• Nea76

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Jag har precis beställt ph papper och ska börja kartlägga min och sambons ph, ska bli himla spännande!! Mellan 4-4.5 är idealt för en flicka!!  Det ska tydligen fungera med att stoppa in en tampong med lime på men jag tror jag håller mig till Replens kräm!!

Någon annan som är inne på detta??

ღ stolt tvillingmamma ღ
  • Nea76
    Livfull skrev 2010-08-04 16:28:39 följande:
    Hej! Jag brukar vara inne här och läsa i eran tråd. Tycker det är jätteroligt att följa er hur det går. Jag har själv försökt mig på ett " tjejbak" och inväntar BIM den 13/8.  Jag har ätit bisolvon och tranbärskapslar. Jag hade problem att tillverka min son som snart är 6 år, det tog 15 månader. Så jag har väl inte så stora förhoppningar på att det skulle ta sig nu, men man kan ju alltid försökaGlad Jag har en liten fråga till er om ägglossningen, jag började få stegring på mina äl-tester på torsdagen och hade full stegring på fredagen. När räknar ni som äl-dagen? Det är ju lite svårt att veta tycker jag. Den ska ju vara 12-48 timmar efter full stegring på äl-testet. Vi hade mys sista gången på fredagen. Är det försent då tror ni? Ägglossningen kan ju lika gärna varit på söndagen.Tacksam för svar=)
    Om du inte har provat det tidigare så kan jag rekommendera dig att ta tempen varje dag. När ÄL har skett så sker en temphöjning som kvitto så att säga. Finns enkla hjäpmedel såsom www.fertilityfriend.com.

Tar man inte tempen så tycker jag iaf man ska hålla koll på sina flytningar, när ÄL skett så blir flytningarna lite vitare och segare till skillnad från ÄL trådar som är glatta. För mig sker detta bara ett par timmar efter ÄL!
    ღ stolt tvillingmamma ღ
  • Nea76

Glömde säga, tror du ligger väldigt bra till för att baka en tjej faktiskt!!

ღ stolt tvillingmamma ღ
  • Nea76

skrållan1978: Ja, det är jättestor det här!! Finns ju dem som försöker sortera spermier hemmavid oxå!! Funderade faktiskt ett tag på att köpa mig ett mikroskop och försöka men sambon vill inte ställa upp som avelstjur. Glad Det skulle krävas  X antal försök innan man lyckades tror jag. Det kallas för "extreme gender swaying" och är lite som Microsort fast för hemmabruk!!

ღ stolt tvillingmamma ღ
  • Nea76

Finns ju "dom" ska det stå...inte "dem"...brukar vara ordpolis så då är det väl inte mer än rätt att jag korrigerar mig själv.Tungan ute

ღ stolt tvillingmamma ღ
  • Nea76
    Väntan på en liten skrev 2010-08-04 16:56:10 följande:
    Alla får temperturhöjning efter ÄL pga progesteronet  så då är det försent att bli gravid.
    Det behöver det inte vara. Ägget kan ju leva upp till 1-2 dygn i kroppen under ideala förhållanden. Det finns en specifik metod för att alstra tjejer som heter O+12 som går ut på att ha sex 12 timmar efter ÄL. Tanken är att tjejspermierna ska klara omställningen i flytningarna bättre än killarna. Så dels kan man ha sex enligt cut-off metoden dvs 2-3 dagar INNAN ÄL men även efter ÄL när miljön i underlivet ändrats.
    ღ stolt tvillingmamma ღ
  • Nea76

Jag kan inte säga att jag tror på det men jag skulle gärna försöka och bilda mig en egen uppfattning om sambon tillät det!!

ღ stolt tvillingmamma ღ
  • Nea76

Jag tror inte det här är en exakt vetenskap, var och en känner sin kropp bäst!

ღ stolt tvillingmamma ღ
  • Nea76

Det fungerar inte riktigt så men jag hinner inte förklara...gå gärna in på ingender.com och läs berättelserna angående "extreme gender swaying"!!  Spermierna överlever i ett provrör i en inkubator som håller samma temperatur som kroppen (tror jag)! Precis som på laboratorier när man gör IVF eller väljer kön. En inkubator kan man köpa på nätet för ett par hundringar.

ღ stolt tvillingmamma ღ
  • Nea76

Läs om "swim-up method" på nätet!!

ღ stolt tvillingmamma ღ
  • Nea76

Påvägmotsyskon: Kul med RUL!! Känner likadant som dig!! Triss i prinsar får nog jag med!! Inte fy skam det heller!!Flört

ღ stolt tvillingmamma ღ
  • Nea76

Kan rekommendera att köpa pH stickor på www.sagitta.se Köp ph indikator stickor och inte pH papper som inte är lika exakt!! Jag betalade 40 spänn i frakt och inte 100 som det står att det kostar på sidan.

Tror på pH teorin och använder mig av Replens för att ta ner pH, har även använt lime!! Det funkar bra!!

ღ stolt tvillingmamma ღ
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke