänker ph men gör så dem klarar det, dvs ökar flickchanserna. Bisolvon vet jag inte om vi ska testa isf? De sägs ju funka om man tar de lite innan själva sexet, så man behöver väl inte ta de på morgonen om man ska sexa på kvällen?

Mycket frågor hihi, men intressant =)))

Grattis till flickan iaf!
    Jag har med hör det samma om bisolvon och åt det (pg att jag var sjuk)
    när jag blev gravid med sonen,
    Jag åt full dos av tranbärstabletter första försöket och ingen bisolvon och då blev det inget, så jag resonera som så att jag skär ner på tranbärstabletterna och äter bisolvon den  här gången med (som med sonen) för jag vill först och främst bli gravid sen var flickbak en bonus om det lyckades.

PH metoden är något jag faktiskt tror på! Bisolvon däremot vet jag inte vad jag tror men det funkade ju för oss enligt UL iaf
  • lycktan
    Goabullen skrev 2010-09-01 08:25:46 följande:
    Jag tog näst intill maxdos varje dag (med 2 stycken 3 ggr per dag - missade nån gång..). Men sen drack jag iochförsig lite bisolvon också som kanske hjälpte på traven. Är bara i vecka 7 nu och det känns som en evighet tills den "säkra" perioden börjar. Har mått konstant superilla nu i två dygn. När jag var gravid med sonen mådde jag inte illa på hela tiden. Konstigt att det är så olika. Mamma sa att det beror på att det är en tjej Nån som har erfarenhet av det? 

Grattis till alla plus och bak i tråden! Känns som det händer nåt hela tiden nu! 
    Lika för mig!
    Mådde toppen med sonen och nu mådde jag illa ordentligt periodvis och enligt UL är det en tjej
  • lycktan
    PåvägMotSyskon skrev 2010-08-31 21:15:37 följande:
    sökte på tranbärstabletter o hitta detta

www.econordica.se/se/art/tranbarstabletter-mo...

89:- 60st. rek dos 1-2st/dag, verkar de troligt? varför skriver vissa att man kan ta 2st 3ggr/ dag??? borde de inte va alldeles för höga doser, då de står att tabletterna motsvarar lika som kapslarna?

Nu jäklar ska jag forska hehe =)
    Köpte Lifes tranbärstabletter och då är maxdos 2 st 3 gånger dagligen men jag åt bara 2 st och drack tranbärsdricka.

Svart burk med röd och rosa ettikett, kommer inte ihåg vad de kostade!
  • lycktan
    Love83 skrev 2010-09-01 17:19:19 följande:
    föressten funkar verkligen detta?

www.intelligender.se/

ja undrar jag låter lite konstigt att urinet skulle kunna tala om vilket kön bebisen har.
    Såg att Katrin Zytomierska gjorde sånna test innan de fick veta och en gång visa det tjej en gång visa det kille, hennes test kom från USA. Kolla in hennes blogg från förra hösten nån gång.
  • lycktan
    jennyfer skrev 2010-09-06 13:54:07 följande:
    Hejsan! Kan meddela att i onsdags den 1/9 kom vår lilla PRINS! Han kom på utsatt datum och är världens sötaste, godaste, finaste, gulligaste och underbaraste lilla bebis. Båda storebröderna avgudar honom redan och mamma & pappa kan inte titta sig mätta på underverket!

Grattis grattis grattis! Gud va jag längtar efter den där känslan du beskriver *mys*
     Grattis igen!

• lycktan
    skrållan1978 skrev 2010-09-06 12:02:54 följande:
    Han beräknas väga 4200 gram vid bf så verkar bli en stor grabb=) var inga problem som helst o se könet idag, visade stolt upp juvelerna=) hehehehe sååå sööööt o sög på tummen=)
    Grattis  skrållan och om inte allt för många veckor så är han här, avundsjuk för mindre har man blivit
  • lycktan
    skrållan1978 skrev 2010-10-12 11:18:21 följande:
    nä igentligen vill jag ju det ska starta av sig självt, e ju lite spännande detta=) i dag vaknade jag av inget ont alls, glad o pigg, gick till affären, på väg hem får jag en OND sd, o känner det e ngt i byxan. V'äl hemma ser ja det är massa slempropp o med färskt blod nu igen???? hade ju lite slemmis i går men mest hela dan va det då brunt gammalt blod i o nu e det rött igen, o har onda sd.... liiiite hopp vill man ju känna men jag törs fanken inte=))
    Oj oj hoppas det är nära nu helst att du redan är på fl
  • lycktan

Nu har vi varit på UL igen och det är fortfarande en tjej börja oja mig att de skulle ha sett fel och så går man och tror tjej tjej och ut kommer snopp, inte helt fel det heller men de vill jag veta innan (alltså om de sett fel) så att man inte behöver bearbeta något samtidigt som man ska välkommna n en ny liten en.

Har nämligen hört om en fam här i sthlm som fick veta tjej till 99% och ut kom en liten kille och de tog det jättehårt.

• lycktan
    rimi skrev 2010-10-13 08:42:38 följande:
    hej alla, ville uppdatera er med att jag bkivit 3 barns mamma,,,vi har fått triss i tjejer. princessan kom i torsdags och är helt underbar,förlossningen gick över förväntan trots att jag har hört om katastrofförlossningar vid tredje barnet. Vi bakade ju kille egentligen hade sex på äldagen samt morgonen efter med detta hjälpte inte och jag vill bara verkligen hålla med om alla som skrivit att det egentligen inte spelar roll vilket kön barnet har när det väl ha kommit ut, så känns och kändes det när jag fick upp henne på magen. Sen är det ju en liten sorg att jag troligtvis inte kommer bli en pojkmamma fast jag så gärna önskar det, tre barn är vi nog nöjda med i vår familj.
    Önskar er alla här inne lycka till med magar och bebisar, kommer komma tillbaka och läsa era inlägg precis som jag gjort tidiagre

Kram
    STORT STORT STORT GRATTIS    va härligt med en liten bebis!

Vad säger syrrorna om lillasyster???
  • lycktan
    rimi skrev 2010-10-13 14:37:03 följande:
    tack för gratulationerna Lycktan och påväg mot syskon !! Syrrorna är överförtjusta i sin lillasyster trots att de önskade sig en lillebror "för att pappa inte ska va ensam kille". Nu tror jag inte ens att de tänker på pappa utan är upptagna med att hjälp mig med den nya bebisen. Sorgen över att inte få uppleva en pojke lägger sig otroligt fort som jag skrev tidigare, det som känns allra jobbigast är omgivningens reaktioner, att de nästan tycker synd om en för att det blev en tredje tjej, dessutom ska alla beklaga sig för mig om detta, att de tycker at det var tråkigt at det inte blev en pojke. Förstår inte att folk orkar bry sig och inte kan uppskatta att man överhuvudtaget lyckas bli gravid och att man föder fram ett FRISKT och efterlängtat barn, tur att man har all kärlek och omtanke från sin man och sina barn ....Lycka till med era graviditeter  
    Var på köns UL och BM som utförde UL:et använde sig av ordet Lyxblandning när hon fick veta att vi nu väntade en flicka och att vi redan har en son  DET RETA GALLFEBERN PÅ MIG. Även om jag nu är glad för en tjej och önskade mig en så hade jag varit lika glad för en liten grabb.
    Fick även höra på jobbet innan jag visste att det var en tjej och trodde det var en pojke att -Va synd men nästa gång kanske ni lyckas HUR KAN MAN SÄGA SÅÅÅ

Jag kan mer känna vilken lyx ni har fått 1,2, 3 eller 5 ungar osv vilken underbar tur ni har (oavsätt kön alltså) som fått så många fina ungar.

Jag kanske har dubbelmoral men det står jag för
  • lycktan

grattis grattis till skrållan! va härligt med bebis blev liiiite avundsjuk nu men det är ju "bara" 12-13 v kvar nu *suck*

Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke