Inlägg från: Klaraah |Visa alla inlägg
  • Klaraah

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Skrållan - går in och kollar på fredag om du skrivit. Vad skönt att de kollar igenom hela bebisen, att allt ser bra ut. Härligt!

• Klaraah

Miffi: Jag kommer att göra könsul trots att de sa flicka på rul. Men det är ingenting som jag tycker att alla bör göra. Jag tror att man kan lita på vad de säger. Min man bara skrattar åt mitt kontrollbehov. Vid förra barnet gjorde jag 4 ul för att jag var så orolig för missfall.
    Jag tycker att graviditeten är himla jobbig och vill ha ul:et som ett delmål/belöning.  Jag har så svårt att förstå att vi ska få ett till barn efter tre missfall. Och speciellt svårt att förstå att det är en tjej. Vill höra dem säga det igen...= )
    Det kostar bara 320 kr på Sibyllekliniken i Stockholm. Ser fram emot det och att få se barnet igen och höra att det fortfarande har ben, armar, fingrar osv...

• Klaraah

"LISTA"

Miffi- Bf 27/11- oregelbundet intag av bisolvon och tranbär-Sex nära äl-väntar en flicka.

skrållan1978Bf  27/10- bisolvon veckan före ÄL, sex 5 och 3 dgr före ÄL+dagen EFTER äl.

Klaraah- Bf 10/11 - Två killar: sex två dagar innan äl, dagen innan, samma dag, dagen efter. Orgasm.
    Nu gravid med tjej: Sex endast fyra dagar innan äl. Ej orgasm.

• Klaraah

Skrållan vilken luring. De verkar inte vara så himla duktiga på att se där du går. Men det har väl pekat åt en tjej hela tiden. Kul att bebben mådde bra! Kram, Klaraah.

• Klaraah

Ååå, grattis Skrållan! Han kommer nog att bli din lilla favorit! Skönt att det är över efter alla turer.
    Jag ska gå på onsdag em och kolla igen. Ska bli skönt att få se att den mår bra, ev. få reda på vikt osv.

• Klaraah

Skrållan, jag kan "kissa på mig" ibland när jag anstränger mig fysiskt. Brukar torka lite längs med låret och har också tyckt att det verkar så luktfritt och undrat om det kan vara fostervatten (är i v.31). Men det mest troliga är väl att det är kiss?

Var och pratade med psykolog idag om min första förlossning (andra gick bra). Kände att jag behövde bearbeta den hemska upplevelsen. Har svårt att förstå att vi ska få ett tredje barn. Hur förbereder man sig mentalt inför förlossning egentligen?

Grattis Jennyfer! Kan inte förstå att vi snart är där också!

• Klaraah

Jag var på ett extra ultraljud i dag i vecka 31. Har ju sånt kontrollbehov. Allt såg bra ut och den hade fortfarande snippa! Svårt att förstå efter två pojkar. Gick direkt och köpte en rosa skötväska...Nu är det bara två månader kvar. Längtar!

• Klaraah

Var på samtal på Danderyd idag pga tidigare mycket jobbig förlossning (första barnet). Vi bestämde att jag ska gå på samtal några gånger med en bm och att hon sen ska sätta igång mig dagen innan bf. Det blev väääl sent. Med nummer två gjorde vi likadant 4 dagar innan bf (gick mycket bra). Så risken är ju att den kommer innan, men blir det så, så blir det så. Det kan inte gå sämre än första förlossningen.

På rundvandring på förlossning i måndags, vek sig benen och jag höll på att spy i en sophink. Fick panikångest helt enkelt. Har aldrig haft det annars men inser att det var det jag hade under första förlossningen.

Blir igångsatt (om bebben inte kommer innan) tis den 9 nov. Så 6 veckor kvar! Längtar efter bebben!

• Klaraah

Undrar lite - vi som nu får barn. Finns det en annan bättre tråd där vi kan mötas? Känns inte riktigt som att jag hör hemma här längre, eftersom att jag inte försöker få flicka eller pojke längre. Var tar ni andra vägen?

Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke