• Miffi

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Vill så gärna köpa lite rosa kläder nu Men jag ska väl vänta lite en rosa snuttefilt blir det väl iallafall.

• Miffi
    lullelulle skrev 2010-07-03 21:40:44 följande:
    Fundering...

Har tittat lite smått i er tråd och blir väldigt fundersam...För det första, känns det inte konstigt att öppet tala om önskan om ett visst kön? Varför känns det så viktigt att det ska bli det ena eller det andra?
    Ser att ni skriver om olika tabletter, zink, bisolvon osv, menar ni att man kan "styra" vilket kön det ska bli?

Jag menar inte att döma er, ta inte detta fel, är uppriktigt bara nyfiken på hur ni resonerar. Jag tror säkert att även ni framförallt önskar er ett friskt barn, men får ni inte dåligt samvete mot er bäbis att ni så starkt önskar er det ena eller andra. Om det råkar vara det andra, hur känner ni då?

Själv önskar jag att jag får ett friskt barn, kille eller tjej spelar ingen roll. Längtar och välkomnar den lille oavsett kön!

Önskar alla lycka till med graviditeten!
    Alla har nog en önska vilket man pratar om det eller inte. Men det är klart att när man väl sitter där med sin nyfödda i famnen, spelar könet ingen roll. Man älskar ju det barn man fått oavsett om det blev en flicka eller pojke.
  • Miffi

Nu har jag beställt fina väggord att ha på barnens rum 2 Prins och 1 Prinsessa
    Längtar efter att få göra iordning baby rummet nu. Rosa fondvägg och ljusgrått. Med vita hyllor och skötbord.

Tror ni att det kan vara fel? Bm var ju 99% säker samt att vi såg dom tre vita strecken eller hamburgaren vad det nu kallas
    Här är hon
  • Miffi
    Klaraah skrev 2010-07-04 20:00:27 följande:
    Miffi du behöver inte vara orolig att det inte blir det kön de sagt. Chansen att det ska bli det andra könet är mycket litet. Jag har ju som sagt två killar och väntar tjej - är inte det minsta orolig för att det inte skulle vara det.
    Tack jag känner också att det är en flicka men det är många i min omgivning som tycker att jag inte ska glädjas för mycket, utan att det blir en pojke istället.
    Men jag tycker det är konstigt för både jag och min sambo såg könet och det är en flicka. Men man är väl lite rädd tror jag. Tar nog ett tag innan vi vänjer oss vid tanken att vi faktiskt ska få en dotter Är så glad!
  • Miffi

Idag kände jag sessan sparka för första gången, har ju haft lite svårt att veta om det är tarmarna eller hon som rört sig. Har ju moderkakan i framvägg. Det var så underbart att känna hennes rörelser, är så lycklig över att vi ska få en dotter. Kan inte tro det är sant Men man får väl inte tro på det för mycket ifall det mot för modan skulle bli en kille. Men som sagt bm var väldigt säker på att det blir en flicka.

• Miffi
    skrållan1978 skrev 2010-07-12 22:42:42 följande:
    telma: jo men var liksom bara snabbt o inte just då som jag bad henne kolla,,bebisen rörde såå mkt på sig hela tiden och dessutom var ju BM urkass( hon hittade ju inte ens magsäcken) . Är säkert en liten kille därinne, men det skumma e att jag tycker snoppen, alltså den undra "pricken"-"strecket" borde sitta ovanför dom andra 2 om det vore en snopp, den borde ju liksom inte hänga ner UNDER kulorna=) haha skumma funderingar man har, men som sagt det är säkert en liten kille, med lite tur kanske jag får veta om 6 v på UL=)
    Men hade inte du sett könsknölen och det visade flicka eller? Vad säger din magkänsla då? Jag tror att det är en liten flicka ,tycker inte det ser ut som en pojke på ul bilden. Iallafall har ingen av mina pojkar sett ut så
    Hoppas att du snart får veta vad det blir

Själv är jag sugen på att göra ett könsul men jag bor i värmland och det finns inget i närheten Har känt mig väldigt säker på att det blir en flicka ända sedan ul men nu är det folk i min omgivning som säger, Det kan ju vara fel och att det blir en pojke iallafall.
    Fast jag tycker det är konstigt isåfall eftersom bm var 99% säker på att det blir en flicka. Samt att hon tittade två gånger.
    Vad tror ni, behöver jag göra ett könsul eller kan jag lita på bm?
  • Miffi
    xcuseme skrev 2010-07-13 16:49:07 följande:
    om ni vill veta kön tidigare så finns det ju könstest att köpa :)  men det är ju bara 95 % säkert. man kan ta det redan i vecka 10.

www.intelligender.com/intelligender-gender-pr...

det finns massa klipp där mammor testar detta och på de flesta stämmer det men det finns även personer som det inte stämmer på, kanske en rolig sak att göra om man har råd och vill. priset är i dollar 34.95 och frakt 28 så det blir mellan 450-500 kr tror jag.
    Jag har en vän som testat den och den visade flicka men ut kom en pojke. Så jag skulle inte lita på den tror att ett ul är säkrare
  • Miffi
    ÄlsklingsAdam skrev 2010-07-13 23:42:36 följande:
    Det har gjorts trådar om det testet här på fl med omröstningar,det visade sig att Ca 50% fick rätt o 50% fel! Alltså = samma som i det naturliga urvalet av kön som föds..

Och alltså väldigt opålitligt! Man kan lika gärna gissa..

Miffi;säger hon 99% är hon VÄLDIGT säker!Hon skulle aldrig säga så annars. då skulle hon säga att hon inte va säker... 
    Ja jag vill ju så gärna ha min lilla flicka nu Så tack så mycket, jag tror ju själv att det är en flicka. Samt att andra pojken inte såg ut så mellan benen, på honom syntes tydligt pungen underifrån. Men med tredje nu så syntes bara tre vita streck underifrån. Jag har ju köpt lite rosa grejer och kläder. Klart att man kan använda det som pojkarna haft men man vill ju visa att man fått en flicka
  • Miffi
    telma64 skrev 2010-07-15 12:22:30 följande:
    jag är 5 dagr sen med min mens har tagit ÄL-test(min kamera strular så jag kan inte ladda in bilden) men ska båda strecken vara lika starka eller vilket av den annars??Hjälp mig??
    Tror att båda ska vara lika starka för att det ska vara positivt. Ta ett gravtest nu då hoppas att du är gravid
  • Miffi
    telma64 skrev 2010-07-15 15:18:25 följande:
    tack,ska göra det ikväll,gubben vill vara med meddela hur det blir..
    Ja det måste du göra. Sa spännande håller tummarna för att det blir ett plus
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke