Inlägg från: Väntan på en liten |Visa alla inlägg
  • Väntan på en liten

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

na96gen skrev 2010-04-25 09:59:51 följande:
    spännande
    Verkligen, med tanke på morgondagens svaga men osäkra plus på CB.
    Längtar...
  • Väntan på en liten
    Miffi skrev 2010-04-25 10:32:03 följande:
    Lycka till
    Tack, hoppas det blir tydligare om några få dagar. Blivit lurad förr av CB.
    Längtar...
  • Väntan på en liten

Här är allt bara bra, men jag är hemskt trött men det är väl som det ska vara.

Längtar...256 dagar kvar
  • Väntan på en liten
    jennyfer skrev 2010-04-26 08:35:03 följande:
    Det beror säkert på hur känsliga testerna är, men faktum kvarstår att halterna av äl-hormonerna är högre dagtid så om man är en "låghormonare" så hade jag satsat på att testa dagtid. Om man är hög- eller låghormonare är kanske svårt att veta innan, så därför hade jag valt att testa mig dagtid oavsett vad testanvisningarna säger.
    När jag försökte få barn så använde jag testlagrets ÄL-stickor. Jag fick bara positivt på kvällen. Tex måndag kväll, negativt tisdag dag och så positivt tisdag kväll. Har aldrig förstått varför jag fick negativt tisdag dag när jag var mitt i ÄL. Nån annan som förstår hur det kunde bli så?

Nu är jag ju gravid. Detta var i februari.
    Längtar...255 dagar kvar
  • Väntan på en liten
    jennyfer skrev 2010-04-26 08:39:37 följande:
    Det där ska man ta med en nypa salt. Jag kan sätta min fot i pant på att så jäkla många är de inte, men eftersom det är just de fallen som får uppmärksamhet så är det lätt att tro att det är jättevanligt. Ta en knippe med 99 blå ballonger och en röd - vilken är det som sticker ut?Det blir nästan som en råttan-i-pizzan-story. Även om man menar väl (för det är självklart att man gör!) så tror jag att de där exemplena gör mer skada än nytta. Jag hade tyckt att det hade känts som ett slag i ansiktet att höra att "bara jag slappnar av lite så...".Själv har jag blivit gravid på första försöket alla tre gångerna, men jag är väldigt ödmjuk inför att det har fungerat så bra och jag kan inte ens tänka mig hur jobbigt det vore att behöva kämpa för att bli gravid. Det enda jag kan säga där är att jag håller alla tummar jag har för att det ska bli er tur snart!!!
    Dessutom så har jag svårt att fatta att bara för att man slappnar av, inte tänker på det osv ska få ÄL att fungera som den ska, göra simmarna bättre om det är det somär problemet eller sänka nåns hormonvärden mm bara man slappnar av och inte tänker på det. Det är ju ett hån mot alla oförklarligt barnlösa par.
    Längtar...255 dagar kvar
  • Väntan på en liten
    jennyfer skrev 2010-04-26 08:45:40 följande:
    Oups, så att diskussionen var nedlagd. Ibland kanske man ska läsa hela tråden innan man kastar sig in... Hur som helst, hoppas att testet stämmer nu så att det är din tur, Väntan på en liten!
    Tack så mycket Hoppas verkligen det, har fått falska plus eller om det är missfal  flera gånger förr under dessa 10 månader. Nu har jag blivit övertalad att min plus är ett plus, men jag är fortfarande inte helt 100% ,men jag borde inte fått plus och känna mig gravid om det inte vore så

Ja, diskussionen är nedlagd men var bara tvungen att inflika lite
    Längtar...255 dagar kvar
  • Väntan på en liten
    rimi skrev 2010-04-26 09:08:38 följande:
    Idag var jag hos min barnmorska för en extrkoll, har varit lite orolig för bebbeb i magen eftersom jag haft ont i ryggen, haft rosaaktiga flytningar och starka sammandragningar. Fick veta att bebisen ligger ganska långt ner och hjärtljuden var runt 140 slag/min, nån som har erfaraenhet kring det där med hjärtljud och kön eller om magen är hög el låg? Med tjejerna tror jag att hjärtljuden oxå låg runt 140..försökte ju verkligen baka pojke denna gång så vi får se, är i v. 17+ nu.
    Har tyvärr inget svar att ge dig, men skönt att allt är bra med bebisen
    Längtar...255 dagar kvar
  • Väntan på en liten
    jennyfer skrev 2010-04-26 09:17:54 följande:
    Det där med hur magen är placerad, form o s v tror jag enbart är skrock. Hjärtljuden är också ett minst sagt osäkert sätt att kolla kön på. Jag har min mage jättelågt och hade hjärtljud på omkring 145 och det är en pojke. Läs här: teskedinfo.blogspot.com/2010/03/agglossningst...Hon beskriver just fenomenet med att en del enbart får utslag under vissa tider på dygnet.
    hade ingen aning om att man via hjärtljud osv kunde se att det var en flicka eller pojke.Men coolt om det skulle stämma. Men det är väl så att bebisen puls påverkas väl om mamman är tex stressad, sjuk osv eller?

Tack för länken, ska läsa, vet att hon är väldigt kunnig har hjälp mig många ggr när jag nojjat.
    Längtar...255 dagar kvar
  • Väntan på en liten
    jennyfer skrev 2010-04-26 09:17:54 följande:
    Det där med hur magen är placerad, form o s v tror jag enbart är skrock. Hjärtljuden är också ett minst sagt osäkert sätt att kolla kön på. Jag har min mage jättelågt och hade hjärtljud på omkring 145 och det är en pojke. Läs här: teskedinfo.blogspot.com/2010/03/agglossningst...Hon beskriver just fenomenet med att en del enbart får utslag under vissa tider på dygnet.
    Vilken bra sida, denna ska jag lägga i favoriter
    Längtar...255 dagar kvar
  • Väntan på en liten
    mmc skrev 2010-04-27 20:28:52 följande:
    När jag var gravid med min son hade jag oxå en typisk pojkmage o hjärtljuden låg alltid på runt 145.En liten fråga om ÄL: Jag brukar alltid KÄNNA att jag har ÄL. Kommer de här känningarna före, under eller efter ÄL?
    Förra gången kände jag samma dag jag hade ÄL, är nog individuellt tror jag.
    Längtar...254 dagar kvar
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke